spørsmål rundt yamaha mt-07

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 22:16
supersic skrev: 30 mai 2017, 21:55
Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 21:33 Jeg ser du tok det jeg skrev litt til deg og det var ikke helt meningen. Jeg omtaler MT07 som en fin begynnersykkel fordi det er en av de billigste syklene man får tak i. Man få¨r også mye sykkel for pengene og i tillegg så kjøper man kvalitet og man har et godt utbygd forhandlernett rundt seg.

Da er det som oftest en slik nybegynnere vil starte på for å "prøve seg litt frem".

Jeg opplevde draget i MT07 som bra, men den mistet pusten fort. Så den kan nok føles morsommere på landeveien, men en Street Triple R har mer pust. 106 HK'er kontra 74 HK'er er tross alt en ganske stor forskjell. Men så koster den også vesentlig mer enn MT07 og det er det som gjør MT07 til et naturlig valg for den som vil "teste ut sin ferske MC karriere". Under 100-laken er tross alt helt utrolig. Selv om de orginale demperne og finnishen ellers ikke når opp til Street Triple R.

Så det blir egentlig feil å sammenligne dem. To helt forskjellige prisklasser. Men det er nå vertfall min mening.
De syklene har helt forskjellig giring og dreiemonent, hk er ikke alt, jeg liker diesel drag bedre enn honda civic jag.
Street triple er raskere sykkel men ikke når du farter rundt i moderat tempo og plutselig får lyst til å doble farta
Kommer litt ann på hvilket gir man velger også da :thumleft
Tror ikke du gidder å kjøre rundt i oslotrafikken i første giret så veldig lenge på en striple

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

Hvilket gir man har den i er vel ikke så viktig. Turtallet derimot...

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 22:23 Hvilket gir man har den i er vel ikke så viktig. Turtallet derimot...
Ja så klart, men hvilket gir skal du velge hvis du vil akselerere raskere enn en MT07 fra 50 til 100 på en striple?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

Det vet jeg ikke (husker ikke slikt) men i det rette giret og det rette turtallet så vil uansett en Street Triple røske fra en MT07. Bortsett fra kanskje 0-50 hvor man på en street triple først på gjennom et større område før den "tar tak".

Tallene taler for seg. Street Triple har mer motorkraft enn MT07, men MT07 kan nok VIRKE morsommere da den har mer "ketchup"-effekt.

Men noen liker mora og andre dattera. Uansett så er ikke en MT07 en dårlig sykkel. Vertfall ikke til prisen. For under 100-laken så får man rett og slett ikke noen bedre sykkel i mine øyne.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 22:42 Det vet jeg ikke (husker ikke slikt) men i det rette giret og det rette turtallet så vil uansett en Street Triple røske fra en MT07. Bortsett fra kanskje 0-50 hvor man på en street triple først på gjennom et større område før den "tar tak".

Tallene taler for seg. Street Triple har mer motorkraft enn MT07, men MT07 kan nok VIRKE morsommere da den har mer "ketchup"-effekt.

Men noen liker mora og andre dattera. Uansett så er ikke en MT07 en dårlig sykkel. Vertfall ikke til prisen. For under 100-laken så får man rett og slett ikke noen bedre sykkel i mine øyne.
Jeg skal garantere deg at det ikke bare er 0-50 en striple vil slite, det er litt rart det standpunktet du tar fordi når du beskriver R6 så bruker du nøyaktig motsatte argumenter enn det du gjør nå.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av supersic »

supersic skrev: 30 mai 2017, 22:48
Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 22:42 Det vet jeg ikke (husker ikke slikt) men i det rette giret og det rette turtallet så vil uansett en Street Triple røske fra en MT07. Bortsett fra kanskje 0-50 hvor man på en street triple først på gjennom et større område før den "tar tak".

Tallene taler for seg. Street Triple har mer motorkraft enn MT07, men MT07 kan nok VIRKE morsommere da den har mer "ketchup"-effekt.

Men noen liker mora og andre dattera. Uansett så er ikke en MT07 en dårlig sykkel. Vertfall ikke til prisen. For under 100-laken så får man rett og slett ikke noen bedre sykkel i mine øyne.
Jeg skal garantere deg at det ikke bare er 0-50 en striple vil slite, det er litt rart det standpunktet du tar fordi når du beskriver R6 så bruker du nøyaktig motsatte argumenter enn det du gjør nå.

Hva er raskest av en R6 og striple? hvem av de er morsomst å kjøre?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av kjellv »

supersic skrev: 30 mai 2017, 22:48
Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 22:42 Det vet jeg ikke (husker ikke slikt) men i det rette giret og det rette turtallet så vil uansett en Street Triple røske fra en MT07. Bortsett fra kanskje 0-50 hvor man på en street triple først på gjennom et større område før den "tar tak".

Tallene taler for seg. Street Triple har mer motorkraft enn MT07, men MT07 kan nok VIRKE morsommere da den har mer "ketchup"-effekt.

Men noen liker mora og andre dattera. Uansett så er ikke en MT07 en dårlig sykkel. Vertfall ikke til prisen. For under 100-laken så får man rett og slett ikke noen bedre sykkel i mine øyne.
Jeg skal garantere deg at det ikke bare er 0-50 en striple vil slite, det er litt rart det standpunktet du tar fordi når du beskriver R6 så bruker du nøyaktig motsatte argumenter enn det du gjør nå.
I slike akselrasjonsøvelser er det flere fysiske elementer som spiller inn, derfor er det ikke visst hvilken sykkel som vinner her. Begge disse vill ved fullt pådrag ha problemer med å holde bakkekontakt med forhjulet, det er nok der begrensinga sitter. Løftes framhjulet hjelper det lite med mer motorkraft :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

En R6 er har ikke mye å by på lenger ned i registeret nei, men når den når toppeffekten så vil den fint kjøre fra en Street Triple R.

Jeg sier ikke at en Street Triple vil forlate en MT07 i en støvsky.

Uansett.... Du har tatt ditt valg og trenger ikke å forsvare dette ytterligere. Liker du sykkelen så er jo det bra, og vil du ha noe som røsker litt mer, så regner jeg med du bytter.

Det jeg skrev om at MT07 er en flott begynnersykkel var faktisk positivt ment og det var også et tilsvar til TS og ikke for å disse deg. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 30 mai 2017, 22:52
supersic skrev: 30 mai 2017, 22:48
Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 22:42 Det vet jeg ikke (husker ikke slikt) men i det rette giret og det rette turtallet så vil uansett en Street Triple røske fra en MT07. Bortsett fra kanskje 0-50 hvor man på en street triple først på gjennom et større område før den "tar tak".

Tallene taler for seg. Street Triple har mer motorkraft enn MT07, men MT07 kan nok VIRKE morsommere da den har mer "ketchup"-effekt.

Men noen liker mora og andre dattera. Uansett så er ikke en MT07 en dårlig sykkel. Vertfall ikke til prisen. For under 100-laken så får man rett og slett ikke noen bedre sykkel i mine øyne.
Jeg skal garantere deg at det ikke bare er 0-50 en striple vil slite, det er litt rart det standpunktet du tar fordi når du beskriver R6 så bruker du nøyaktig motsatte argumenter enn det du gjør nå.
I slike akselrasjonsøvelser er det flere fysiske elementer som spiller inn, derfor er det ikke visst hvilken sykkel som vinner her. Begge disse vill ved fullt pådrag ha problemer med å holde bakkekontakt med forhjulet, det er nok der begrensinga sitter. Løftes framhjulet hjelper det lite med mer motorkraft :-k
Med Street Triple R så løfter man ikke fremhjulet med ren motorkraft i noen gir. Det er det som gjør den så fordømt forutsigbar :thumleft
Nå prøvde ikke jeg akkurat å dra på bakhjulet med MT07 når jeg kjørte den, men jeg kan definitivt si at den dro like bra som Streeet'en. Men gleden var kortvarig da den mistet pusten fortere. Så man må gire mer for å holde følge. Noen liker dette, andre ikke.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 22:55 En R6 er har ikke mye å by på lenger ned i registeret nei, men når den når toppeffekten så vil den fint kjøre fra en Street Triple R.

Jeg sier ikke at en Street Triple vil forlate en MT07 i en støvsky.

Uansett.... Du har tatt ditt valg og trenger ikke å forsvare dette ytterligere. Liker du sykkelen så er jo det bra, og vil du ha noe som røsker litt mer, så regner jeg med du bytter.

Det jeg skrev om at MT07 er en flott begynnersykkel var faktisk positivt ment og det var også et tilsvar til TS og ikke for å disse deg. :thumleft
Å jeg tar det ikke som dissing, jeg bare ser på en MT07 som mer enn bare en nybegynnersykkel :thumleft

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av supersic »

på den andre siden, 2 barn, rekkehus, 2 bmwer og en skjærgårdsjeep, da var det ikke penger til så mye mer enn en 07

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 30 mai 2017, 22:58
Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 22:55 En R6 er har ikke mye å by på lenger ned i registeret nei, men når den når toppeffekten så vil den fint kjøre fra en Street Triple R.

Jeg sier ikke at en Street Triple vil forlate en MT07 i en støvsky.

Uansett.... Du har tatt ditt valg og trenger ikke å forsvare dette ytterligere. Liker du sykkelen så er jo det bra, og vil du ha noe som røsker litt mer, så regner jeg med du bytter.

Det jeg skrev om at MT07 er en flott begynnersykkel var faktisk positivt ment og det var også et tilsvar til TS og ikke for å disse deg. :thumleft
Å jeg tar det ikke som dissing, jeg bare ser på en MT07 som mer enn bare en nybegynnersykkel :thumleft
Det viktigste er hvordan DU ser sykkelen og at DU er fornøyd. :thumleft
Og som tidligere nevnt. MT07 er MYE sykkel for pengene og et bra kjøp i den klassen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 30 mai 2017, 23:00 på den andre siden, 2 barn, rekkehus, 2 bmwer og en skjærgårdsjeep, da var det ikke penger til så mye mer enn en 07
Alt handler om prioriteringer. jeg har ikke bil i det hele tatt... Dog ikke fordi jeg ikke har råd, men kanskje fordi jeg er litt gjerrig? :lol
Bil interessen er såpass elendig her at det er madammen som har bestemt hva neste bil skal bli. Så en ny E-Golf blir hentet om noen måneder.

Jeg tenker litt sånn.. whatever... :roll

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Dansekris »

Jeg ble hvert fall ordentlig forbikjørt av en MT07 her om dagen. Jeg ga alt min gamle Honda hadde å by på. Vedkommende dro attpåtil på bakhjulet midt i Oslo.

Fikk et litt annet syn på den sykkelen etter det. Kunne veldig gjerne tenkt meg å prøvekjørt en sånn!

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av supersic »

Dansekris skrev: 30 mai 2017, 23:27 Jeg ble hvert fall ordentlig forbikjørt av en MT07 her om dagen. Jeg ga alt min gamle Honda hadde å by på. Vedkommende dro attpåtil på bakhjulet midt i Oslo.

Fikk et litt annet syn på den sykkelen etter det. Kunne veldig gjerne tenkt meg å prøvekjørt en sånn!
Kan få prøve min

Svar