rolf-arne skrev: 17 okt 2020, 09:58
kaiu skrev: 17 okt 2020, 00:50
AJ skrev: 16 okt 2020, 22:41
dypen skrev: 16 okt 2020, 22:40
Du hadde kjørt over 50k når du bytta inn den
AJ ...
55000 km., ja.
Så minst 2 eiere på 5.000 km.... Blir litt mistenksom da :). Siste eier er jo registret 13.06.2020.
Men de kan vel ikke ha gjort for mye skade på så kort tid. 60 tusen km er jo ikke mye.
Bare en eier på 5000 km -- 2 totalt

i følge opplysningene - men hva har skjedd mellom AJ`s bytte og dennes kjøp
Jeg storkoste meg i hvert fall med denne sykkelen. Og det ble påpekt kun én liten slitasje på sykkelen da den ble taksert etter at jeg fikk en forhåndsvurdering noen uker tidligere basert på servicehistorikk, andre opplysninger om sykkelen og bildet jeg sendte til forhandler.
Takseringen førte til at innbytteprisen jeg var blitt forespeilet ble redusert med et par tusenlapper, noe som var helt greit og i samsvar med utbyttekostandene av den slitte delen.
Altså ingen grunn til å gå fra avtalen om innbytte.
Nei... hvorfor ikke ny eier ønsker å beholde sykkelen etter kun få tusen km. kan ha mange årsaker. Kan jo være så enkelt at man ikke har funnet seg til rette på sykkelen, synes den er for svær, for høy, for stygg... hva som helst, egentlig...

.
Men den var i hvert fall feilfri og i topp stand, slik jeg opplevde den, da jeg byttet den inn.
Har mange ganger savnet den siden, må jeg bare innrømme...

.
Og det var ganske spesielt, husker jeg, å være på tur i Europa (Danmark, Tyskland, Østerrike, Italia og Sveits) i september 2016 med den. Da var det nemlig ikke mange å se av slike 1290'er der nede. Så man følte seg faktisk litt spesiell med alle de lange blikkene etter sykkelen.
Husk at dette var kun et drøyt år etter at modellen kom som ny og salget hadde enda ikke tatt av. Noe det derimot gjorde i de påfølgende månedene, selv om "the great white whale" aldri ble den GS konkurrenten KTM håpet på...