statens vegvesen fotograferer

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
september79
Innlegg: 5
Registrert: 21 mai 2016, 20:09
Motorsykkelen din: 94 900rr

statens vegvesen fotograferer

Legg inn av september79 »

Hei dere. Jeg var på butikken med min streefighta 900rr. Parkerte utenfor og gikk inn. I det jeg kommer ut av butikken så vinker en mann på meg og forteller at en som jobber i vegvesenet var og tok en masse bilder av sykkelen min. Noen som har vært borti lignende? Dukker det opp en innkalling til teknisk i posten i neste uke nå?? Alt av lys på sykkelen, dekk, motor er i skjønneste orden. Kom på jeg mangler refleks... Ble fort betenkt en lørdags kveld.. :knegg

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av HeHy »

Kan vel fort ende opp med en innkallelse til teknisk ja. Er ikke sikkert det skjer, men kan skje.

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av Marcuzani »

Evt. at han tilfeldigvis var på jobb og likte sykkelen.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av Blaamand »

Hvis alt du nevnte + eksos er i orden så har du neppe noe å frykte. At du mangler refleks skal det vel mye til at de reagerer på. Min gikk gjennom tekniskkontroll uten iallefall
BRAAAAAP! :mc1

september79
Innlegg: 5
Registrert: 21 mai 2016, 20:09
Motorsykkelen din: 94 900rr

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av september79 »

Ja alt lys er iorden. Til og med blink. Led remse bak med brems og blink. Integrerte blink i rund frontlykt. Eksosen kan selvsagt være et problem. Han hørte den dog kun på tomgang. Han var ikke på jobb tror jeg, gikk i sivil og kjørte privat bil. Skyndte seg ut av bilen i det jeg gikk inn. Jaja for ta det som det kommer. er det ikke lov å bygge nye kåper, sal og front liksom??

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av Blaamand »

Hvis han gikk i sivil og kjørte sivil hvordan vet du at det var vegvesenet?

Integrerte blinklys og sånn ser jo ikke han når sykkelen er parkert. Det kombinert med litt høy eksos kan jo ha fått ham til å reagere.
Eller så kan det jo hende, som nevnt over her, at han bare likte sykkelen, men ikke ville prate med eieren:)

Har forresten tidligere hørt at vegvesenet har reist rundt, fotografert slip-on potter og følgelig kalt inn til kontroll..
BRAAAAAP! :mc1

september79
Innlegg: 5
Registrert: 21 mai 2016, 20:09
Motorsykkelen din: 94 900rr

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av september79 »

Jeg kjenta han igjen i det jeg gikk inn + at han som sa ifra visste hvem han var også. Jeg har 50% lengde av et twobrother anlegg så er nok i øvre grense. For gjøre meg klar for en sjekk tenker jeg

folbjo
Innlegg: 28
Registrert: 25 mar 2016, 01:03
Motorsykkelen din: Ducati
Sted: Tønsberg

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av folbjo »

Ved jevne mellomrom kommer det representanter fra SVV ned på ett av Tønsbergs faste møtesteder (Brygga) med kamera.
De tar bilder av sykler, samt fører (om mulig).
Veldig beleilig å ha fargebilder av mc, i kombinasjon med kjøre utstyr og hjelm.

Som ved alle anledninger er det GULL med dokumentasjon !
Det er jo ikke viktig før den dagen man trenger den....
Ducati Monster 1100 RS

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av Alex-68 »

Dette er stalking, som har blitt ulovlig fra Mai -16. Og tviler også på dette er lov igjennom personvernloven. Spesielt om dette er noe de gjør fast. Snakker vi at det er ett enganstilfelle så er det vanskelig og bevise. Men, som det nevnes her, så er det igjentagelsesparagrafen og det er ikke lov.
Mc Oslo Suger!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av CB9 »

kjenner ikke til at vegvesenet opererer sånn men i politiet har jeg skjønt at dette ikke er uvanlig. regner med det er politiet som vil ha oversikt over potensielle råkjører, siden du har en 900rr

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av Alex-68 »

Alle er jo potensielle råkjørere.. Til og med en moped bryter 30kmt grensa.. :crazy:
Mc Oslo Suger!

september79
Innlegg: 5
Registrert: 21 mai 2016, 20:09
Motorsykkelen din: 94 900rr

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av september79 »

Alt blir jo spekulasjoner, men reagerer på at han satt og ventet i bilen til jeg gikk inn før han skyndte seg i veien for å knipse bilder. Skulle kanskje tro de oppnådde litt mer om de faktisk snakket til meg istedet! Alle med hjul er jo potensielle råkjørere :knegg

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av CB9 »

ringte og snakket med vegvesenet. personen der kjente ikke til noen praksis der de avbildet motorsykler/kjøretøy.
han sa også at dersom noen klager på en bråkete sykkel kan det hende de sender en innkallelse i posten men at det da holder med registreringsnummer.

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av PetterT »

Det hadde jo igrunn vært greit om de tok alle som farer rundt med sånne bråkete eksospotter, så :thumleft fra meg. Har mer enn en gang blitt vekket opp tidlig på morran av sånne raka rør som fyrer opp.
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: statens vegvesen fotograferer

Legg inn av Alex-68 »

PetterT skrev:Det hadde jo igrunn vært greit om de tok alle som farer rundt med sånne bråkete eksospotter, så :thumleft fra meg. Har mer enn en gang blitt vekket opp tidlig på morran av sånne raka rør som fyrer opp.
Godt du ikke er nabo med HA da.... :lol
Mc Oslo Suger!

Svar