Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Pjatte
Innlegg: 10
Registrert: 27 apr 2016, 23:43
Motorsykkelen din: KTM Duke 390 (svart) - 2016

Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av Pjatte »

Heisann,

Har nå hatt Mellomtung lappen i 1 år, og skal ta utvidelseskurset nå til sommeren. Og nå som det er vinter befinner jeg meg å bruke merkverdig mye mer tid på snoking etter ny potensiell motorsykkel.

For tiden kjører jeg en KTM Duke 390 og er storfornøyd med kjørestilen og kjøreegenskapene, men er ivrig etter noe nytt og større :crazy:

Har sett ut MV-Agusta som et potensielt merke. Men finner usikkerheten stor da jeg ikke har hørt noe mye om merket. Og i tillegg ikke sett mange på veiene?

Er det noen her som har erfaringer/formeninger eller fått hørt noe fra eiere?
Finner også merket relativt stivt priset iforhold til andre?

Mvh Pjatte

ZZR-Erling

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av ZZR-Erling »

Husker en som var på Norgestreffet da det var i Steinkjer, han fortalte at biken stoppa hver gang det regna...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av kjellv »

Dette er vel et "nisjemerke" med sin egen lille menighet som sverger til disse. Jeg kjenner lite til merket og hvordan syklene fungerer. Men salgstallene er ikke skyhøye for å si det sånn. Men er du ute etter noe spesielt som ingen andre har, så kan dette være sykkelen. Er du mer opptatt av at sykkelen skal fungere, at deletilgangen er optimal, at merkeverksteder skal være tilgjengelig også når du er på tur, og at det skal gå greit å få solgt sykkelen igjen om et par tre år for en fornuftig sum.. ja da tror jeg det kan være lurt å velge noe annet :thumleft

Pjatte
Innlegg: 10
Registrert: 27 apr 2016, 23:43
Motorsykkelen din: KTM Duke 390 (svart) - 2016

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av Pjatte »

kjellv skrev:Dette er vel et "nisjemerke" med sin egen lille menighet som sverger til disse. Jeg kjenner lite til merket og hvordan syklene fungerer. Men salgstallene er ikke skyhøye for å si det sånn. Men er du ute etter noe spesielt som ingen andre har, så kan dette være sykkelen. Er du mer opptatt av at sykkelen skal fungere, at deletilgangen er optimal, at merkeverksteder skal være tilgjengelig også når du er på tur, og at det skal gå greit å få solgt sykkelen igjen om et par tre år for en fornuftig sum.. ja da tror jeg det kan være lurt å velge noe annet :thumleft
Er akkurat dette er jeg redd for. Først og fremst hvor mye den taper seg. Men likeverdig bekymret for deler, pris på service og stabilitet. Har hatt tekniske problemer med min KTM og det er utrolig irriterende når du drar til merkeverkstedet som solgte deg sykkelen og de ikke har peil på hva som er galt, samt lite behjelpelig.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av hakhap »

Hva jeg husker kommer nye MV fra 2016 og fremåt med 5 år fabrikkgaranti.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av Zettexx »

Garanti er verdiløs uten verksted og deler.

Bruktmarkedet kan bli spennende med de nye bestemmelsene om 2 års reklamasjonsrett, også mellom privatpersoner.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av Sopranoo »

Har en kompis som har en MV F4. Da fra tidlig 2000 tall.. Jeg tror ikke han har hatt noen nevn verdige problemer med den. Eneste jeg kan huske at han har kommentert er at batteriet er svært litet, å går tomt veldig rask. Altså hvis sykkelen står i fire uker eller noe slik.

Men igjen, italienske er italienske. Mv er etter min menig det peneste å se på.
Jeg har heller aldri kjørt MV, så skal ikke uttale med om dette, men ifølge reviews, så er de tip topp.

Kan jo nok forvente ganske saftige priser for service og slik. Men det er jo en annen ting.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av JanK »

Jeg har importert noen av de, Brutale 910, det var meget velholdte eksemplarer, men det har ikke vært noen problemer med de. Ikke noe problem med dele tilgang her i Italia, men jeg vet ikke hvordan det er i Norge. Bortsett ifra at ting kanskje må bestilles fra Italia burde det ikke være problemer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av Bjerknez »

Null erfaring med merket, men det er nå en italiener :knegg

Jeg er enig med kjellv lenger opp her. Jeg har sansen for MV Agusta selv med taanke på utseendet. Tøffe sykler som skliller seg litt ut. Men etter at jeg satt meg på en på MC messen i 2015 (Tror det var en Brutale) så ble jeg ikke helt overbevist. Den virket liten (for kort) for meg og jeg fikk vel ikke helt godfølelsen.

Men den så jo meget bra ut :thumleft

Jeg tenker litt sånn... La oss si du er på en liten sommertur i Norge. Du er uheldig og noe på sykkelen blir ødelagt. Du må ha denne delen for å komme videre. Da blir det svært vanskelig veldig fort...

Jeg fikk erfare dette i fjor sommer når jeg veltet med BMW'en. Ikke noe alvorlig og bare noen skrammer som nå er fikset, men BMW verksteder finnes det over alt. Jeg sier ikke at BMW nødvendigvis er den sykkelen som kanskje gir deg den beste kvaliteten, men støtteapparaatet er vertfall der når du først trenger det. Det er viktigere for meg.

24-timers veiservice inkludert leiebil/hotell etc. er inkludert i prisen hvis man følger servicer etc. Da føler en fyr med ti tommeltotter seg langt tryggere på tur :knegg

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av JanK »

Noen ganger må man høre på hjertet, ikke hjernen...

Bilde

:yeyeye

:knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av Bjerknez »

Gjør ikke skam på seg denne nei:

Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av cannon »


Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av Juicebox »

Om du er fra Oslo, så kan du dra til snellingen og høre. De er svært behjelpelige. Eneste jeg vet som er mv forhandler. Nå vet jeg ikke så mye om merket heller, men de bruker for det meste eksklusive merker på sine sykler. Det jeg har hørt generelt er at de trenger å bli mappet om for gassresponsen er svært aggressiv og lugger litt også. Sikkert fiksa på de nye

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta?

Legg inn av 45316 »

Elverum Sport bilsalg er også forhandler. http://www.esb.no/kategori/aktuelt/#.WIjAw3TsTqA

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37876
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Erfaringer vedrørende MV-Agusta? Forhandleroversikt.

Legg inn av AJ »

Oversikt over MV Agusta forhandlere på impotørens nettsider:
http://www.erling-sande.no/ForhandlerSoek
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar