MC-nyheter 2017

Forum for fulleffekt tung-MC
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av ATWindsor »

kvase. skrev:
ATWindsor skrev:
kvase. skrev:Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus :mk
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Om man skal pendle i byen er vel ikke-GS-versjonen bedre skulle man tro?
Å skulle ikke den fungere godt til det må ikke være en rr mc heller kan jo være en
Fins mange 250cc også som er greie til det
Å vem som er best til pendling veit ikke jeg -for det er vell individuelt hva den enkelte mener er det beste for dem.
:mrgreen
Bor du på Mortensrud syd utenfor Oslo gryta og skal til Lysaker vest så trenger man ikke det råeste.. billig -letthåndterlig - enkel. skulle tro det skulle være greit. Kan sikkert være greit med Zero MC å da den lades hjemme i stikk kontakten -- ja bare masse grublerier fra meg
Tenkte ikke at man trengte en sykkel med masse hester, men G310 fra BMW finnes jo i ikke-GS-versjon også, med samme motor, som antakelig passer bedre til pendling.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av AJ »

kvase. skrev:Men er det stor forskjell på 1190 og 1290 ? 10hk
De har vel konvertert 1190 og 1050 til en og samme MC Trekt bort litt hester å lagt til noe mm ja det blir vel grublerier.
eg avventer mere info på 1090 som blir meget aktuell med 30 hk mer en min mc i dag ja og så får man se brått dukker det opp noe morro
Forskjellen på 10HK er nok ikke allverdens, vil jeg tro. Men vel 100 kubikk mer vil alltid gjøre en forskjell, okkesom.
Ser for øvrig at Super Adv. S og R er utstyrt med 23 literes tank i stedet for T-modellens 30. Hjulkonfigurasjonen på R er også den samme som på 1190 R.
Dermed har KTM kommet disse eierne i møte med den nye oppgraderte modellen.

Dert jeg synes er bittelitt rart med KTM's nye modellstrategi er at de går helt vekk fra den veletablerte 1200 klassen med konkurrerende modeller som BMW GS 1200, Triumph Tiger Explorer, Yamaha Super Ténéré, Moto Guzzi Stelvio, Aprilia Caponord Rally, Honda VFR 1200 XCrosstourer og Ducati Multistrada Enduro.

Med 1290 serien har KTM "hevet seg over" disse og opprettet en egen klasse... Skal bli interessant å se hvem av de andre som først lar seg utfordre til å henge med på "kjøret"... :crazy: .

Samtidig har KTM markert solid revir med 1090 oppgraderingen. Det er vel ingen andre i 1000 - 1050 klassen (Suzuki DR 1000 V-strom, Kawasaki Versys 1000, Honda Africa Twin... er de jeg kommer på i farten...), som har samme effekttallene som KTM's nye 1090.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av kvase »

ATWindsor skrev:
kvase. skrev:
ATWindsor skrev:
kvase. skrev:Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus :mk
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Om man skal pendle i byen er vel ikke-GS-versjonen bedre skulle man tro?
Å skulle ikke den fungere godt til det må ikke være en rr mc heller kan jo være en
Fins mange 250cc også som er greie til det
Å vem som er best til pendling veit ikke jeg -for det er vell individuelt hva den enkelte mener er det beste for dem.
:mrgreen
Bor du på Mortensrud syd utenfor Oslo gryta og skal til Lysaker vest så trenger man ikke det råeste.. billig -letthåndterlig - enkel. skulle tro det skulle være greit. Kan sikkert være greit med Zero MC å da den lades hjemme i stikk kontakten -- ja bare masse grublerier fra meg
Tenkte ikke at man trengte en sykkel med masse hester, men G310 fra BMW finnes jo i ikke-GS-versjon også, med samme motor, som antakelig passer bedre til pendling.
Tekst og bilde er kopiert fra mcavisa
Bilde
Vi har tidligere rapportert at BMW kommer med en GS-versjon av sin G310, og bilder som er dukket opp viser at de er kommet så langt med sykkelen at det er rimelig å vente at den lanseres på EICMA i Milano i november.
Med tanke på at sykkelen er en av GS-serien, er det naturlig at fabrikken forsøker å få med designdetaljer fra R1200 GS. Etter all sannsynlighet vil dette bidra til å gjøre modellen mer lettsolgt. Bildet viser da også at nykommeren er en umiskjennelig GS.
Motoren er den samme som i G310R, og hvis den leveres med samme trimming betyr det 34 hester og 28 Nm.
I tillegg til den nært forestående G310GS snakkes det også om en RR-versjon på samme plattform.
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av ATWindsor »

Ja, og der står det akkurat det samme, at G310 finnes i andre modeller også....

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av Juicebox »

thewiz skrev:Marginale forskjeller fra 2006 vil jeg påstå. Litt småting her og der, så nei ikke egentlig. Det er en 10år gammel motor i dagens R6.
Skjønner at folk kan være skuffet men det er fortsatt en veldig god motor har har hatt stor suksess i 600-klassen. Hadde vært fett om de hadde kommet med en 600 crossplane motor!!! Kanskje neste oppdatering :prf
Nå har Yamaha kommet med standarden for 600-klassen, så nå er det bare å vente på hva resten vil komme med! Gleder meg!

- TractionControl
- Abs
- Quickshifter (EU)
- Full justering av 43mm gafler

Alt dette er standard

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av thewiz »

Såklart det er en god motor, ingen tvil om det. Men syns Yamaha kunne boosta den med litt mer hester / torque, trossalt en motor fra 2006. R6-en har fatalt tragisk bunndrag (har eid R6 selv, så vet dette).

TC på en 600 er for meg litt bobb bobb, jeg kjører fireblade uten noen form for elektronikk og det er ingen problemer med det. ABS veier mye, så for dem som skal kjøre mye banekjøring (hvis nei, hvorfor har du 600 RR?) er det ikke spesielt attraktivt.

Quickshifter er veldig bra oppgradering på disse!

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av Juicebox »

Skjønner hva du mener. Har eid 600cc rekke fire r sykkel og kjørt mye r6 også. Vet dette med bunndrag på disse motorene :P Vi får se når Yamaha slipper ut specsa for den nye sykkelen!

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av ATWindsor »

thewiz skrev:Såklart det er en god motor, ingen tvil om det. Men syns Yamaha kunne boosta den med litt mer hester / torque, trossalt en motor fra 2006. R6-en har fatalt tragisk bunndrag (har eid R6 selv, så vet dette).

TC på en 600 er for meg litt bobb bobb, jeg kjører fireblade uten noen form for elektronikk og det er ingen problemer med det. ABS veier mye, så for dem som skal kjøre mye banekjøring (hvis nei, hvorfor har du 600 RR?) er det ikke spesielt attraktivt.

Quickshifter er veldig bra oppgradering på disse!
Jeg tipper 600-sportsyklende som gruppe kjøres over 90% av sin levetid på vei, og ikke på bane.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av jongsanim »

I dag la Alf Graarud ut finn annonse på yamaha mt10 til 195.900 og Yamaha mt10 sp til 220.900...

Står ingenting om forbehold om endring i pris, som det ble skrevet i fjor, så da er vel det prisen :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av kjellv »

jongsanim skrev:I dag la Alf Graarud ut finn annonse på yamaha mt10 til 195.900 og Yamaha mt10 sp til 220.900...

Står ingenting om forbehold om endring i pris, som det ble skrevet i fjor, så da er vel det prisen :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Det skjedde vel omtrent det samme i fjor på denne tiden da MT-10 kom. Noen forhandlere var svært kreative i annonsering og prissetting flere måneder før prisen var klar og sykkelen fysisk kom til landet.
Det som i hvert fall er tilfelle er at ingen priser for 2017 kan være klare før statsbudsjettet og avgiftsnivået er klart. Dette skjer ikke før rundt midten av Desember. Yamaha pleier å offentliggjøre prislistene sine omtrent midt i Desember, inntil da er dette ren gjetting.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: Det som i hvert fall er tilfelle er at ingen priser for 2017 kan være klare før statsbudsjettet og avgiftsnivået er klart.
Godt poeng.
Også kommer vel disse valutaforhandlingene, eller hva de kalles, mellom produsent og importør inn i bildet før prisene er klare for endelig offentliggjøring.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av kvase »

Dette så jeg i Natt da på KTM 1090 delen av pris for grunnstammen før alle til-valg av utstyr å stemmer disse prisa pluss Reg å ja så er det vel et påslag på 5-6000 kr ferdig ut av butikken
Capture-3 KTM1090 basic adventure.jpg
KYM1090 R baisic.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av kjellv »

Her er Bikeports første vurdering av nye Yamaha YZF-R6
http://bikeport.no/video-yamaha-lansert-radikalt-r6/

Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av Chubby-mc »


Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av Jompa »

Triumphen var skikkelig tøff :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar