-14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av hakhap »

I en nyere test har Tuono mer på bakhjulet enn de andre to om det nå er viktig før noen.

Lamb Chop har en del argumenter før og imot gammel ba ny SDR på sin youtube kanal.

misspelling with autocorrect


" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Nikko
Innlegg: 11
Registrert: 04 feb 2018, 18:53
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke 1290 2014

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Nikko »

Bjerknez skrev: 05 feb 2018, 15:56 Hentet fra en test i Cycle World:

Skjermbilde.JPG
Ja punktum finale på den diskusjon ✌ S1R e rå, ikke uten grunn eg har hatt det. Men kjørekomforten i mine øya e bedre på SDR.

En liten ting eg må si, artig at det er så mye liv inne på forumet, hadde eg ikke trua på. Mange forum som er ødelakt pga facebook. Artig artig 😀

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes også superduke er råtøff. Eneste grunnen til at jeg ikke vurderer den er prisen og motorkarakteristikken. Missforstå meg rett, den er et råskinn, men mener å huske det var en del rykk og napp. Lave turtall likte den heler ikke. Litt sånn uraffinert rampesykkel.

Men den ser veldig bra ut! :)

Nikko
Innlegg: 11
Registrert: 04 feb 2018, 18:53
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke 1290 2014

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Nikko »

hakhap skrev: 05 feb 2018, 18:16 I en nyere test har Tuono mer på bakhjulet enn de andre to om det nå er viktig før noen.

Lamb Chop har en del argumenter før og imot gammel ba ny SDR på sin youtube kanal.

misspelling with autocorrect
Thank u, ska sjekke kanalen hannes senere når jentungen har lakt seg.

Tueno har eg sikla litt på faktisk. Men lyst å prøvekjøre en før eg eventuelt handle.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Bjerknez »

Nikko skrev: 05 feb 2018, 18:18
Bjerknez skrev: 05 feb 2018, 15:56 Hentet fra en test i Cycle World:

Skjermbilde.JPG
Ja punktum finale på den diskusjon ✌ S1R e rå, ikke uten grunn eg har hatt det. Men kjørekomforten i mine øya e bedre på SDR.

En liten ting eg må si, artig at det er så mye liv inne på forumet, hadde eg ikke trua på. Mange forum som er ødelakt pga facebook. Artig artig 😀
Liv på et forum er lett og lage. Man bare kommer med noen meninger om en del sykler og vips så har man tent på lunta og ofte så smeller det også :knegg

Nikko
Innlegg: 11
Registrert: 04 feb 2018, 18:53
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke 1290 2014

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Nikko »

Bjerknez skrev: 05 feb 2018, 18:19 Jeg synes også superduke er råtøff. Eneste grunnen til at jeg ikke vurderer den er prisen og motorkarakteristikken. Missforstå meg rett, den er et råskinn, men mener å huske det var en del rykk og napp. Lave turtall likte den heler ikke. Litt sånn uraffinert rampesykkel.

Men den ser veldig bra ut! :)
Dem er rimelig i pris no.. Får ikke mer enn kansje 170k for min no. Men ja stemme det, den er ikke så veldig glad i så veldig lave turtall, men det er en vanesak, ingen problem med bykjøring dog, så ille er den ikke. Vi like det litt rampete vi med sdr 😅

Nikko
Innlegg: 11
Registrert: 04 feb 2018, 18:53
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke 1290 2014

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Nikko »

Bjerknez skrev: 05 feb 2018, 18:21
Nikko skrev: 05 feb 2018, 18:18
Bjerknez skrev: 05 feb 2018, 15:56 Hentet fra en test i Cycle World:

Skjermbilde.JPG
Ja punktum finale på den diskusjon ✌ S1R e rå, ikke uten grunn eg har hatt det. Men kjørekomforten i mine øya e bedre på SDR.

En liten ting eg må si, artig at det er så mye liv inne på forumet, hadde eg ikke trua på. Mange forum som er ødelakt pga facebook. Artig artig 😀
Liv på et forum er lett og lage. Man bare kommer med noen meninger om en del sykler og vips så har man tent på lunta og ofte så smeller det også :knegg
Formulerte meg kansje litt dårlig, mente at det var så mye aktivitet på forumet. Ikke alle forum som har overlevd facebook.

Sånn det skal være da ;) man skal jo være litt hellig over det man eie.. Det er best, sånn er det bare 😅

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Bjerknez »

Skjønte hva du mente. Man kan skrive om ting man gjør og sykler man har kjøpt etc. Men det er først når man kommer med sterke meninger om andre sykler at diskusjonene starter. :knegg

Men her inne går det stort sett pent for seg og litt småkrangling skjer oftest vinterstid. Til våren er vi alle venner igjen :twothumbs:

Nikko
Innlegg: 11
Registrert: 04 feb 2018, 18:53
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke 1290 2014

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Nikko »

Bjerknez skrev: 05 feb 2018, 18:29 Skjønte hva du mente. Man kan skrive om ting man gjør og sykler man har kjøpt etc. Men det er først når man kommer med sterke meninger om andre sykler at diskusjonene starter. :knegg

Men her inne går det stort sett pent for seg og litt småkrangling skjer oftest vinterstid. Til våren er vi alle venner igjen :twothumbs:
God greier.. Ja men er jo sånn innen alle miljø.. Så alt er som det skal da..

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: -14 Superduke vs -17 Superduke. erfaring ?

Legg inn av Stian87 »

Må nesten støtte Bjerknez her altså. Vurderte selv begge to da jeg kjøpte sykkel i fjor. Jeg hadde en helt annen opplevelse av kraftleveransen i S1000R, og følte jeg satt mer i sykkelen enn oppå, noe som var heelt avgjørende for meg. Nå er ikke fremhjulsløft noe utpreget mål for meg i det hele tatt, men har aldri hatt problemer med å få til det om jeg går inn for det. Men når det kommer til de syklene som finnes i den klassen så kommer det litt nedpå hvem du liker best og hvilke preferanser du har.

Uansett er SDR en knalltøff sykkel, og jeg er enig med deg i at utseende på den nye modellen er mye fetere. Er jo mye penger, men om du kan få solgt din til en decent pris og kjøpt en pent brukt 17-modelle, f.eks. en butikkene har brukt til prøvekjøring ville jeg vurdert det.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar