Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Kla3torsk1
Innlegg: 14
Registrert: 21 aug 2016, 21:57
Motorsykkelen din: Honda CB500F 2017
Sted: rett på bortsia brua der!

Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Kla3torsk1 »

Hei, jeg har nå bestemt meg for å bytte ut min godt brukte Husqvarna 610sm med en helt ny Honda CB500F 2017!
I denne sammenheng som lurer jeg på om det er noe på forumet som har noen meninger eller erfaringer om denne sykkelen, eller eldre modeller av den?
har ikke kjørt stort annet enn min Husqvarna de siste 4 årene, så har ikke så bred erfaring(enda)
kjøpte denne sykkelen med tanke på at det visstnok skal være en jevn og behagelig motor i denne, samt at den skal være fin å lære seg å kjøre litt annen type sykkel på!
når jeg har kjørt min SM så har det blitt mye bryting med sykkelen, ujevn kraftlevering, samt veldig mye "rykkete" kjøring mpt at motoren i denne absolutt ikke liker noe annet enn full gass!

derfor jeg er interessert i å høre hva mere "kyndige og erfarne" mc folk mener.

alle meninger og innspill taes i mot med stor takk.

legger også ved ett bilde av den aktuelle sykkelen.

mvh Per
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Braaaap Braaaap sa`n å borte var`n!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av AJ »

Interessant valg av ny sykkel, dette.

Jeg har ingen erfaring med denne toslyindrede 500 kubikkeren, men kan underskrive på at tosylindrede motorsykler er skikkelig moro!
Den du har landet på vil helt sikkert oppleves som en artig og overraskende kvikk sykkel :) .

Gratulerer med godt sykkelvalg :thumleft !

Høre veldig gjerne mer om erfaringene dine så snart sesong 2017 er i gang :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kla3torsk1
Innlegg: 14
Registrert: 21 aug 2016, 21:57
Motorsykkelen din: Honda CB500F 2017
Sted: rett på bortsia brua der!

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Kla3torsk1 »

Takker så mye for gratulasjoner, gleder meg veldig til sykkelen skal få sin første tur :)

Har hørt mye godt om Honda, så derfor falt valget på det merket!

Kommer tilbake med tilbakemeldinger etter første gode tur med sykkelen!

Gleder meg som en "unge" på 28 :)
Braaaap Braaaap sa`n å borte var`n!

Online
mekkern
Innlegg: 7574
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av mekkern »

En som har "brukbart med erfaring" på den eldre utgaven:https://www.youtube.com/user/Schaaf/videos

Men en MÅ jo ikke kjøre full guffe hele tiden da..... :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1593
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Kjellrf »

Kjøpte selv en Honda 500 i 1983, har den ennå! Lykke til med lettkjørt sykkel!
Trur du kan ha mye gøy med den, og mange fine turer.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Bjerknez »

Har kun erfaring med den firesylindrede utgaven av samme type. Mener det var en CB650 nakensykkel av ny årgang. Tror ikke jeg skal gå veldig i dybden angående denne men den var ikke spesielt spennende for å si det pent.

Den du har valgt er jo en to sylindret versjon, men med litt mindre kubikk. Allikevel så tror jeg muligens en tosylindret versjon føles litt artigere å kjøre. Men utover det så velger jeg å ikke si annet enn gratulerer med ny sykkel :vs

Du vil nok få mange fine turer på denne og erfaringer og behov vil uansett dukke fort nok opp :knegg

Kla3torsk1
Innlegg: 14
Registrert: 21 aug 2016, 21:57
Motorsykkelen din: Honda CB500F 2017
Sted: rett på bortsia brua der!

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Kla3torsk1 »

Takker for gode innspill og tilbakemeldinger :)
grunnen til at jeg kjøper såpass "liten" sykkel er fordi at jeg gjerne vil "lære" meg å kjøre litt bedre, finpusse teknikk osv før jeg eventuelt går over på noe større, har ikke behov for å kjøre noe fort eller rase fra meg, fikk rast fra meg nok på Husqvarnaen, hehe!

Håper denne er litt mere komfortabel i lengden, å ikke minst mere driftsikker!

Husqvaranen byttes bort i 3000kr eller noe annet ålreit, hvis noen føler trangen til å eie en bakhjulsmaskin som man får trimmet leggene med hver gang man skal ut å kjøre :)

Takker igjen for hyggelige gratulasjoner :)
Braaaap Braaaap sa`n å borte var`n!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1593
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Kjellrf »

Er enig i at det er bedre å kjøpe en 500, og heller evt ønske seg noe mer etterhvert, enn å kjøpe seg noe stort og tungt som man aldri får utnyttet. Gjorde det selv, og har aldri angret :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Kla3torsk1
Innlegg: 14
Registrert: 21 aug 2016, 21:57
Motorsykkelen din: Honda CB500F 2017
Sted: rett på bortsia brua der!

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Kla3torsk1 »

Akkurat slik jeg tenker også Kjellrf, vil heller ha litt mere kunnskap og erfaringer før jeg kaster meg ut i noe større som jeg ikke klarer å bruke riktig :) godt å høre at flere har tenkt samme tanke som meg! :) ha en fortsatt strålende søndag!
Braaaap Braaaap sa`n å borte var`n!

Brukeravatar
Elgmat
Innlegg: 20
Registrert: 16 feb 2016, 16:12
Motorsykkelen din: 2015 Honda CB500X

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Elgmat »

Kjører selv en cb500x. Angrer litt på at jeg valgte en sykkel med liten motor. Blir fort veldig puslete. Skal du på motorvei eller forbi må du jobbe og planlegge mer. Jeg kommer nok til å bytte min 500 inn i en større sykkel med tiden. Ellers kan det sies at de nye cb500 syklene er lettkjørte og billige. Mye sykkel for pengene sånn sett
1981 Honda CX500 Custom (2015-2016)
2015 Honda CB500X (2016-)

Peter
Innlegg: 19
Registrert: 24 aug 2016, 12:07
Motorsykkelen din: Klasse A er i boks 10.05.18! (A2-A)

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Peter »

Kjørte denne sykkelen hos trafikkskulen når eg utvidet fra A1 til A2. Kjørte da fra Stryn og over Strynefjellet til Polfoss, for å ta sikkerhetskurset på bane der, og tilbake via Geiranger. Fikk testet sykkelen både på rolig langkjøring, opp Strynefjellet og herjet godt med den på bana. Kan varmt anbefale sykkelen! Her er det krefter i massevis i forhold til kubikk osv. :twothumbs:
Sykkelen var turtallsvillig, og drog til fra første stund. Dette var noe som var helt nytt for meg. Var vandt til Aprilia RS125 to-takter, hvor du måtte gire til en hver tid for å få det til å gå. Her drog det til heilt i fra 2000 rpm.
CB500F´n var svært leiken og lett å ha med å gjøre. Pisket du den på turtall ble du overrasket over kreftene i den lille maskinen!

Ingen dumt valg av sykkel. Lykke til! :D
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av SverreOlsen »

Kla3torsk1 skrev:Takker for gode innspill og tilbakemeldinger :)
grunnen til at jeg kjøper såpass "liten" sykkel er fordi at jeg gjerne vil "lære" meg å kjøre litt bedre, finpusse teknikk osv før jeg eventuelt går over på noe større, har ikke behov for å kjøre noe fort eller rase fra meg, fikk rast fra meg nok på Husqvarnaen, hehe!

Håper denne er litt mere komfortabel i lengden, å ikke minst mere driftsikker!

Husqvaranen byttes bort i 3000kr eller noe annet ålreit, hvis noen føler trangen til å eie en bakhjulsmaskin som man får trimmet leggene med hver gang man skal ut å kjøre :)

Takker igjen for hyggelige gratulasjoner :)
Selger du husqvernaen for 3000 kr er eg inntresert, hvor du holder til? :scratch

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av JK95 »

For 3k er jeg enda mer interessert :[-X

Kla3torsk1
Innlegg: 14
Registrert: 21 aug 2016, 21:57
Motorsykkelen din: Honda CB500F 2017
Sted: rett på bortsia brua der!

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Kla3torsk1 »

Peter skrev:Kjørte denne sykkelen hos trafikkskulen når eg utvidet fra A1 til A2. Kjørte da fra Stryn og over Strynefjellet til Polfoss, for å ta sikkerhetskurset på bane der, og tilbake via Geiranger. Fikk testet sykkelen både på rolig langkjøring, opp Strynefjellet og herjet godt med den på bana. Kan varmt anbefale sykkelen! Her er det krefter i massevis i forhold til kubikk osv. :twothumbs:
Sykkelen var turtallsvillig, og drog til fra første stund. Dette var noe som var helt nytt for meg. Var vandt til Aprilia RS125 to-takter, hvor du måtte gire til en hver tid for å få det til å gå. Her drog det til heilt i fra 2000 rpm.
CB500F´n var svært leiken og lett å ha med å gjøre. Pisket du den på turtall ble du overrasket over kreftene i den lille maskinen!

Ingen dumt valg av sykkel. Lykke til! :D
takk for utfyllende og detaljert svar :)
det er veldig godt å høre at du ble positivt overrasket! har også hørt at de har gjort en del endringer på 2017 modell, justerbar bremsehendel og diverse andre små justeringer! :)

nå gleder jeg meg enda mere til sesongen :D

Mvh Per
Braaaap Braaaap sa`n å borte var`n!

Kla3torsk1
Innlegg: 14
Registrert: 21 aug 2016, 21:57
Motorsykkelen din: Honda CB500F 2017
Sted: rett på bortsia brua der!

Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017

Legg inn av Kla3torsk1 »

SverreOlsen skrev:
Kla3torsk1 skrev:Takker for gode innspill og tilbakemeldinger :)
grunnen til at jeg kjøper såpass "liten" sykkel er fordi at jeg gjerne vil "lære" meg å kjøre litt bedre, finpusse teknikk osv før jeg eventuelt går over på noe større, har ikke behov for å kjøre noe fort eller rase fra meg, fikk rast fra meg nok på Husqvarnaen, hehe!

Håper denne er litt mere komfortabel i lengden, å ikke minst mere driftsikker!

Husqvaranen byttes bort i 3000kr eller noe annet ålreit, hvis noen føler trangen til å eie en bakhjulsmaskin som man får trimmet leggene med hver gang man skal ut å kjøre :)

Takker igjen for hyggelige gratulasjoner :)
Selger du husqvernaen for 3000 kr er eg inntresert, hvor du holder til? :scratch
Holder til i Hokksund, Buskerud! en god venn var også inntresert for samme pris, skulle få klart svar av han i morgen! men er i tvil på at han slår til :)
Braaaap Braaaap sa`n å borte var`n!

Svar