Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av kalleklovn »

Heisann.

Jeg har en Arrow slipon. Jeg tenkte kanskje utvide dette til full pakke. Noen tanker om hvor jeg kan få kjøpt resten av anlegget og hva det koster? Bilde av potta ligger vedlagt. Har søkt på google og finner intet..
maxresdefault.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av AJ »

Jeg er ganske sikker på at det ikke finnes helanlegg fra Arrow til denne...
Men for å vite sikkert anbefaler jeg deg å hære med JanK her inne. Han bor i Italia og har hjulpet mange her inne med forskjellig utstyr til mann og maskin fra sitt andre hjemland :)

Arrowpotta ser for øvrig veldig bra ut :thumleft .
Jeg fikk satt på slipon fra Arrow på 1050 Tigere'en jeg fra 2010 til '12 og var veldig fornøyd med den.

Tror forøvrig du tjener lite på å bytte rørene fra motor til potte. Antakelig vil sykkelen miste effekt og kanskje tilogmed gå litt dårligere... Litt vekt vil du nok også spare, men det er det - tror jeg.
Bedre lyd enn originalen har du allerede
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av kalleklovn »

Mange takk for raskt svar AJ :) Da lar jeg det være :)
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av Bjerknez »

kalleklovn skrev: 17 mar 2017, 00:57 Mange takk for raskt svar AJ :) Da lar jeg det være :)
Du har vel tatt ut lyddempern på Arrow anlegget vel?

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av 45316 »

Må benke sykkelen etter å ha skiftet til helanlegg. Da Blir det annerledes.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av AJ »

45316 skrev: 17 mar 2017, 08:37 Må benke sykkelen etter å ha skiftet til helanlegg. Da Blir det annerledes.
Det er sant, men om gevinsten forsvarer utgiften er jeg usikker på... Men det får hver enkelt gjøre seg opp sin egen mening om.
Fikk montert slipon potte, som tidligere nevnt, på Triumph Tiger 1050'en jeg hadde. GMS på Gjøvik gjorde dette og det var det ingenting å utsette på. Gutta der kan jo jobben sin.
Men om sykkelen ble noe særlig sprekere/sterkere? Nja...ei. Forskjellen (bedre bytelse...) var strengt tatt knapt merkbar. Men forbruket økte...
Lyden derimot ble selvfølgelig bedre (høyere... :roll ) - med støydemperen på plass. Det var aldri aktuelt å fjerne den.

Har nevnt det før og gjør det igjen; nå setter jeg mer og mer pris på dempet eksoslyd slik syklene leveres som originalt. Det eneste jeg gjerne skulle sett er at produsentene kunne prioritere høyere er å få ned vekta på anleggene. Det må kunne gå an å bruke lettere materiale uten å komme i konflikt med støy- og utslippskravene :scratch ?
Noen har faktisk greid dette på nyere modeller, mens de fleste sliter med å få det til.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av Royal »

Hvis du fortsatt har interesse, så sa AMD i Oslo at det var mulig å få tak i fullt arrow anlegg til '16 Modell street triple som jeg eide da.

Det anlegget så slik ut:

Bilde

Ikke like pent som Arrow slip-on som du har fra før av.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av Bjerknez »

Kalleklovn:
Den sykkelen din har uansett en rå lyd, så mitt forslag er at du heller bruker pengene på quickshifter hvis det er mulig å få det :twothumbs:
Så vidt jeg husker så mener jeg baklyset ditt også hadde farget glass. Bytt det ut med et hvitt glass (gjennomsiktig).

Når du bytter hele annlegget så forsvinner garantien (i følge hva min forhandler sa om BMW vertfall) og da kan du fort få problemer hvis det skulle dukke opp noe.

Forresten... vi må snart ta oss en liten tur over grensen og handle litt Kalleklovn! Sykkern blir nok dratt ut av vinterdvale innen kort tid vil jeg tro :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av Olav K »

Quickshifter er lett å montere på Street'n, Triumph tilbyr dette, og det er skjiitenkel plug and play montering.
Om du går for helanlegg TROR jeg du vil få mer toppeffekt, men miste noe drag i lavere turtallsområde, det er iallefall hva man opplever på storebroren. da bør man jo også koste på seg oppgraderinger på innsugssiden og deretter få tunet inn motoren skikkelig. Tror nok kostnadene fort drar seg forbi 25000 da.
Personlig tror jeg ikke jeg hadde giddet dette på en mellomklasse streetfighter. Bruk heller pengene på noen fine kjøreturer, for Street'n er en herlig sykkel rett ut fra butikken.
mtp på slip on, så finnes det mange andre enn Arrow som har dette, jeg hadde SC-Project sin "Conic" demper på min. Masse deilig lyd, men enda bedre er (synes jeg) lyden i Competition Werkes som slip on. Vesentlig billigere enn Arrow sin er de også.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av KawaGreen »

Kalle har quickshift gir:) :):) mulig garantien forsvinner, men reklamasjonsretten er jo der:)

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av KawaGreen »

Tipper han har lyst på mer lyd, etter han hørte ninjaen;)

Brukeravatar
BAJAZZ
Innlegg: 74
Registrert: 21 jul 2015, 19:33
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av BAJAZZ »

Har du fått montert noe slip on anlegg på 1290,n din da? Har sett at flere produsenter leverer anlegg til denne. Blant annet Akrapovic, Arrow og BOS. Sistnevnte har mulighet til å justere "lyden" med en medfølgende umbraconøkkel. Kjenner du til denne, og vil dette gi problemer ved evnt teknisk kontroll?
AJ skrev:Det er sant, men om gevinsten forsvarer utgiften er jeg usikker på... Men det får hver enkelt gjøre seg opp sin egen mening om.
Fikk montert slipon potte, som tidligere nevnt, på Triumph Tiger 1050'en jeg hadde. GMS på Gjøvik gjorde dette og det var det ingenting å utsette på. Gutta der kan jo jobben sin.
Men om sykkelen ble noe særlig sprekere/sterkere? Nja...ei. Forskjellen (bedre bytelse...) var strengt tatt knapt merkbar. Men forbruket økte...
Lyden derimot ble selvfølgelig bedre (høyere... :roll ) - med støydemperen på plass. Det var aldri aktuelt å fjerne den.

Har nevnt det før og gjør det igjen; nå setter jeg mer og mer pris på dempet eksoslyd slik syklene leveres som originalt. Det eneste jeg gjerne skulle sett er at produsentene kunne prioritere høyere er å få ned vekta på anleggene. Det må kunne gå an å bruke lettere materiale uten å komme i konflikt med støy- og utslippskravene :scratch ?
Noen har faktisk greid dette på nyere modeller, mens de fleste sliter med å få det til.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Arrow effektanlegg, Street Triple R 3 in 1?

Legg inn av AJ »

BAJAZZ skrev: 17 mar 2017, 21:03 Har du fått montert noe slip on anlegg på 1290,n din da?
Ikkeno' slipon på 1290'en, nei. Og det blir det heller ikke...
Som første sykkel av de jeg har hatt siden 2006 .

Som jeg har nevnt i andre tråder her inne; jeg setter mer og pris på at eksoslyden dempes og trives mer enn godt nok med den lyden som er når jeg er på tur i jevn fart og de gangen jeg fristes til å gi på mer enn det som er nødvendig... ;) .
Det eneste jeg gjerne kunne sett var bedre er vekten på originalanleggene. Disse kunne med fordel vært noen kilo lettere...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar