Vanskelig for å velge

Forum for fulleffekt tung-MC
Toven

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av Toven »

Ellers er Z800 et morsomt alternativ?
Fort billigere å forsikre på meg enn nåværende sykkel.. grunnet abs :P

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av KawaGreen »

Var en nuda til salgs i vinter, han skulle ha 150k for den!
Men dette er jo en evig diskusjon, de som kjører R syns det er best, de som ikke har råd syns noe annet er morsomt:) sånn er det bare:)
Hvis du har lyst på en R, så kjøp! Mange sier du vil bli drept innen 1 år, men det velger du faktisk selv, med tanke på fart!
R sykkel er sinnsykt gøy for en ung fyr! Sånn er det bare!!
Er vel for faen ingen på 20 som vil ha en VFR 800???

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av KawaGreen »

Jeg mener nå at alle sykler er like farlig;) med samme utgangspunkt på at alle kjører i 80!!

Rotehuggu
Innlegg: 22
Registrert: 17 feb 2017, 13:59
Motorsykkelen din: XT-ZE

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av Rotehuggu »

Ut å prøv. Det er ingen andre enn du selv som kan avgjøre hva som er den beste sykkelen for deg. Hvordan kroppen er montert dvs. lengde på armer, rygg og bein avgjør mye mer om hvordan sykkelen er for deg, enn hva jeg mener om sykkelen.
Hver mann, sin sykkel! :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av kjellv »

KawaGreen skrev:Jeg mener nå at alle sykler er like farlig;) med samme utgangspunkt på at alle kjører i 80!!
Eller IKKE FARLIG i det hele tatt :-k Det er i svært liten grad sykkelen som er farlig, i hvert fall hvis den er ei forsvarlig teknisk stand. Det er nok den som sitter skrevs over salen som er farlig..
Akkurat som det er med våpen! Isolert sett er ikke et våpen farlig før det er i feil hender.

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av KawaGreen »

Det jeg mente er, krasjer du er 80 på en Gsxr 1000 eller nsr 125 så blir skadene det samme!

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av Juicebox »

Litt teit å kalle 600rr kjedelige. De akselerer som bare det. Teit å sammenligne rekkefirer med andre type motorer og forvente at de skal ha de samme karakterene.

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av KawaGreen »

Enig i det;)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av JK95 »

Jeg vurderer faktisk en VFR800 for langturkomforten :)

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av KawaGreen »

Får du med gul vest på kjøpet?;)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av Juicebox »

Nå er du ikke nesten 20 år som vil ha den kuleste sykkelen av gjengen din heller.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av Jompa »

Jeg starta med et "touringlokomotiv" som 22-åring.
Syntes R-syklene var MYE tøffere, men hadde mine motiver for det valget jeg gjorde, så som pris, komfort og at det skulle kjøres mye med passasjer.
Sykkeln var stor og tung med toppfart på 200+ og for en uerfaren fører som meg ville en R-sykkel vært mye lettere å handtere.
Nå har jeg vært heldig og sluppet unna situasjoner jeg ikke har kommet ut av med helsa i behold, æra kan det nok være så som så med.

Som flere har vært inne på allerede er det DU som fører som bestemmer hvordan du vil kjøre.
Så om du kjører "som folk" vil en R-sykkel gi deg bedre marginer i farlige situasjoner enn de fleste andre sykkeltypene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av Dansekris »

Toven skrev:Ellers er Z800 et morsomt alternativ?
Fort billigere å forsikre på meg enn nåværende sykkel.. grunnet abs :P
Enig. Har lenge sikla på en sånn en.

Denne er jo driiiitfin, men litt stiv i prisen.
https://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=91585870

For min del, og sikkert mange andre, koker det ned til at prisen jeg må betale for å forsikre en R-sykkel ikke står i stil med gleden jeg vil få kontra det å velge en litt "snillere" og mer forsikringsvennlig sykkel. Dessuten er livet langt, og voksenlivet byr som regel på større økonomisk frihet enn det man har tidlig i tjueåra. Det er hvert fall noe jeg trøster meg med.

For å ta et eksempel: I disse dager blir vanskeligere og vanskeligere å komme inn på boligmarkedet for unge. Jeg syns da man ikke kan forsvare å betale en fjerdedel av sykkelen verdi i forsikringspremie hvert år.

Har man derimot frie tøyler økonomisk sett ville jeg anbefalt å kjøpe akkurat den sykkelen man har lyst på. I mitt som i ditt tilfelle ville det helt klart blitt en 600cc supersport. Det er ikke uten grunn at det er guttedrømmen til de fleste av oss! :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av Stian87 »

Vurderer å gå for 959 panigale som min neste sykkel, men forsikringa gjør meg litt usikker 16000 er stiiiivt. Men du skal ikke se bort fra at det blir den om et par år uansett. Kjøp den sykkelen du vil ha, og den lommeboka tåler.

Sykkelen kjøper du med hjerte, men sjekk litt med Google om tester før du bestemmer deg og gjør et godt kjøp så går det nok bra
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Vanskelig for å velge

Legg inn av SverreOlsen »

KawaGreen skrev:Var en nuda til salgs i vinter, han skulle ha 150k for den!
Men dette er jo en evig diskusjon, de som kjører R syns det er best, de som ikke har råd syns noe annet er morsomt:) sånn er det bare:)
Hvis du har lyst på en R, så kjøp! Mange sier du vil bli drept innen 1 år, men det velger du faktisk selv, med tanke på fart!
R sykkel er sinnsykt gøy for en ung fyr! Sånn er det bare!!
Er vel for faen ingen på 20 som vil ha en VFR 800???
Hva er gale med å vær 20 og like vfr??
Stilige sykkler med godt drag.. Smak å behag, eg liker generelt ikke sittestillingen på fullblods R sykler. Må jo ligge i 100 + for att det skal vær litt behagligt å kjøre...
Honda_VFR800_Red1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar