Guzzi V11 2003

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Guzzi V11 2003

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: 17 feb 2018, 17:48 Yamaha................. :prf
Har hatt det også ;) .
TDM'en var en skikkelig bra sykkel. Påliteligheten selv, helt klart.
Men ikke helt på nivå med den karakteren Moto Guzzi syklene har.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Guzzi V11 2003

Legg inn av L-NA »

Yamaha ja....kjempe sykkel. Men du verden hvor jeg savner Stelvio'n

ZZR-Erling

Re: Guzzi V11 2003

Legg inn av ZZR-Erling »

Guzzi har jo fått mye skryt for dens rolige fine karakter, og igrunn har jeg ikke lest mye negativt om dem. Enkle å gjøre service på også, har jeg lest. Litt småfeil skjerper sansene 😂

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Guzzi V11 2003

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: 17 feb 2018, 22:10 Guzzi har jo fått mye skryt for dens rolige fine karakter, og igrunn har jeg ikke lest mye negativt om dem. Enkle å gjøre service på også, har jeg lest. Litt småfeil skjerper sansene 😂
Det meste av service er enkelt, ja.
Men skulle det skje noe med (tørr)clutchen så er visstnok det en PITA jobb :-)å ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Guzzi V11 2003

Legg inn av Fidel »

Ikke SÅ mye PITA. Det tar bare litt tid, og er den helt klart største operasjonen på en Guzzi.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Guzzi V11 2003

Legg inn av AJ »

Jeg hadde denne 'clutch groan' ulyden på min 2012 Stelvio.
En ubehagelig og skrikende ulyd fra clutchen, spesielt ved kaldstart.
Trodde det var noe alvorlig galt med clutchen, men det var det ikke. Kun en svakhet med clutchplata, fikk jeg vite, som ikke gikk utover selve clutchfunksjonen.
Men det var øyeblikk jeg så for meg omfattende arbeid med å bytte clutch. Ville nok i så fall blitt en garantisak, vil jeg tro.

Clutchen fungerte helt fint hele tiden jeg eide sykkelen, tross ulyden som kom og gikk med ujevne mellomrom.
Før jeg solgte sykkelen fikk jeg tips om å støvsuge clutchhuset. Det gjorde jeg ikke, men MC-butikken som solgte sykkelen for meg, gjorde det muligens før ny eier overtok.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar