Aggressive bilister

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Juicebox »

Burde man ha rett til lappen om man blir terget til å presse en annen ut av trafikken? Usmakelig. Uansett om han blir terget så er det fortsatt usmakelig. Sykt at noen kan forsvare bilens oppførsel med den unnskyldningen! Forsvarer ingen, dumme handlinger av begge, men idiotisk av bilen

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cannon »

NoWayBiker skrev: 08 nov 2017, 16:40 Jeg forutsetter at folk har sett hele klippet også det som skjedde etter rundkjøringen.
cannon skrev: 08 nov 2017, 16:02 Filmen du har delt viser at du alene er 100% ansvarlig for situasjonen, og den viser at du er til fare og irritasjon for bilisten og for møtende trafikk.
KåreDump skrev: 08 nov 2017, 16:02 Ro deg ned og pust med magen, det er ikke noe nederlag å bli forbikjørt!!
Man kan godt si at jegoverreagerte på forbikjøringen, men det var nå sånn jeg reagerte i dette tilfelle. Det er ikke et langt resonnement som fører til denne reaksjonen i løpet av de få sekundene det skjer, det er som med 95% av alt vi gjør, at vi handler på erfaring. Det er også helt normalt å bli sint, og jeg regner med at alle blir sinte iblant. Hvis ikke kan det hende de undertrykker følelsene sine, hvilket er en dårlig idé. Litt forbanna også ferdig med det.

Men situasjonen etterpå hvor SUV-fører følger etter meg og så prøver å ramme meg? Det får nesten stå på hans kappe. Handlingen med å prøve å ramme en myk trafikant med SUVen kan ikke forsvares, det grenser faktisk til drapsforsøk. Jeg har forøvrig pratet med bilfører om det etterpå, og han angret på det han gjorde.
Litt uklart om du i utgangspunktet ønsker å vise hvor dårlig SUV-føreren er til å kjøre forbi, eller hvor dårlig han er til å takle en provoserende trafikk-tulling på MC. Og dette med "grense til drapsforsøk" er jo bare vås. Alle ser jo det.
Det er en ekstremt dårlig og farlig egenskap at sånne som du mister besinnelsen i trafikken. Det samme gjelder SUV-føreren. Han prøvde på ingen måte å ta livet av deg, og han har sånn sett ikke noe mer å angre for enn det du har. Har du bedt om unnskyldning?

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Aggressive bilister

Legg inn av BC45 »

Bilføreren hadde garantert mistet lappen hvis politiet hadde sett denne situasjonen. Miste lappen for å vise fingeren har jeg liten tro på.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Bjerknez »

Av en eller anne grunn så har ikke jeg sett denne videoen i det hele tatt før nå. Men ut fra hva jeg ser så provoserer du bilisten først ved å stoppe midt i veien, etter at han ikke fikk lov til å kjøre forbi deg. Så gjør bilføreren noe som vertfall jeg isolert sett hadde klikket fullstendig i vinkel av og det er at han prøver og presse deg av veien. Spørsmålet her er om han gjør dette uoppfordret eller av en grunn.

Ut fra videoen så er dere vel begge et kroneksempel på dårlig atferd i trafikken, men bilføreren mistet jo fullstendig hodet på slutten.

Hvorfor stoppet du midt i veien eller nektet han å kjøre forbi deg i utgangspunktet? Noen spesiell god grunn til disse handlingene?

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Juicebox »

cannon skrev: 08 nov 2017, 17:49 Litt uklart om du i utgangspunktet ønsker å vise hvor dårlig SUV-føreren er til å kjøre forbi, eller hvor dårlig han er til å takle en provoserende trafikk-tulling på MC. Og dette med "grense til drapsforsøk" er jo bare vås. Alle ser jo det.
Det er en ekstremt dårlig og farlig egenskap at sånne som du mister besinnelsen i trafikken. Det samme gjelder SUV-føreren. Han prøvde på ingen måte å ta livet av deg, og han har sånn sett ikke noe mer å angre for enn det du har. Har du bedt om unnskyldning?
Er du seriøs?? :scratch
Om ikke bilen prøvde å ta livet av mcføreren så var det ganske nære å gi han varige men! Håper ikke du syns det var forsvarlig for bilen å vise at han er større en mcføreren på den måten der!
Sist redigert av Juicebox den 08 nov 2017, 18:24, redigert 1 gang totalt.

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

cannon skrev: 08 nov 2017, 17:49 Litt uklart om du i utgangspunktet ønsker å vise hvor dårlig SUV-føreren er til å kjøre forbi, eller hvor dårlig han er til å takle en provoserende trafikk-tulling på MC. Og dette med "grense til drapsforsøk" er jo bare vås. Alle ser jo det.
Det er en ekstremt dårlig og farlig egenskap at sånne som du mister besinnelsen i trafikken. Det samme gjelder SUV-føreren. Han prøvde på ingen måte å ta livet av deg, og han har sånn sett ikke noe mer å angre for enn det du har. Har du bedt om unnskyldning?
Det er litt uklart hva jeg ønsker å vise nettop fordi jeg ikke ønsker å vise noe spesielt. De som vil bruke videoen får heller ikke "tolke" og tillegge de involverte noen meninger e.l. hvilket du kan lese ut fra lisensen. Utover dette så er det mye værre å forsøke å kjøre ned noen med en SUV enn å stoppe foran noen og gi fingern. Derav drapsforsøk etter som fører må forstå hva slags konsekvenser handlingen kan ha. "Alle ser jo det". Hva vi sa til hverandre husker jeg ikke, den saken ble ferdig for min del ganske fort.

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

Bjerknez skrev: 08 nov 2017, 18:08 Hvorfor stoppet du midt i veien eller nektet han å kjøre forbi deg i utgangspunktet? Noen spesiell god grunn til disse handlingene?
Da jeg gir på så er det bare en reaksjon på noe overraskende. Kanskje det er lurt å gi på her eller av en eller annen grunn, eller kanskje ikke. Har ihvertfall dårlig erfaring med å bli forbikjørt av biler ettersom de ofte presser seg inn igjen rett foran og generelt ikke har kontroll på hva de driver med. Etterpå så tailgater han noe jævlig, derfor jeg stoppa.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Aggressive bilister

Legg inn av BC45 »

NoWayBiker skrev: 08 nov 2017, 18:36
Bjerknez skrev: 08 nov 2017, 18:08 Hvorfor stoppet du midt i veien eller nektet han å kjøre forbi deg i utgangspunktet? Noen spesiell god grunn til disse handlingene?
Da jeg gir på så er det bare en reaksjon på noe overraskende. Kanskje det er lurt å gi på her eller av en eller annen grunn, eller kanskje ikke. Har ihvertfall dårlig erfaring med å bli forbikjørt av biler ettersom de ofte presser seg inn igjen rett foran og generelt ikke har kontroll på hva de driver med. Etterpå så tailgater han noe jævlig, derfor jeg stoppa.
Å ha biler liggende tett opp i skiltet er noe av det mest irriterende jeg vet om i trafikken. Følelsen av å vite at du blir påkjørt bakfra hvis du av en eller annen grunn må bremse er ikke noe hyggelig. Jeg har flere ganger blinket med bremselyset hvis noen har vært for nærgående og ved et par anledninger har jeg vel også redusert farten for å markere at det bilisten holder på med ikke er greit for meg. Da er det ikke snakk om å oppdra, men snarere om å ivareta min egen sikkerhet. Man skal heldigvis være særdeles uheldig for å møte på idioter som tar hevn ved å presse deg ut av veien. Hadde det vært jeg som hadde vært på tur med kamera slik du gjorde hadde jeg garantert levert filmen til politiet, selv om jeg skulle ha provosert bilføreren slik du gjorde på filmen. Hva finner han på neste gang han møter en småirritert motorsyklist?
Sist redigert av BC45 den 08 nov 2017, 18:50, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NickNei »

Seriøst "NoWayBiker"? Du ligger og slapper av med en hånd på styret, en bil starter en forbikjøring, og du gir på, hindrer forbikjøringen.. hva sier veitrafikkloven om det? Så etter å ha hindret forbikjøringen, der du var tullingen, så stopper du og viser fingeren? Total idiotisk oppførsel. Og etterpå er du så kjerring at du skriker mordforsøk når du får igjen med litt av samme mynt. Bilen kunne meid deg ned, hvis han ville, såpass skjønner du. Med din oppførsel er det bra ikke rollene var byttet om, da hadde det vel blitt mord..

Hadde du ikke siitti og susa så fælt så hadde ikke forbikjøringen vært overraskende heller, må følge med.

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

NickNei skrev: 08 nov 2017, 18:46 Seriøst "NoWayBiker"? Du ligger og slapper av med...
Virker som du tar denne episoden litt tyngre enn meg ihvertfall.

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Aggressive bilister

Legg inn av mekkern »

Er nå ikke helt sikker på hvem som legger mest i dette eller «er værst»
Hadde ikke mc fører oppført seg som en dust med å gi på for så stoppe der det er sperrelinjer og så gi fingeren så hadde nok ikke bilfører latt seg provosere til å vingle litt over i bussfila.

Men jeg synes filmen er et godt eksempel på flere brudd på paragraf 3 som kvalifiserer til ‘time out’ for begge førere.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Aggressive bilister

Legg inn av jongsanim »

cannon skrev: 08 nov 2017, 16:02
NoWayBiker skrev: 08 nov 2017, 13:49 Hahaha! Tror du virkelig at jeg passer på at folk holder fartsgrensen?? Som nevnt i tidligere innlegg, ikke tolk folk, det er teit siden man alltid tar feil. Spør isteden.
Filmen du har delt viser at du alene er 100% ansvarlig for situasjonen, og den viser at du er til fare og irritasjon for bilisten og for møtende trafikk.
At du i tillegg forsvarer dette, og til overmål hevder din rett til å oppdra med-trafikkanter er bare utrolig.

Hadde jeg vært bilisten her så hadde jeg stoppet deg for å spørre hva du holder på med. Oppførselen din er jo umulig å "tolke", ikke sant?

Kan jeg spørre: hva gjør du på restaurant hvis gjesten på nabobordet slikker på kniven eller snyter seg i servietten?
En digresjon:

Du mener NoWayBiker ikke skal oppdra medtraffikanter, men du hadde selv stoppet han for å spørre hva ha holder på med? Hyklersk? ;)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cannon »

jongsanim skrev: 08 nov 2017, 19:36
cannon skrev: 08 nov 2017, 16:02
NoWayBiker skrev: 08 nov 2017, 13:49 Hahaha! Tror du virkelig at jeg passer på at folk holder fartsgrensen?? Som nevnt i tidligere innlegg, ikke tolk folk, det er teit siden man alltid tar feil. Spør isteden.
Filmen du har delt viser at du alene er 100% ansvarlig for situasjonen, og den viser at du er til fare og irritasjon for bilisten og for møtende trafikk.
At du i tillegg forsvarer dette, og til overmål hevder din rett til å oppdra med-trafikkanter er bare utrolig.

Hadde jeg vært bilisten her så hadde jeg stoppet deg for å spørre hva du holder på med. Oppførselen din er jo umulig å "tolke", ikke sant?

Kan jeg spørre: hva gjør du på restaurant hvis gjesten på nabobordet slikker på kniven eller snyter seg i servietten?
En digresjon:

Du mener NoWayBiker ikke skal oppdra medtraffikanter, men du hadde selv stoppet han for å spørre hva ha holder på med? Hyklersk? ;)
Absolutt ikke. Hvis jeg får fingern uten at jeg skjønner hvorfor så vil jeg gjerne spørre om årsaken. Det har vel ingenting med å oppdra medtrafikkanter å gjøre?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cannon »

NoWayBiker skrev: 08 nov 2017, 18:36
Bjerknez skrev: 08 nov 2017, 18:08 Hvorfor stoppet du midt i veien eller nektet han å kjøre forbi deg i utgangspunktet? Noen spesiell god grunn til disse handlingene?
Da jeg gir på så er det bare en reaksjon på noe overraskende. Kanskje det er lurt å gi på her eller av en eller annen grunn, eller kanskje ikke. Har ihvertfall dårlig erfaring med å bli forbikjørt av biler ettersom de ofte presser seg inn igjen rett foran og generelt ikke har kontroll på hva de driver med. Etterpå så tailgater han noe jævlig, derfor jeg stoppa.
Tidenes dummeste forklaring på en reaksjon når du blir forbikjørt.
Men; Kan det være sånn at du fiser rundt med kameraer i alle retninger og oppsøker/skaper situasjoner som gir youtube-"likes"? Jeg "tolker deg" ikke sånn, men velger å spørre, vøtt;-)
Jeg kan ikke huske en eneste dårlig erfaring med å bli forbikjørt av bil. Jeg må ha utrolig mye flaks....

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

cannon skrev: 08 nov 2017, 20:34 Tidenes dummeste forklaring på en reaksjon når du blir forbikjørt.
Hvis du tror du kan forklare hvorfor du gjør alt mulig så tar du feil. Det kan ikke jeg heller utover at det er ting som har skjedd før som gjør at jeg reagerer på den måten. Men det er selvfølgelig mulig å diskutere om det er en dum eller smart reaksjon. Ser i hvertfall ut som jeg prøver å komme meg vekk fra bilen hvilket som regel er en OK avgjørelse når du kjører sykkel.
cannon skrev: 08 nov 2017, 20:34 Men; Kan det være sånn at du fiser rundt med kameraer i alle retninger og oppsøker/skaper situasjoner som gir youtube-"likes"? Jeg "tolker deg" ikke sånn, men velger å spørre, vøtt;-)
Ja jeg gjør det 24/7.
cannon skrev: 08 nov 2017, 20:34 Jeg kan ikke huske en eneste dårlig erfaring med å bli forbikjørt av bil. Jeg må ha utrolig mye flaks....
Prøv å kjøre saktere eller scooter så ser du fort hvordan mange av dem kjører forbi.

Svar