Lite 12v-uttak

Forum for fulleffekt tung-MC
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Lite 12v-uttak

Legg inn av ATWindsor »

Finnes det noen slike hella-plug-greier til usb, der usb er helt flush? Slik som man får til vanlig sigarettenner?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Lite 12v-uttak

Legg inn av FredrikE24 »

Kan jeg ikke tenke meg, grunnen er at en USB-kontakt er bredere enn diameter på selve Hella-pluggen

Brukeravatar
cbr600f3NO
Innlegg: 13
Registrert: 08 jun 2015, 22:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F3 1997
Kontakt:

Re: Lite 12v-uttak

Legg inn av cbr600f3NO »

Har montert en usb hun-plugg på cbr til tefelon/gps. Koblet denne på lyskursen så den skulle gå av og på med tenning. Hvordan kobler dere disse "ikke plugg rett i" usb kablene deres?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Lite 12v-uttak

Legg inn av E-strom »

Ikke helt sikkert på hva du egentlig spør om, men ett slikt USB-uttak er jo diskret / tar lite plass og kan monteres mange steder (på styret, ved kronen foran tankvesken, under setet osv.:

Bilde

- men det var kanskje ikke det du spurte om? :scratch
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Lite 12v-uttak

Legg inn av kjellv »

cbr600f3NO skrev:Har montert en usb hun-plugg på cbr til tefelon/gps. Koblet denne på lyskursen så den skulle gå av og på med tenning. Hvordan kobler dere disse "ikke plugg rett i" usb kablene deres?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg har koblet det direkte på batteriet via en egen 10amp sikring og et 47-rele med styring fra tenningsstrøm. Føler det er det tryggeste, da de fleste kabler ikke er av større kvadrat enn hva som behøves til det det er koblet til. Et 12V uttak brukes mest til ladere og strømforsyning med lavt forbruk, men man vet aldri. Plutselig er det koblet en kraftig halogenlampe eller en 12V kompressor der også, da er det godt å vite at det ligger en 2,5 kvadrat kabel i strømforsyningen.

Brukeravatar
cbr600f3NO
Innlegg: 13
Registrert: 08 jun 2015, 22:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F3 1997
Kontakt:

Re: RE: Re: Lite 12v-uttak

Legg inn av cbr600f3NO »

kjellv skrev:
cbr600f3NO skrev:Har montert en usb hun-plugg på cbr til tefelon/gps. Koblet denne på lyskursen så den skulle gå av og på med tenning. Hvordan kobler dere disse "ikke plugg rett i" usb kablene deres?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg har koblet det direkte på batteriet via en egen 10amp sikring og et 47-rele med styring fra tenningsstrøm. Føler det er det tryggeste, da de fleste kabler ikke er av større kvadrat enn hva som behøves til det det er koblet til. Et 12V uttak brukes mest til ladere og strømforsyning med lavt forbruk, men man vet aldri. Plutselig er det koblet en kraftig halogenlampe eller en 12V kompressor der også, da er det godt å vite at det ligger en 2,5 kvadrat kabel i strømforsyningen.
Det var lurt med eget rele!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Brukeravatar
cbr600f3NO
Innlegg: 13
Registrert: 08 jun 2015, 22:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F3 1997
Kontakt:

Re: RE: Re: Lite 12v-uttak

Legg inn av cbr600f3NO »

E-strom skrev:Ikke helt sikkert på hva du egentlig spør om, men ett slikt USB-uttak er jo diskret / tar lite plass og kan monteres mange steder (på styret, ved kronen foran tankvesken, under setet osv.:

Bilde

- men det var kanskje ikke det du spurte om? :scratch
Nei var mer tilkoblingen jeg tenkte på. Den du la ved bilde av er identisk til den jeg har koblet på lyskursen på cbr'en =)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Svar