Benelli TnT 1130, noe å samle på?
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Vet Wikingen er en mann med kunnskap om disse, men alle må gjerne spy ut med meninger og info
http://www.finn.no/87447663
Enkelt spørsmål, er den noe å satse på? Hvor mye vil det koste å regge den, deletilgang, holdbarher, hva tror folk?
http://www.finn.no/87447663
Enkelt spørsmål, er den noe å satse på? Hvor mye vil det koste å regge den, deletilgang, holdbarher, hva tror folk?
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Tro kan man jo gjøre om de meste :)
Da tror jeg at det vil bli ett problem med deletilgang, jeg tror også at de beste svarene på en såpass sjelden sak, vil du få på et internasjonalt merkeforum.
Også tror jeg det vi være morro å ha noe spesielt, dersom den er driftsstabil nok til å gi mer glede enn frustrasjon.
Da tror jeg at det vil bli ett problem med deletilgang, jeg tror også at de beste svarene på en såpass sjelden sak, vil du få på et internasjonalt merkeforum.
Også tror jeg det vi være morro å ha noe spesielt, dersom den er driftsstabil nok til å gi mer glede enn frustrasjon.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37873
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Artig og ganske sikkert en heftig sak det der :
Hvor mye er tollavgiften, tro ?
Hvor mye er tollavgiften, tro ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Sted: Søndenfor Nord
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Syntes alltid det er morsomt med : "Utolla sykkel.kan kjøres på prøveskilt"......
Denne må ha full avgift, antar den er lovlig momset.
Avgift ca 73000.....og helt ukurant å få solgt.
Har selv en Italiener som har feil bokstav, og er umulig å få solgt. Selv servicedeler må planlegges på en 1130
Denne må ha full avgift, antar den er lovlig momset.
Avgift ca 73000.....og helt ukurant å få solgt.
Har selv en Italiener som har feil bokstav, og er umulig å få solgt. Selv servicedeler må planlegges på en 1130
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Du mener det blir fulle avgifter altså? Kjipt, som vanlig er det umulig å få til et kupp...
Edit: Regna på det selv, stemmer med 73k kun i avgift, blir over 100k for en 10 år gammel italiener med noe usikkert rykte
Edit: Regna på det selv, stemmer med 73k kun i avgift, blir over 100k for en 10 år gammel italiener med noe usikkert rykte
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Er for de interesserte som ikke tenker på videresalg. Sykt vanskelig å få solgt disse og som folk sier, deler er det vanskelig å få tak i også.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Sted: Talgje
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Ser en vekk fra dele problemet hadde det vær ein grei pris for banebruk.
- Kjellrf
- Innlegg: 1597
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Første gang du tryner, har du knust en radiator. Såvidt jeg har hørt, kan en radiator på denne bli skadet/få lekkasje hvis den detter av støtta, er du uheldig.SverreOlsen skrev:Ser en vekk fra dele problemet hadde det vær ein grei pris for banebruk.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Sted: Talgje
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Haha ser det nå, radiatoren er jo det første som treffer bakkenKjellrf skrev:Første gang du tryner, har du knust en radiator. Såvidt jeg har hørt, kan en radiator på denne bli skadet/få lekkasje hvis den detter av støtta, er du uheldig.SverreOlsen skrev:Ser en vekk fra dele problemet hadde det vær ein grei pris for banebruk.
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Deler er ingen problem.
Verden har blitt bitte liten med dagens netthandel.
Verden har blitt bitte liten med dagens netthandel.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Støtter simpson.
Og spørsmålet om dette er "noe å samle på" kan jo forstås på mange måter .
Om dette er et potensielt samleobjekt kan trådstarter sikkert finne svar på på nettet.
Sykkelen er definitivt ikke et emne for RR-sykkel.
Som brukssykkel tipper jeg den er helt ok, bare prisen er rett. Jeg kunne kanskje kjøpt den for maks 90.000, men hadde nok valgt en kurant japsesykkel til samme penger i stedet.
Kanskje verdt å sjekke om engangsavgiften dropper mye om et år eller to.
Og spørsmålet om dette er "noe å samle på" kan jo forstås på mange måter .
Om dette er et potensielt samleobjekt kan trådstarter sikkert finne svar på på nettet.
Sykkelen er definitivt ikke et emne for RR-sykkel.
Som brukssykkel tipper jeg den er helt ok, bare prisen er rett. Jeg kunne kanskje kjøpt den for maks 90.000, men hadde nok valgt en kurant japsesykkel til samme penger i stedet.
Kanskje verdt å sjekke om engangsavgiften dropper mye om et år eller to.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Skal du ha den med skilter på så må du i hvert fall tenke og handle svært fort!
Denne holder ikke kravene til Euro4, og har ikke vært registrert innen EU før? Etter 01.01.17 er det ikke mulig å registrere den!
Da slår Euro4 inn for fullt, og denne blir da en dele/banesykkel, uregistrerbar.
Importørene har nå hatt en runde der de søker om unntak for de Euro3 syklene som er igjen på deres lagre og hos forhandlerne, disse kan da registreres. Andre ikke!
Vær ellers veldig forsiktig dere som har tanker om import til våren/sommeren. Kommer dere over en ny og ureg. overligger der ute, sjekk den nøye så dere slipper å kjøpe katta i sekken..
Denne holder ikke kravene til Euro4, og har ikke vært registrert innen EU før? Etter 01.01.17 er det ikke mulig å registrere den!
Da slår Euro4 inn for fullt, og denne blir da en dele/banesykkel, uregistrerbar.
Importørene har nå hatt en runde der de søker om unntak for de Euro3 syklene som er igjen på deres lagre og hos forhandlerne, disse kan da registreres. Andre ikke!
Vær ellers veldig forsiktig dere som har tanker om import til våren/sommeren. Kommer dere over en ny og ureg. overligger der ute, sjekk den nøye så dere slipper å kjøpe katta i sekken..
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Sted: Talgje
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Dette er sikkert nytt for mange her inne, kansje en burde hatt en egen tråd om det?kjellv skrev:Skal du ha den med skilter på så må du i hvert fall tenke og handle svært fort!
Denne holder ikke kravene til Euro4, og har ikke vært registrert innen EU før? Etter 01.01.17 er det ikke mulig å registrere den!
Da slår Euro4 inn for fullt, og denne blir da en dele/banesykkel, uregistrerbar.
Importørene har nå hatt en runde der de søker om unntak for de Euro3 syklene som er igjen på deres lagre og hos forhandlerne, disse kan da registreres. Andre ikke!
Vær ellers veldig forsiktig dere som har tanker om import til våren/sommeren. Kommer dere over en ny og ureg. overligger der ute, sjekk den nøye så dere slipper å kjøpe katta i sekken..
Uansett takk for tips! Gjelder det eventuelt eldre crossere som det ikke har vært skilt på?
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Vi har jo det http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=10433SverreOlsen skrev:
Dette er sikkert nytt for mange her inne, kansje en burde hatt en egen tråd om det?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37873
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Benelli TnT 1130, noe å samle på?
Skulle gjerne samlet på en Benelli som denne, jeg !
Også ser det ut til at man ikke behøver å bekymre seg for de nye Euro 4 kravene og registrering før eller etter 1. januar 2017 når de nye kravene tres i kraft.
Mer å lese her på NMCU sine sider:
http://nmcu.org/ingen-grunn-til-panikk
Spesielt denne info'en:
Også ser det ut til at man ikke behøver å bekymre seg for de nye Euro 4 kravene og registrering før eller etter 1. januar 2017 når de nye kravene tres i kraft.
Mer å lese her på NMCU sine sider:
http://nmcu.org/ingen-grunn-til-panikk
Spesielt denne info'en:
NMCU skrev:For bruktimporterte sykler - altså sykler som har vært registrert i et annet land - men som ikke er registrert i Norge, er det ingen endringer. Slike sykler kan stå i garasjen så lenge man vil, og så tas fram og registreres når man vil.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering