Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av JK95 »

Vet Wikingen er en mann med kunnskap om disse, men alle må gjerne spy ut med meninger og info :thumleft
http://www.finn.no/87447663
Enkelt spørsmål, er den noe å satse på? Hvor mye vil det koste å regge den, deletilgang, holdbarher, hva tror folk?

ZZR-Erling

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av ZZR-Erling »

Tro kan man jo gjøre om de meste :)
Da tror jeg at det vil bli ett problem med deletilgang, jeg tror også at de beste svarene på en såpass sjelden sak, vil du få på et internasjonalt merkeforum.
Også tror jeg det vi være morro å ha noe spesielt, dersom den er driftsstabil nok til å gi mer glede enn frustrasjon.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37873
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av AJ »

Artig og ganske sikkert en heftig sak det der :yeyeye :

Bilde

Hvor mye er tollavgiften, tro :scratch ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av Zettexx »

Syntes alltid det er morsomt med : "Utolla sykkel.kan kjøres på prøveskilt"......

Denne må ha full avgift, antar den er lovlig momset.

Avgift ca 73000.....og helt ukurant å få solgt.

Har selv en Italiener som har feil bokstav, og er umulig å få solgt. Selv servicedeler må planlegges på en 1130

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av JK95 »

Du mener det blir fulle avgifter altså? Kjipt, som vanlig er det umulig å få til et kupp...
Edit: Regna på det selv, stemmer med 73k kun i avgift, blir over 100k for en 10 år gammel italiener med noe usikkert rykte :-# :x

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av Juicebox »

Er for de interesserte som ikke tenker på videresalg. Sykt vanskelig å få solgt disse og som folk sier, deler er det vanskelig å få tak i også.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av SverreOlsen »

Ser en vekk fra dele problemet hadde det vær ein grei pris for banebruk.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av Kjellrf »

SverreOlsen skrev:Ser en vekk fra dele problemet hadde det vær ein grei pris for banebruk.
Første gang du tryner, har du knust en radiator. Såvidt jeg har hørt, kan en radiator på denne bli skadet/få lekkasje hvis den detter av støtta, er du uheldig.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av SverreOlsen »

Kjellrf skrev:
SverreOlsen skrev:Ser en vekk fra dele problemet hadde det vær ein grei pris for banebruk.
Første gang du tryner, har du knust en radiator. Såvidt jeg har hørt, kan en radiator på denne bli skadet/få lekkasje hvis den detter av støtta, er du uheldig.
Haha ser det nå, radiatoren er jo det første som treffer bakken :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av simpson »

Deler er ingen problem.
Verden har blitt bitte liten med dagens netthandel.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av cannon »

Støtter simpson.
Og spørsmålet om dette er "noe å samle på" kan jo forstås på mange måter .

Om dette er et potensielt samleobjekt kan trådstarter sikkert finne svar på på nettet.

Sykkelen er definitivt ikke et emne for RR-sykkel.
Som brukssykkel tipper jeg den er helt ok, bare prisen er rett. Jeg kunne kanskje kjøpt den for maks 90.000, men hadde nok valgt en kurant japsesykkel til samme penger i stedet.

Kanskje verdt å sjekke om engangsavgiften dropper mye om et år eller to.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av kjellv »

Skal du ha den med skilter på så må du i hvert fall tenke og handle svært fort!
Denne holder ikke kravene til Euro4, og har ikke vært registrert innen EU før? Etter 01.01.17 er det ikke mulig å registrere den!
Da slår Euro4 inn for fullt, og denne blir da en dele/banesykkel, uregistrerbar.

Importørene har nå hatt en runde der de søker om unntak for de Euro3 syklene som er igjen på deres lagre og hos forhandlerne, disse kan da registreres. Andre ikke!

Vær ellers veldig forsiktig dere som har tanker om import til våren/sommeren. Kommer dere over en ny og ureg. overligger der ute, sjekk den nøye så dere slipper å kjøpe katta i sekken.. :-k

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av SverreOlsen »

kjellv skrev:Skal du ha den med skilter på så må du i hvert fall tenke og handle svært fort!
Denne holder ikke kravene til Euro4, og har ikke vært registrert innen EU før? Etter 01.01.17 er det ikke mulig å registrere den!
Da slår Euro4 inn for fullt, og denne blir da en dele/banesykkel, uregistrerbar.

Importørene har nå hatt en runde der de søker om unntak for de Euro3 syklene som er igjen på deres lagre og hos forhandlerne, disse kan da registreres. Andre ikke!

Vær ellers veldig forsiktig dere som har tanker om import til våren/sommeren. Kommer dere over en ny og ureg. overligger der ute, sjekk den nøye så dere slipper å kjøpe katta i sekken.. :-k
Dette er sikkert nytt for mange her inne, kansje en burde hatt en egen tråd om det?
Uansett takk for tips! Gjelder det eventuelt eldre crossere som det ikke har vært skilt på?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av kjellv »

SverreOlsen skrev:
Dette er sikkert nytt for mange her inne, kansje en burde hatt en egen tråd om det?
Vi har jo det :thumleft http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=10433

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37873
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?

Legg inn av AJ »

Skulle gjerne samlet på en Benelli som denne, jeg :yeyeye !

Også ser det ut til at man ikke behøver å bekymre seg for de nye Euro 4 kravene og registrering før eller etter 1. januar 2017 når de nye kravene tres i kraft.
Mer å lese her på NMCU sine sider:
http://nmcu.org/ingen-grunn-til-panikk

Spesielt denne info'en:
NMCU skrev:For bruktimporterte sykler - altså sykler som har vært registrert i et annet land - men som ikke er registrert i Norge, er det ingen endringer. Slike sykler kan stå i garasjen så lenge man vil, og så tas fram og registreres når man vil.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar