Kjølevæsken koker

Forum for fulleffekt tung-MC
Pjatte
Innlegg: 10
Registrert: 27 apr 2016, 23:43
Motorsykkelen din: KTM Duke 390 (svart) - 2016

Re: Kjølevæsken koker

Legg inn av Pjatte »

Har hatt store problemer med kjøleveska på min KTM DUKE 390 2016 modell, kjøpe sykkelen ny som min første. Har vert inne på service/tilsyn etter første gang den spyttet ifra seg absolutt alt av kjøleveska fra reservetanken og radiatoren (dette var på min første langtur) Men ingen feil ble funnet.

Denne prosessen gjentok seg såppas mange ganger at jeg ikke kan telle antall verkstedtimer jeg har tatt på garantien til sykkelen.

Til meg ble kjølevesken byttet ut, og alt spylt igjennom uten hell(over 10 ganger) Deretter ble det bestilt opp ny termostat. Da det var mistanke om feil her pga at radiatorvifta startet hyppig. Dette løste heller ikke problemet. Sist nå i desember ble toppakningen byttet ut, da de fant ut at denne var morknet. (spurte de om hva som kunne foresake dette og fikk slitasje som svar.....)

Jeg har enda ikke fått testkjørt sykkelen siden jeg hentet den sist, men håper for all del at den er grei.

Litt heldigere du med en gåen sikring :)

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Kjølevæsken koker

Legg inn av Zettexx »

Pjatte skrev:Har hatt store problemer med kjøleveska på min KTM DUKE 390 2016 modell, kjøpe sykkelen ny som min første. Har vert inne på service/tilsyn etter første gang den spyttet ifra seg absolutt alt av kjøleveska fra reservetanken og radiatoren (dette var på min første langtur) Men ingen feil ble funnet.

Denne prosessen gjentok seg såppas mange ganger at jeg ikke kan telle antall verkstedtimer jeg har tatt på garantien til sykkelen.

Til meg ble kjølevesken byttet ut, og alt spylt igjennom uten hell(over 10 ganger) Deretter ble det bestilt opp ny termostat. Da det var mistanke om feil her pga at radiatorvifta startet hyppig. Dette løste heller ikke problemet. Sist nå i desember ble toppakningen byttet ut, da de fant ut at denne var morknet. (spurte de om hva som kunne foresake dette og fikk slitasje som svar.....)

Jeg har enda ikke fått testkjørt sykkelen siden jeg hentet den sist, men håper for all del at den er grei.

Litt heldigere du med en gåen sikring :)
Ren komi. Toppakning utsettes ikke for slitasje.

Impeller er min gjetning. Da står kjølevæsken stille til den når kokepunktet. Har hatt dette på en bil. Verkstedet nektet, var ikke mulig, helt til jeg beviste det.... De må ta ut termostat og sjekke om det er sirkulasjon. Det er lett å komme med "avstandsvurderinger".

Pjatte
Innlegg: 10
Registrert: 27 apr 2016, 23:43
Motorsykkelen din: KTM Duke 390 (svart) - 2016

Re: Kjølevæsken koker

Legg inn av Pjatte »

Ja det er latterlig, men ikke særlig enkel situasjon for meg som kjøpte min første sykkel hos dem og samt har lite erfaring/teknisk innsikt. Kun en sesong bokført på større sykkel en 50cc

Det overasker meg ikke i det hele tatt om kjølevesken begynner å spytte ut på nytt ved sesongstart. Blir mest sannsynlig å sende inn klage til verkstedet. Evt videre til forbrukerrådet hvis det drar seg så langt.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Kjølevæsken koker

Legg inn av Zettexx »

Vent ikke. Start nå. Den skal tåle å stå i trafikken.

Svar