Aggressive bilister

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

KåreDump skrev: 31 aug 2017, 09:52
Endte opp med at jeg kjørte de siste 6-7 kilometrene av veien til jobb i 10-15 under fartsgrensa, bak jentungen på moped.
Utrolig kult gjort. Jeg fikk et varmt koselig smil nå når jeg leste :) Jenta satte sikkert utrolig pris på det om hun forsto hvorfor du la deg bak henne, og foreldrene vil nok ihvertfall det om hun forteller om det hjemme :)
Braaaaaap

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Aggressive bilister

Legg inn av BC45 »

KåreDump skrev: 31 aug 2017, 09:52
cevillan skrev: 11 jun 2017, 18:50
Aldri opplevd aktiv blokkering.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Opplever det dessverre nesten daglig.... jo kjipere EL-bil jo større sjanse for at de aktivt prøver å hindre meg i å lane-splitte!
Har nevnt det tidligere, men sjokkerende nok er det de som oftest blir nevnt som drittsekker i trafikken (store Audi og BMW) som mest sannsynlig slipper deg forbi!

Men kjenner at det koker når jeg ser hvordan bilister behandler mopedister i trafikken!!
Senest for to dager siden lå jeg bak en bil som lå klint opp i ræva på en jentunge på moped. Mopeden lå nok i maksfart og bilen lå maks to meter bak mopeden!

Blåste forbi bilen og la meg side om side med jentungen på moped, og vips så øka avstanden med flere billengder!!
Endte opp med at jeg kjørte de siste 6-7 kilometrene av veien til jobb i 10-15 under fartsgrensa, bak jentungen på moped.
Ha ha, det var til pass for bilisten :lol Veldig tøft gjort :thumleft

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Grendel »

KåreDump skrev: 31 aug 2017, 09:52
cevillan skrev: 11 jun 2017, 18:50
Aldri opplevd aktiv blokkering.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Opplever det dessverre nesten daglig.... jo kjipere EL-bil jo større sjanse for at de aktivt prøver å hindre meg i å lane-splitte!
Har nevnt det tidligere, men sjokkerende nok er det de som oftest blir nevnt som drittsekker i trafikken (store Audi og BMW) som mest sannsynlig slipper deg forbi!

Men kjenner at det koker når jeg ser hvordan bilister behandler mopedister i trafikken!!
Senest for to dager siden lå jeg bak en bil som lå klint opp i ræva på en jentunge på moped. Mopeden lå nok i maksfart og bilen lå maks to meter bak mopeden!

Blåste forbi bilen og la meg side om side med jentungen på moped, og vips så øka avstanden med flere billengder!!
Endte opp med at jeg kjørte de siste 6-7 kilometrene av veien til jobb i 10-15 under fartsgrensa, bak jentungen på moped.

Artig det du skriver. Jeg har opplevd samme selv!
Senest i dag var det en stor Audi som pent svingte til siden for å slippe meg frem i køen. Den EL-bil-trillingen var motsatt!

Jeg har jo nylig solgt mopeden. Jeg vil nå si at jeg var en høflig mopedkjører, men har opplevd mye trakassering fra fire-hulinger. Derimot så er det mange uforståelige kronidioter blant dem også! I en oppoverbakke går selvfølgelig min hastighet ned! Snill som jeg er legger jeg meg inn til høyre og over i sykkelstien. Til tross for dette kjører ikke bilen bak forbi, men blir liggende å lage kø! Forstå det den som klarer! Stakkars tulling!

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Stian87 »

KåreDump skrev: 31 aug 2017, 09:52
cevillan skrev: 11 jun 2017, 18:50
Aldri opplevd aktiv blokkering.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Opplever det dessverre nesten daglig.... jo kjipere EL-bil jo større sjanse for at de aktivt prøver å hindre meg i å lane-splitte!
Har nevnt det tidligere, men sjokkerende nok er det de som oftest blir nevnt som drittsekker i trafikken (store Audi og BMW) som mest sannsynlig slipper deg forbi!

Men kjenner at det koker når jeg ser hvordan bilister behandler mopedister i trafikken!!
Senest for to dager siden lå jeg bak en bil som lå klint opp i ræva på en jentunge på moped. Mopeden lå nok i maksfart og bilen lå maks to meter bak mopeden!

Blåste forbi bilen og la meg side om side med jentungen på moped, og vips så øka avstanden med flere billengder!!
Endte opp med at jeg kjørte de siste 6-7 kilometrene av veien til jobb i 10-15 under fartsgrensa, bak jentungen på moped.
Kult gjort :) Og er for øvrig helt enig med deg i at det ikke er de store dyre bilene som er rasshøl. Opplever gjerne at de bilene det er plass til to av i veien er de som bruker mest plass og blokkerer mest.

Når det er sagt tror jeg de fleste bare er vimsete og uoppmerksomme (ikke at det er så veldig mye bedre i trafikken) og jeg har opplevd å se at folk sitter med trynet i mobilen gjennom bakruta når jeg prøver å komme forbi. Noen gode trykk på hornet får dem som regel til å slippe mobilen (som regel :O )
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 01 sep 2017, 13:56 Noen gode trykk på hornet får dem som regel til å slippe mobilen (som regel :O )
Har flere ganger fått kontakt med sjåfør, pekt på hjelmkamera også på sjåfør igjen. Da kaster de telefonen ned rimelig raskt :roll som om det skulle hjelpe dem :crazy:
Braaaaaap

Brukeravatar
Sir Limpalot
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2017, 22:41
Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
Sted: Årnes

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Sir Limpalot »

Ved lane splitting på E6 i forrige uke var det en småbil som tydelig la seg ut mot midtstripa for å hindre meg og motorsykkelen bak meg i å komme forbi, køen gikk så vidt over gangfart og vi kom ikke fort, men måtte bremse pga. idioten.
Bilen i den andre fila la seg helt ut mot autovern og ga plass, jeg bare ristet på hodet når jeg kjørte forbi, fyren på sykkelen bak meg clutchet ut, slo i sideruta på bilen som blokkerte oss og ristet litt med pekefingeren til ham.
Neida, jeg ville nok ikke ha gjort det selv, men må innrømme at jeg humret litt. :)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Aggressive bilister

Legg inn av barske »

Hahaha. Innslag fra Norge på 7:10 :lol

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Brukeravatar
ShadowRider
Innlegg: 98
Registrert: 12 aug 2011, 08:40
Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
Sted: Lindås, Hordaland

Re: Aggressive bilister

Legg inn av ShadowRider »

"Lane-splitta" med en Chevy Silverado fremst i eit lyskryss. Forventer som oftest at bilisten er relativt treig i gang, og sia eg sto tildels forran han, tenkte eg at han sku sleppa meg først. Men neida, Han ga full pedal og pressa meg ut på veiskulder og sotla halve krysset. Tenkte no å leva ein del år te, så å avbryte akselerasjonen der, tenkte eg nok var det lureste. Hadde flekka han ellers :P
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Aggressive bilister

Legg inn av BC45 »

ShadowRider skrev: 03 nov 2017, 12:35 "Lane-splitta" med en Chevy Silverado fremst i eit lyskryss. Forventer som oftest at bilisten er relativt treig i gang, og sia eg sto tildels forran han, tenkte eg at han sku sleppa meg først. Men neida, Han ga full pedal og pressa meg ut på veiskulder og sotla halve krysset. Tenkte no å leva ein del år te, så å avbryte akselerasjonen der, tenkte eg nok var det lureste. Hadde flekka han ellers :P
En Silverado bør vel være grei skuring skulle jeg tro :P Nei, sånn idiotkjøring skulle vært anmeldt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22904
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Bjerknez »

Har sett mange slike videoer og skal jeg være helt ærlig så er sikkert jeg en av de få som synes motorsyklisten i mange av tillfellene burde ta seg en valium eller to og heller innse at de fleste av oss kan gjøre feil i trafikken. Joda, noen av videoene er opplagte, men skal man fly i flint og gå til verbalt angrep på alle som driter i eller glemmer blinklyset så bruker man mye krefter på unødige ting i et ellers så alt for belastet trafikkbilde.

Noen ganger føler jeg videoene er laget for å sette bilister i et dårlig lys. Det blir for meg feil fremgangsmåte Hvis formålet er å bedre komunikasjonen i trafikken.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg er helt enig Bjerknez! Bla. Klippet til NoWayBiker i videoen over her. Han lager situasjonen helt selv og irriterer på seg en bilist. Hadde det vært meg hadde Toyotaen fått passere. Istede blokkererer han for bilen og lager kvalme..

ZZR-Erling

Re: Aggressive bilister

Legg inn av ZZR-Erling »

I forrige uke kom det en på en gammel ZX10 på E18 han kjørte lanesplitting i 150-200,og la seg foran en som hadde vært litt "sen" å kjøre forbi.. Holdt seg der og banka på hjelmen før han ga gass og forsvant i ca 200....hahaha....

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cannon »

ShadowRider skrev: 03 nov 2017, 12:35 "Lane-splitta" med en Chevy Silverado fremst i eit lyskryss. Forventer som oftest at bilisten er relativt treig i gang, og sia eg sto tildels forran han, tenkte eg at han sku sleppa meg først. Men neida, Han ga full pedal og pressa meg ut på veiskulder og sotla halve krysset. Tenkte no å leva ein del år te, så å avbryte akselerasjonen der, tenkte eg nok var det lureste. Hadde flekka han ellers :P
Dette er enkelt. Vi på MC som "lane-splitter" oss frem foran første bil på rødt har å komme oss avgårde før den bilen, uansett hvor mye gass han måtte gi. Selvfølgelig dumt av bilisten å utfordre, men når vi sniker oss foran så må vi ha nok power og guts til å forsvinne uten å sinke bilisten. Akkurat her gir jeg blaffen i hva trafikkreglene måtte foreskrive. Sniker vi oss foran på rødt så har vi plikt til å forsvinne på grønt uten å hindre de andre.

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 298
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Ronning »

cannon skrev: 05 nov 2017, 00:04
ShadowRider skrev: 03 nov 2017, 12:35 "Lane-splitta" med en Chevy Silverado fremst i eit lyskryss. Forventer som oftest at bilisten er relativt treig i gang, og sia eg sto tildels forran han, tenkte eg at han sku sleppa meg først. Men neida, Han ga full pedal og pressa meg ut på veiskulder og sotla halve krysset. Tenkte no å leva ein del år te, så å avbryte akselerasjonen der, tenkte eg nok var det lureste. Hadde flekka han ellers :P
Dette er enkelt. Vi på MC som "lane-splitter" oss frem foran første bil på rødt har å komme oss avgårde før den bilen, uansett hvor mye gass han måtte gi. Selvfølgelig dumt av bilisten å utfordre, men når vi sniker oss foran så må vi ha nok power og guts til å forsvinne uten å sinke bilisten. Akkurat her gir jeg blaffen i hva trafikkreglene måtte foreskrive. Sniker vi oss foran på rødt så har vi plikt til å forsvinne på grønt uten å hindre de andre.
Enig her. Presser man seg frem bør man komme seg unna uten å være til hinder.
Blir halvstressa av å kjøre først frem ved rødt i lyskryss jeg. Sitter da å nistirrer på trafikklyset, tenker kun på clutch og gir, og ved antydning til oransje lys er det full gass for å komme meg unna bilene som er bak eller ved siden av meg. Sånn lysregulering ved veiarbeid liker jeg derimot, da er det relativt enkelt å passere en kolonne biler, også ligger man først i "køen" ved grønt.

Brukeravatar
ShadowRider
Innlegg: 98
Registrert: 12 aug 2011, 08:40
Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
Sted: Lindås, Hordaland

Re: Aggressive bilister

Legg inn av ShadowRider »

Er jo hovedsaklig slik eg tenker, men er jo litt situasjon avhengig. Akselererte relativt bra etter min mening, men er berre ei fil.
2017-11-06 09.25.21.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'

Svar