Strøk på oppkjøring - hjelp

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Bjerknez skrev: 01 nov 2017, 19:05 Jeg vil nå kalle disse syklene nakensykler med kåpe jeg da. Det er vertfal langt fra cruisere og adventure segmentet. Kanskje nærmere sportstourer segmentet, men det er nå innafor nok mener jeg. Det jeg har uttalt meg om her er motorene og spesielt de firesylindrede.

Uansett mange gode råd her, men jeg står fast ved det jeg mener om de japanske 4-sylindrede 600cc i 100.000 kroners klassen (ny)
Ønsker at jeg hadde hatt penger til å kjøpe en flong nå sykkel :redface men sånn er ikke fallet nå dessverre :sorry
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

FredrikE24 skrev: 01 nov 2017, 23:38
Bjerknez skrev: 01 nov 2017, 13:33 Jeg har ikke kjørt fz6 men derimot CB650F. Du store for noe triste saker. Skrelle poteter er mer spennende...
Selv kjørte jeg FZ6-N på kjøreskole, jeg skulle gjerne fått kjørt den igjen med eget sertifikat å kjøre på. Jeg vil mene at det kan være en sprek og fin sykkel som er både lett å håndtere og mer eller mindre skuddsikker. Joda, det er en budsjett-sykkel fra Yamaha, den har nesten tuta som ekstrautstyr. Lurer på om det var fulleffektsutgaven jeg kjørte på 106Hk. Overraskende bra drag i den bra bunn. Kjøreskolen kjøpte en splitter ny XJ6 som jeg etterhvert begynte å kjøre på. Jeg ville fort tilbake til den nesten 15 år gamle sliteren igjen til kjørelærerens store overraskelse. XJ6en gikk DÅRLIG.
En kollega har FZ6-N, men ikke fulleffekt. Han sliter på langtur på 40-mils etappene. Når vi runder 30 mil, så ligger han rett ut på magen med beina strakt ut bak.
:-k har fått høre at FZ6-N er litt høge i størrelsen? Da kan det va vanskelig for meg å nå ned med føttene... :redface er kun 165cm høge eg
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Har faktisk et til spørsmål angående sykkel som dere kanskje kan hjelpe meg med... :-k
Angående ABS - er det best om jeg finner en sykkel med dette eller klarer jeg meg uten? Koster litt mer å kjøpe sykkel med ABS men om jeg tenker sikkerhet så kan det være verdt å ha dette :twothumbs:
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Bjerknez »

Det der kan nok andre svare bedre på enn meg, men at man er sikrere med ABS finnes det kanskje ingen tvil om. Så langt etter ca. 80.000km. på fire år så har jeg enda til gode og se ABS slå inn. Jeg hadde nok ikke selv følt dette som et stort argument, mens andre kanskje har blitt reddet av den og vil ikke leve uten.

Brukeravatar
Longines
Innlegg: 26
Registrert: 14 feb 2016, 21:45
Motorsykkelen din: Vespa LXV 50/ Suzuki ZR50

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Longines »

Hei, ser at du har gjennomført opplæringen i Stavanger. Lurer på om du kan dele erfaringene med kjøreskolen?

Jeg begynte på A-lappen i Stavanger våren 2016, men hoppet av da det trakk ut med timer. Gikk lei da det ofte ble flere ukers opphold mellom timene (delvis på grunn av meg, og delevis på grunn av kjøreskolen). Var heller ikke helt fornøyd med kjørelæreren.

Hvis jeg tar tråden opp igjen neste år, så blir det bytte av kjøreskole. Derfor lurer jeg på hvordan du opplever din kjøreskole? Ser av type sykkel at det ikke er den skolen som jeg hadde. :-)

Lykke til neste gang! :thumleft

Toven

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Toven »

Sjekk pris på forsikring på sykkel med og uten ABS. Mulig det er en del billigere for en sykkel med ABS :)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Juicebox »

Suzuki gsr 600 har abs og har blitt ganske rimelige i det siste. Kurrant sykkel, men uten kåpe. Samme motor som gsxr 600.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Bjerknez skrev: 02 nov 2017, 13:07 Det der kan nok andre svare bedre på enn meg, men at man er sikrere med ABS finnes det kanskje ingen tvil om. Så langt etter ca. 80.000km. på fire år så har jeg enda til gode og se ABS slå inn. Jeg hadde nok ikke selv følt dette som et stort argument, mens andre kanskje har blitt reddet av den og vil ikke leve uten.
:thumleft
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Longines skrev: 02 nov 2017, 13:27 Hei, ser at du har gjennomført opplæringen i Stavanger. Lurer på om du kan dele erfaringene med kjøreskolen?

Jeg begynte på A-lappen i Stavanger våren 2016, men hoppet av da det trakk ut med timer. Gikk lei da det ofte ble flere ukers opphold mellom timene (delvis på grunn av meg, og delevis på grunn av kjøreskolen). Var heller ikke helt fornøyd med kjørelæreren.

Hvis jeg tar tråden opp igjen neste år, så blir det bytte av kjøreskole. Derfor lurer jeg på hvordan du opplever din kjøreskole? Ser av type sykkel at det ikke er den skolen som jeg hadde. :-)

Lykke til neste gang! :thumleft
Er veldig fornøyde med kjøreskolen min, men har og dratt ut med lang tid mellom timene. Var og litt min å dem sin feil :scratch
Men jag skal ikke ta flere timer hos dem, tenker jeg tar mengdetrening nå med folk jeg kjenner å så bestiller jeg oppkjøring selv om det er mulig. Ikke sikker på om det er lov med egen sykkel på oppkjøring? :-k
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Toven skrev: 02 nov 2017, 15:52 Sjekk pris på forsikring på sykkel med og uten ABS. Mulig det er en del billigere for en sykkel med ABS :)
Ser på så mange forskjellige sykler at prisen varierer på forsikring :knegg men ser at det er billig og uten ABS
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Juicebox skrev: 02 nov 2017, 16:02 Suzuki gsr 600 har abs og har blitt ganske rimelige i det siste. Kurrant sykkel, men uten kåpe. Samme motor som gsxr 600.
Nice :twothumbs: thanx!
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
ShadowRider
Innlegg: 98
Registrert: 12 aug 2011, 08:40
Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
Sted: Lindås, Hordaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av ShadowRider »

rosseland skrev: 25 okt 2017, 15:39 Noen tips på sykkler med "lave tyngdepunkt"? :roll
Jeg en veldig liten jente nemlig. Tror jeg kjører en Suzuki SV 650 på skolen nå... den liker jeg godt, men den er litt følsom på gassen :scratch kjørelæreren min sier det er en dame, så må behandler forsiktig når jeg gasser. Haha!
Mulig eg er litt gammeldags i stilen, men eg kjører en Honda CB750 SevenFifty F2. 74 HK og er en splitter naken sykkel :yeyeye
Synest kanskje sykkelen er litt lav til meg (eg er 183cm), så noke alla denne kunne vel passa deg? Eg såg også på Honda Hornet og Suzuki Bandit, vil tru dei er relativt like uten å ha kjørt dei sjølv.

Ser at noken bygger dei om te Caferacer og, om det er av interesse :)

"Lika motorsykla nett so eg lika kvinnfolk, naken med runde frontlykta"

Som denne:
Bilde
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

ShadowRider skrev: 03 nov 2017, 13:09
rosseland skrev: 25 okt 2017, 15:39 Noen tips på sykkler med "lave tyngdepunkt"? :roll
Jeg en veldig liten jente nemlig. Tror jeg kjører en Suzuki SV 650 på skolen nå... den liker jeg godt, men den er litt følsom på gassen :scratch kjørelæreren min sier det er en dame, så må behandler forsiktig når jeg gasser. Haha!
Mulig eg er litt gammeldags i stilen, men eg kjører en Honda CB750 SevenFifty F2. 74 HK og er en splitter naken sykkel :yeyeye
Synest kanskje sykkelen er litt lav til meg (eg er 183cm), så noke alla denne kunne vel passa deg? Eg såg også på Honda Hornet og Suzuki Bandit, vil tru dei er relativt like uten å ha kjørt dei sjølv.

Ser at noken bygger dei om te Caferacer og, om det er av interesse :)

"Lika motorsykla nett so eg lika kvinnfolk, naken med runde frontlykta"

Som denne:
Bilde

Tusen takk for tips :twothumbs:
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Duke944 »

Det hender at folk søker og får lov til å kjøre opp på egen sykkel. Står du, får du førerkort på DEN sykkelen og må kjøre opp på nytt om du bytter sykkel

Toven

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Toven »

Duke944 skrev: 06 nov 2017, 18:26 Det hender at folk søker og får lov til å kjøre opp på egen sykkel. Står du, får du førerkort på DEN sykkelen og må kjøre opp på nytt om du bytter sykkel
Hvis man leier sykkel av trafikkskolen (som de aller fleste gjør), gjelder vel det samme prinsippet?

Såååå hvor har du dette ifra?
Motorsykkelen du kjører opp med, skal være godkjent for oppkjøring av Statens vegvesen. Du må selv skaffe motorsykkel, og de fleste leier kjøretøy av en trafikkskole.

Svar