Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
- Atrox
- Innlegg: 234
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Da har det skjedd igjen... vært for ivrig på Finn og brått ser en noe som ser for godt ut til å være sant og slenger seg rundt.
Hadde egentlig ingen intensjon om å fylle opp garasjen med enda en sykkel, men de formerer seg jo som hybelkaniner! Det havna en Breva 750 der i går...
Et litt småslitent eksemplar med ukjent historikk og kilometerstand, men det ble gjenspeilet i prisen, motor/gir/bremser/drivverk virker i ok stand.
Har aldri hatt italiensk sykkel tidligere, tips til hvor en skaffer slitedeler til disse? Lillebror MC er vel eneste jeg umiddelbart kommer på i nærheten av meg.
Samt har noen forslag til instrumentering som kan passe disse? Originale instrumentene er defekt, og har blitt erstattet av noe jeg ikke er fornøyd med.
Jeg liker syklene originale, men ser at denne aldri kommer tilbake dit - så åpen for forslag (men som kler denne type sykkel).
Hadde egentlig ingen intensjon om å fylle opp garasjen med enda en sykkel, men de formerer seg jo som hybelkaniner! Det havna en Breva 750 der i går...
Et litt småslitent eksemplar med ukjent historikk og kilometerstand, men det ble gjenspeilet i prisen, motor/gir/bremser/drivverk virker i ok stand.
Har aldri hatt italiensk sykkel tidligere, tips til hvor en skaffer slitedeler til disse? Lillebror MC er vel eneste jeg umiddelbart kommer på i nærheten av meg.
Samt har noen forslag til instrumentering som kan passe disse? Originale instrumentene er defekt, og har blitt erstattet av noe jeg ikke er fornøyd med.
Jeg liker syklene originale, men ser at denne aldri kommer tilbake dit - så åpen for forslag (men som kler denne type sykkel).
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Ojsann! Spennende !!
Brevasyklene pleier å være bunnsolide, men også vlbrukte mange av de.
Så ja, dette kan bli en spennede italiensk reiser, for å si det på den måten .
Uanset, gratulerer såp mye med såvel sykkel som å ta sjansen på det uvisse med masse sydlandsk karakter .
Tips til nettbutikk som har det meste:
https://www.stein-dinse.com/en/moto-guz ... -1786.html
Hør gjerne også med Hadeland MC og Fritid, solm har et stort delelager.
Brevasyklene pleier å være bunnsolide, men også vlbrukte mange av de.
Så ja, dette kan bli en spennede italiensk reiser, for å si det på den måten .
Uanset, gratulerer såp mye med såvel sykkel som å ta sjansen på det uvisse med masse sydlandsk karakter .
Tips til nettbutikk som har det meste:
https://www.stein-dinse.com/en/moto-guz ... -1786.html
Hør gjerne også med Hadeland MC og Fritid, solm har et stort delelager.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Gratulerer Hvorfor kan ikke sykkel’n bli original …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Atrox
- Innlegg: 234
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Nja, det er gjort en del med den som jeg er usikker på om jeg klarer å reversere, også litt i forhold til hva det er verdt å legge i den kostnadsmessig. Jeg skal uansett begynne med å gi den en skikkelig service og sikre at den er driftssikker.
Det er blant annet byttet til et uoriginalt dashbord, samt byttet lykter, potter osv. Usikker på om jeg får tak i rette delene, uten at det koster skjorta. Jeg kan investere en del i denne, men tror heller jeg vil prioritere å finne noe enklere/billigere løsninger enn å gå helt tilbake til original i denne omgang.
Men leser din og andres prosjekttråder med stor interesse, kan fort bli en slik en her og.
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Det blir litt håpløst å bruke 90k hvis tilsvarende eksemplarer i original stand går for 60k … Da er det ikke bare arbeidsinnsats men også lommeboka det går utover.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Atrox
- Innlegg: 234
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Litt slik jeg tenker også - tenkte da heller å gå den alternative ruta denne gang :) Men det er ikke snakk om å lage streetfighter eller caferacer eller noe slikt - all ære til de som synes det er fint, men jeg er ikke der.
Blir heller en brukssykkel med personlig preg :)
Ser https://www.garasjeoutlet.no/ har en del saker til fornuftig pris - noen med erfaring?
Blir heller en brukssykkel med personlig preg :)
Ser https://www.garasjeoutlet.no/ har en del saker til fornuftig pris - noen med erfaring?
- Atrox
- Innlegg: 234
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Barnearbeid er utrolig undervurdert - mini begynner å bli flink med polerkluten :)
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Ser jo ikke så verst ut, da.Atrox skrev: ↑24 mai 2024, 21:59 Barnearbeid er utrolig undervurdert - mini begynner å bli flink med polerkluten :)
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]
Kan fort vekk bli et bra prosjekt av dette ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Atrox
- Innlegg: 234
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Joda AJ - det hjalp mye å få av gørra rundt om. Begynt å bestille opp det som trengs for en god service og meldt meg inn i Guzzi-klubben for faglig påfyll. Alltid moro med noe "nytt".
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 722
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Trodde kanskje dette var den som liggerpå Blocket til 24 t kr, men det er det ikke ser jeg.
Hva måtte du gi for denne da?
Hva måtte du gi for denne da?
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Den ser jo kjempefin utAtrox skrev: ↑24 mai 2024, 21:59 Barnearbeid er utrolig undervurdert - mini begynner å bli flink med polerkluten :)
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Enig!dypen skrev: ↑25 mai 2024, 15:50Den ser jo kjempefin utAtrox skrev: ↑24 mai 2024, 21:59 Barnearbeid er utrolig undervurdert - mini begynner å bli flink med polerkluten :)
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]
Legg gjerne ut noen detaljebilder .
For øvrig må man kunne si at italienske G.P.R. slip-on potter, evt. helanlegg er innafor på en klassisk italiensk sykkel som dette .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Atrox
- Innlegg: 234
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.