2017 MT-09 eller Street Triple RS

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Wilbert
Innlegg: 4
Registrert: 12 mai 2017, 10:37
Motorsykkelen din: Din MC her

2017 MT-09 eller Street Triple RS

Legg inn av Wilbert »

Hei,

Har egentlig kokt det ned til disse 2 syklene.

Jeg kommer til å bruke sykkelen på fritid, reise og til og fra jobb. Det vil nok bli mitt hovedkjøretøy største parten av året.

MT-09: Motor er veldig bra. Mye moment og artig motor, Sittestilling er oppreist og behagelig, tøft futuristisk utseende.

Street Triple RS: Motor veldig bra og artig, men ikke på samme fnisete måte som MT-09:D. Litt mer fremoverlent sittestilling, men ikke noe jeg ikke kan bli vant med vil jeg tro. Generell kvalitet på sykkel virker veldig bra til pris, og bedre enn Yammien. Utseende litt kjedelig.

Jeg selv tror, etter en veldig kort tur, at MT-09 kanskje blir bedre som en pendlesykkel, men kanskje litt mer slitsom på tur.

Er det noe der ute som har erfaring med begge sykler og som kan si litt om hva dere mener om disse 2 fine syklene.

Takk!
Sist redigert av Wilbert den 12 mai 2017, 18:41, redigert 1 gang totalt.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

MT-09 er uten tvil bedre for langturer med tanke på sittestilling, hvor mye det har å si varierer vel fra person til person.
MT-syklene har også som du sier veldig leken motor, det er store leketøy, men jeg kan ikke se for meg at speedtripe er kjedelig heller.
Ellers er vel yamaha og honda motorene vanvittig gode og lever lenge, pluss at aftermarket til en yamaha er det evig av og potensielt mye billligere hvis du liker skifte litt her og der.

om du ender på street triple mener jeg ganske sterkt at du må skifte frontlykter bare! :D
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Street Triple R er en langt bedre sykkel på mange måter. Har eid en Street Triple R og kjørt en MT09. (den gamle MT09)
STreet Triple R er og blir en bedre sykkel. Punktum. Altså i mine øyne.

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Marcuzani »

Jeg har aldri kjørt MT09, men har kun hørt positive ting om den. Den ser også bra ut. Første sykkelen min var 690 Duke, og tipper kjørestillingen er ganske lik. Den ble litt for oppreist for min del. Veldig behagelig til bykjøring, men over 90 km/t ble det ekstremt mye luftmotstand på overkropp/hodet.

Jeg har akkurat gått fra Street Triple 675 R (-15) til den nye 765 RS og kan ikke gjøre annet enn å anbefale Triumph. Sinnsykt smooth motor, giring og mer enn nok krefter.

Designet på frontlyktene er det delte meninger om. Jeg syntes det er kult med litt unik sykkel, og har kun fått komplimenter på designet. Har en kamerat som kjøpte Z900 for noen uker siden, men ser at han sikler litt på min nye...som for øvring har en del ekstra utstyr til så og si samme pris.

Har kjørt Oslo-Bergen-Oslo med min gamle ST675 og det gikk helt fint. Støl i nakke og rygg blir du uansett...spesielt med ryggsekk.

Tror du blir fornøyd uansett.

Wilbert
Innlegg: 4
Registrert: 12 mai 2017, 10:37
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Wilbert »

Takk for alle svar :)

Marcuzani, er det lov å spørre hvor mye du ga for RS modellen?
Jeg tenkte kanskje det ble litt overkill, og at den vil koste mye kontra MT.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av FredrikE24 »

En bekjent har MT09, han sleper beina etter veien etter relativt kort tid(får vondt), klager alltid på at han sitter vondt(særlig setet er visst ille) og at den har altfor kort kjørelengde mellom tankingene.

Jeg synes MT09 ser og føles billig ut(den er jo faktisk ganske billig), men motoren er et pluss. Sykkelen generelt er sammensatt av svært mye standard hyllevare som er midt på treet. Hadde tatt Triumph anyday!
Å sitte litt fremoverlent er langt ifra noen uting, du kommer i kontakt med sykkern, og jeg slapper selv mye mer av i hele ryggtavla.

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Marcuzani »

Wilbert skrev: 12 mai 2017, 11:48 Takk for alle svar :)

Marcuzani, er det lov å spørre hvor mye du ga for RS modellen?
Jeg tenkte kanskje det ble litt overkill, og at den vil koste mye kontra MT.
Jeg måtte ut med 160 laken inkl. klargjøring og registrering + kort skiltoppheng. Irriterte meg over original skiltopphenget til Triumph i nesten 2 år på den gamle modellen, så det var ikke noe å lure på en gang! :P

Originalspeilene på 675 R er ganske dårlig. Ser ikke så mye og er begrenset med justeringsmuligheter. RS levers med speil på styret, quickshifter, bedre dekk, sorte hendler mm. En del av disse oppgraderingene er ganske grei å ha og gjør at sykkelen ser bedre ut. Og da blir prisdifferansen ikke så stor mellom 2017 R og RS hvis du allikavel kjøper dette utenom.

Det er mulig at den vil falle noe i pris med det nye avgiftsforslaget, men jeg regnet meg fram til at det blir drøye 3000 kr.
https://www.dn.no/nyheter/2017/05/11/14 ... otorsykler

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Stian87 »

Hadde nok godt for Triumph selv. Bare kjørt MT-07, og den er fin og enkel å kjøre, men personlig syntes jeg den var litt kjedelig.

Ettersom du uansett må litt opp i pris vil jeg anbefale Ducati Monster, den koster litt mer, men er ikke noe krisepris hvis du går for en av standardmodellene.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Hadrian
Innlegg: 29
Registrert: 06 sep 2016, 21:25
Motorsykkelen din: MT-09

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Hadrian »

17 modellen av MT har bedre fjæring enn de gamle modellene,og litt mer elektronikk,for de som liker det.
Har lest en del som har bytta fra Trajja til MT,fordi den er mer moro å kjøre.
Har aldri kjørt lengre enn 40-50 mil på en dag på min MT,og jeg blir sliten i ræva.
Mest halebeinet,som har fått seg en smell en gang i tiden.
For deg kanskje det funker bra.Mange som er fornøyd med setet i alle fall(mange som ikke er det også).
Jeg har ikke noe problem å holde litt høyere hastighet med den,men kjøper ikke nakensykkel for å marsje nedover autobahn i 200.
Tanken fyller jeg stort sett rundt 20 mil,men har vært oppe i 26-28,husker ikke helt nøyaktig.
Har også fått tom tank etter 18,men da kjørte jeg bane.
En sammenligning:http://www.visordown.com/road-tests/uk- ... -09-page-2
Du finner sikkert flere.
Skulle jeg valgt igjen,så kan jeg si at jeg ikke vet hvilken jeg hadde gått for,av den simple grunn av at jeg aldri har testet Trajja.
Har sitti på en,det er alt.
Men,RS har bedre fjæring,og det er ganske viktig.
Om den har veldig bra fjæring,eller også må oppdateres aner jeg ikke.
Les,prøvekjør og velg den du helst vil ha.

Wilbert
Innlegg: 4
Registrert: 12 mai 2017, 10:37
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Wilbert »

Ja, mye peng, så skal ha meg ett par runder med testing for så gå litt i tenkeboksen :)

Takk for all respons, sitter stor pris på det :)

Hadrian
Innlegg: 29
Registrert: 06 sep 2016, 21:25
Motorsykkelen din: MT-09

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Hadrian »

Angående fjæring så er det faktisk en del som klarer seg godt med originalen på MT.
Vi har alle forskjellige krav og ønsker.
I tillegg så er det litt forskjell om du veier tresifra eller 60 kg for eksempel.
For min egen del så er jeg ikke fornøyd med fjæring,og det blir enten bytting av det,eller sykkel.
Men,må si jeg har hatt mye moro med den,kjørt bane,testa lowside,kjørt litt rundt på grus osv.
Mulig den føles billig(ikke at jeg føler det,ut over fjæring),men man forventer vel heller ikke samme følelse i en Ferrari som Ford liksom.
Håper jeg ikke låter som en MT salgsmann,vil bare at det skal være litt nyansert.
Enkelte her får det jo til å høres ut som sykkelen har banka bikkja deres.
Viktigste ved valg av sykkel,om det er mer til moro og kos enn nyttebruk er om den snakker til deg.
Hjelper ikke om fornuften/prisen/kona sier scooter om du helst vil ha en 1090 Brutale.
Da blir du ikke fornøyd med førstnevnte.
Sist redigert av Hadrian den 12 mai 2017, 18:58, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Jeg hadde Street Triple før, en 2013 mod. Og den funka HELT fint til lengre turer også den, hadde flere dagsturer mellom 70 og 100 mil.
Og den nye 765'en ser jo ENDA mye bedre og gjennomarbeida ut.
For meg er det et enkelt valg... Triumph.
Men....sånn er det nesten uansett. Triumph first!!
:thumleft :D :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
Sist redigert av Olav K den 12 mai 2017, 13:41, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av 45316 »

Triumph må da være helt klart valget, helt fin til dagstur på 1000 mil. Fin snitthastighet?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

MT09 er ingen dårlig sykkel i det hele tatt tror jeg. Vertfall ikke med tanke på prisen. De fleste som kjøper MT09 er nok kanskje førstegangskjøpere. Sykkelen er billig og den har det som trengs fpr at man skal ha det gøy. Om demperne ikke akkurat er valgt fra øverste hylle er jo ikke noe man legger spesielt merke til før man har prøvekjørt noe annet.

Men at Street Triple RS er en mer gjennomført sykkel er jeg helt sikker på. Ja den koster vel også litt ekstra, men jeg mener dette er en mer spennende sykkel på mange måter. Det er liksom ikke alle som har en slik.

Bare displayet på nye RS er jo en fryd for øyet (synes jeg).

Konklusjonen min må bli som følger. Kjøp den sykkelen du har mest lyst på av disse uavhengig av pris. Har du egentlig ikke budsjett til Street Triple R så safer du med MT09. Har du egentlig fint råd til begge, så velg den du liker best. Begge syklene er gode på hver sin måte og Street Triplen er i mine øyne en mer påkostet sykkel, men også som nevnt litt dyrere.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: 2017 MT-09 eller Street Triple R

Legg inn av Olav K »

45316 skrev: 12 mai 2017, 13:37 Triumph må da være helt klart valget, helt fin til dagstur på 1000 mil. Bilde Fin snitthastighet?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Det var bare en null for mye. :redface Jeg skal ordne..... vel er den rask og lettkjørt... men 1000 mil.Nei :lol :lol
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar