spørsmål rundt yamaha mt-07

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
mekkern
Innlegg: 7572
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 01 jul 2017, 10:48 Regner med du mener det er måten det blir betalt på som irriterer deg og ikke det at man faktisk må betale det? For som du sier... det blir jo det samme hvis man baker det inn i prisen uansett...

Så det du mener er at når man legger klargjøringskostnaden inn i kjøpesummen så blir det ikke en ekstra kostnad?
Jo det er en ekstra kostnad-men den er da tatt inn sammen med importør slik at veiledende(villedende) pris ut til kunde blir korrekt.
slik det er i dag er det forskjellige priser på "klargjøring" .

Hvis en skal sammenligne pristilbud er en jo avhengig av totalsummen-ikke slik det er i dag med at en får pristilbud + et ofte "ikkepriset klargjøringstillegg"og reg kostnader.
samme som ved nye biler der prisen er oppgitt levert Drammen og ikke hos forhandler.

det er disse "sniketilleggene" jeg mener er frekke -hvorfor ikke oppgi pris ferdig levert?
som regel er det ikke noen reelle alternativ. :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av simpson »

Før var det ikke noe tillegg for klargjøring, det var i prisen på sykkelen.
Har selv montert/klargjort en stor mengde sykler og mopeder.
På sykler var ofte framhjulet, speil, styret osv det som måtte monteres, mens på mopeder var det faktisk en hel del mer arbeid, så litt rart at klargjøring for moped er billigere?
Men så mye mer enn ett par timer tar det ikke, så verkstedet tar seg meget godt betalt for denne jobben.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av kjellv »

Det er STORE forskjeller på arbeidsmengden for klargjøring av forskjellige modeller, fra et par timer til bortimot en hel dag. Klargjøringskostnadene er det hver enkelt forhandler som setter prisen på. Derfor er prislistene fra importørene oppgitt veil. uten frakt og klargjøring. Forhandlernes egne annonser på finn.no skal oppgis ferdig registrert.

Sent fra min C6603 via Tapatalk


Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

dere som har mt-07, hva betaler dere i forsikring?

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av fjs »

5 785 i året hos gjensidige, da har jeg vel 40% bonus tror jeg

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

4788kr må jeg ut med. ikke helt fornøyd med det. blir å ta meg en ringerunde.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av kjellv »

arcticviking skrev: 03 jul 2017, 18:23 4788kr må jeg ut med. ikke helt fornøyd med det. blir å ta meg en ringerunde.
Hør med forhandler om han samarbeider med et forsikringsselskap også. Hos oss har vi en deal med IF som ofte kommer ganske bra ut for kunden. Husk også at om du har forsikring hos IF og i tillegg er NMCU-medlem gir det ytterligere 10% rabatt på MC og i tillegg 8% på bilforsikring :prf
https://www.if.no/privat/forsikring/kun ... rbund/nmcu

Pusurspirity
Innlegg: 1
Registrert: 04 jul 2017, 11:02
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2017

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Pusurspirity »

Jeg kjøpte min første sykkel nå i mars i år og falt på MT-07 som førstegangssykkel. Jeg har ingen erfaring med andre sykler (bortsett fra skolesykkel i fjor), men er godt fornøyd med kjøpet. Den har rikelig bunndrag for mitt bruk, kjører stort sett til og fra jobb.
Det er imidlertid småting jeg føler må gjøres på denne modellen:
*Speilforlenger, ser stort sett bare armene dine med originalspeilene - koster noen kroner på ebay og veldig lett å installere
*Vindskjerm, får hele lufttrykket rett i magen og føles ganske ubehagelig i 110 på motorveien. Koster noen hundrelapper på ebay. Forholdsvis enkel å installere, men stockskruene er litt korte så måtte sette inn et par uoriginale skruer.
*Eksosanlegg, ALT for lite lyd i den som følger med originalt, men dette er jo en smakssak:) Bestilt meg nytt hos XLmoto til 4k.
*Sete må byttes og tas ved neste anledning. Originalsetet er som å sitte på en treplanke. Begynner å verke i stumpen etter ca 30 minutters kjøring. Riktignok blitt bedre etter 3 måneders kjøring, men kjipt å bruke halve sommeren hvert år på innkjøring av bakenden:) Koster 2.700 hos Yamaha Vinterbro og føler det er en den beste og viktigste oppgraderingen på denne sykkelen.

Sykkelen har mer enn nok krefter til by og landeveiskjøring. Den er svært lettkjørt og lett å manøvrere i tett trafikk. Anbefales om man ikke har noe i mot å gjøre noen småendringer her og der for å tilpasse ditt bruk og ønske. For 106k med klargjøring og registrering er det absolutt verdt det.

Just my 2cp

Daniel Sigerstad :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av kjellv »

Hei Daniel, og velkommen som forumbruker :thumleft
Gratulerer med en flott førstesykkel. Det er ikke uten grunn at MT-07 har blitt en av de mest solgte sykler de siste årene, den har virkelig mye å by på.
At du føler for oppgradering og endring på en del ting er en viktig del av livet for oss motorsyklister. Det vet motorsykkelprodusentene også, og de fleste merker og modeller er basis utrustet slik at det er godt rom for såkalt personifisering av sykkelen din. Du utruster og endrer på ting slik at den blir sånn du vil ha den. Vi er mer enn villig til å bruke penger på babyen, og alle har hver sin smak og hver sine ønsker. En så populær modell er en gullgruve for utstyrsprodusentene, og du som eier av sykkelen vil ha utrolig store valgmuligheter til utstyr for sykkelen din. Slik vil det være i mange år framover.
Dette blir bra. Håper vi ser deg som aktiv forumbruker også. Start gjerne din egen blogg her inne. Ditt første innlegg her ville egentlig vært en god start i en slik blogg. Bilder av sykkelen din ser vi også veldig gjerne :prf

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Fikk hjem gliset igår :thumleft
Gøy med spillerny sykkel :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Skogstrollet »

Gratulerer! :twothumbs:
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av BC45 »

Gratulerer så mye :twothumbs: Håper vi får se noen bilder av gliset :)

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Fine dager i bodø, små turer mellom regn ælingene :yeyeye
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Skogstrollet »

:twothumbs:
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Skal det være en slags sort skumgummi imellom dær?? :scratch virker som den er limt fast.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar