NY Triumph 1200 Tiger 2018

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av Olav K »

Pavel skrev: 03 mar 2018, 17:25 Hei
Snuser selv på en Tiger 800XCA 2018 model.
[bgcolor=]Men når jeg leser her om ørten motorhavari og kun 2 år garanti[/bgcolor]...
Tror ikke du har lest om "ørten" motorhavarier på Triumph'er...
Det er 1200 motoren som hadde noen issues med topper og ventiler, i modellårene 2012 og 2013.
Så hadde jeg et motorhavari på min 2016 modell i fjor sommer, men dette var helt spesielt.
Gåen veiv og veivlager satte en stopper for hjemturen fra alpene. Jeg har ikke funnet noen tilsvarende havarier på 2016 modeller på noe forum.

Men du spør om Tiger 800. Dette er et meget bra kjøp, mye utstyr er inkludert i prisen, og jeg har MANGE venner med Tiger 800.
Det har aldri vært diskutert noen gjennomgående feil på 800en i miljøet vårt, og om du googler litt tror jeg ikke du finner mye der heller.

Skal du på lang tur? Til riktig fjerne strøk?
Da er det mye å tenke på, men god deletilgang worldwide er jo absolutt like viktig som en solid og velbygd sykkel.

Etter en uke med gruskjøring i Portugal, og sett hva noen motorsykler tåler av juling, har iallefall JEG fått en favoritt.
Noen sykler er kort og godt bedre bygd mtp å skulle legges i bakken uten å ta skade av det.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av ZZR-Erling »

Hei!
Hva kjørte du i Portugal?

Brukeravatar
BAJAZZ
Innlegg: 74
Registrert: 21 jul 2015, 19:33
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av BAJAZZ »

Olav K skrev: 03 mar 2018, 21:13
Pavel skrev: 03 mar 2018, 17:25 Hei
Snuser selv på en Tiger 800XCA 2018 model.
[bgcolor=]Men når jeg leser her om ørten motorhavari og kun 2 år garanti[/bgcolor]...
Tror ikke du har lest om "ørten" motorhavarier på Triumph'er...
Det er 1200 motoren som hadde noen issues med topper og ventiler, i modellårene 2012 og 2013.
Så hadde jeg et motorhavari på min 2016 modell i fjor sommer, men dette var helt spesielt.
Gåen veiv og veivlager satte en stopper for hjemturen fra alpene. Jeg har ikke funnet noen tilsvarende havarier på 2016 modeller på noe forum.

Men du spør om Tiger 800. Dette er et meget bra kjøp, mye utstyr er inkludert i prisen, og jeg har MANGE venner med Tiger 800.
Det har aldri vært diskutert noen gjennomgående feil på 800en i miljøet vårt, og om du googler litt tror jeg ikke du finner mye der heller.

Skal du på lang tur? Til riktig fjerne strøk?
Da er det mye å tenke på, men god deletilgang worldwide er jo absolutt like viktig som en solid og velbygd sykkel.

Etter en uke med gruskjøring i Portugal, og sett hva noen motorsykler tåler av juling, har iallefall JEG fått en favoritt.
Noen sykler er kort og godt bedre bygd mtp å skulle legges i bakken uten å ta skade av det.
Oj,

nå ble nyskjerrig...... Hvilken sykkel var det, og var det originale veltebøyler på den? Solide kofferter i metall demper jo også en del av fallet, men speiler, holker samt blinklys kan være sårbare objekter.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av Bjerknez »

BAJAZZ skrev: 05 mar 2018, 15:33
Olav K skrev: 03 mar 2018, 21:13
Pavel skrev: 03 mar 2018, 17:25 Hei
Snuser selv på en Tiger 800XCA 2018 model.
[bgcolor=]Men når jeg leser her om ørten motorhavari og kun 2 år garanti[/bgcolor]...
Tror ikke du har lest om "ørten" motorhavarier på Triumph'er...
Det er 1200 motoren som hadde noen issues med topper og ventiler, i modellårene 2012 og 2013.
Så hadde jeg et motorhavari på min 2016 modell i fjor sommer, men dette var helt spesielt.
Gåen veiv og veivlager satte en stopper for hjemturen fra alpene. Jeg har ikke funnet noen tilsvarende havarier på 2016 modeller på noe forum.

Men du spør om Tiger 800. Dette er et meget bra kjøp, mye utstyr er inkludert i prisen, og jeg har MANGE venner med Tiger 800.
Det har aldri vært diskutert noen gjennomgående feil på 800en i miljøet vårt, og om du googler litt tror jeg ikke du finner mye der heller.

Skal du på lang tur? Til riktig fjerne strøk?
Da er det mye å tenke på, men god deletilgang worldwide er jo absolutt like viktig som en solid og velbygd sykkel.

Etter en uke med gruskjøring i Portugal, og sett hva noen motorsykler tåler av juling, har iallefall JEG fått en favoritt.
Noen sykler er kort og godt bedre bygd mtp å skulle legges i bakken uten å ta skade av det.
Oj,

nå ble nyskjerrig...... Hvilken sykkel var det, og var det originale veltebøyler på den? Solide kofferter i metall demper jo også en del av fallet, men speiler, holker samt blinklys kan være sårbare objekter.....
Skulle ikke forundre meg om det var en Bimmer gitt. Kanskje en :knegg 1200 GSA??

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av WikingTnT »

Njaa....jeg høyner med KTM :D

ZZR-Erling

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av ZZR-Erling »

Tipper GS eller GSA.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av Olav K »

Hei,
ja det stemmer nesten begge deler, jeg kjørte en GS Rallye, med beskyttelsesbøyler fra Touratech. Jeg hadde en krasj, en ganske real en, og tidvis låg det GS Rallye og GSAer "overalt"
Monsterbakken i Portugal.jpg
Og bortsett fra noen striper i de rustfrie bøylene var de største skadene knekte bremse og clutchhendler. Syklene var utstyrt med noen geniale speil som kunne felles inn når vi kjørte offroad, så disse blei aldri knust
Det kommer masse om dette på hjemmesida mi etterhvert.
Men det stemmer nok som instruktøren Anders Strifeldt sa (og han har kjørt BMW F800 GS jorda rundt i flere år, og krasjet flere ganger) at BMW sine offroadsykler er designet med tanke på å være kjørbare etter en tur i grøfta
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av ZZR-Erling »

.. Men for ett beist å få på hjula igjen?

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: NY Triumph 1200 Tiger 2018

Legg inn av L-NA »

Noen som har vurdert den nye 2018 mod Multistrada`n?

Svar