Erfaringer NC750X - evt. andre forslag?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Erfaringer NC750X - evt. andre forslag?

Legg inn av AJ »

Dansekris skrev: 23 mai 2018, 22:56
Kremt.. Er visst flere enn vår gode venn fra Fredrikstad som lider av kubikksyken :knegg
Ja, det er en forferdelig plage, egentlig :-)å ...
Men det stopper med denne.
Neste sykkel blir antakelig en Moto Guzzi V85 :yeyeye :
MG85.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Erfaringer NC750X - evt. andre forslag? (Løst! :) )

Legg inn av Ketil »

Atrox skrev: 23 mai 2018, 22:33 Da har jeg vært og testet følgende:

Transalp XL700: Likte denne veldig godt, sprek nok men jeg ble ikke komfortabel med sittestillinga (og varmen fra motor som grilla nøttene).
ER6-F: Artig sak, lettkjørt, satt greit, fin motor men får piggene ut når selger ikke har giddi å vaska sykkelen før visning, olja ser køl svart ut, kjedet er helt tørt osv.
BMW F650 CS (Scarver): Alltid syntes disse er litt "stygg"-kule - endunker på femti gamp og drivreim. Satt veldig godt, sykkelen gikk greit nok men mer vibrasjoner enn jeg har vært borti på de to andre ensylinderne jeg har har hatt (XT600/Savage). Var egentlig veldig klar for å kjøpe den men det var noe som skurra så jeg klarte ikke å få ut fingern....

Så dukka det brått opp en 2008 DL650 på Finn i morges, en godt voksen eier - 15000 på telleren, ABS (som jeg har satt som ett krav denne gang). Stått noen år, så trenger en service og nye dekk men ellers hel og pen og nydelig gange på motor. Den står nå i garasjen.

Tipset til Dansekris gikk inn - om jeg treffer deg noengang så skylder jeg deg en Cola :)

20180523_190245.jpg
Gratulerer med "ny" Vstrom. Du har her en skikkelig allrounder med en flott motor som går godt, sammen med lav vekt får du mulighet til inspirerende kjøring på småveier eller å ta den med inn på grusveier hvis du liker slike utfordringer. Jeg hadde en eldre Vstrom i fire år og var meget fornøyd med den, kjørte mest langturer. En pålitelig mc med god komfort og overraskende frisk motor til å være en 650. Din er jo så godt som ny, så om du følger den opp med service har du problemfri sykkel i mange år fremover. Den er også veldig grei å skru på selv også hvis du ønsker å gjøre det. En greker på YouTube har lagt ut flere videoer som trinnvis tar deg gjennom alle de vanlige servicepunkter, slik som denne https://m.youtube.com/watch?v=ICqpPuQMX0Q
Det er 24000 km intervall på ventilsjekk, den operasjonen er heller ikke spesielt vanskelig, men du må være nøye. Min Vstrom hadde ikke behov for justering hverken på 24000, 48000 elller på 72000, så det er solide maskiner. Min hadde derimot et oljeforbruk, som jeg vet flere av de første generasjon var plaget med. Jeg kjørte i fjor sommer på langtur med en kar som hadde en 2008 Vstrom og han hadde ikke noe oljeforbruk, så dette "problemet" gjelder neppe din. Det som du må passe på hvis du prøver deg på ujevnt underlag er at den ikke har like høy bakkeklaring som f.eks 800GS og enkelte andre offroad-orienterte sykler, så ei plate under motor kan være kjekt å ha.
Lykke til med en kjempebra MC!

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Erfaringer NC750X - evt. andre forslag?

Legg inn av Atrox »

Hei og takk for mange bra tips Kjetil!
Kjenner motoren på denne godt fra tidligere - er samme maskin som stod i en SV650s jeg hadde før. Det var også litt av årsaken til at det ble kjøp - var veldig fornøyd med SV`en men måtte ha noe som var mer oppreist pga. nakken.
Skrur en del selv, skal bytte alt flytende (foruten gaflene - de setter jeg bort) på den nå før jeg tar den i bruk.
Tror dette blir veldig bra, eneste håret i suppa er at jeg har leid lift for å male hus i helga - veit om noe helt annet jeg har lyst å gjøre i stedet ;)

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Erfaringer NC750X - evt. andre forslag?

Legg inn av Atrox »

AJ skrev: 23 mai 2018, 23:02

Neste sykkel blir antakelig en Moto Guzzi V85 :yeyeye :

MG85.PNG
Nydelig sykkel det der AJ, men noe med fargekombinasjonen får meg til å tenke på en av LEGO-syklene til guttungen :lol :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Erfaringer NC750X - evt. andre forslag?

Legg inn av AJ »

Atrox skrev: 24 mai 2018, 09:25
AJ skrev: 23 mai 2018, 23:02

Neste sykkel blir antakelig en Moto Guzzi V85 :yeyeye :

MG85.PNG
Nydelig sykkel det der AJ, men noe med fargekombinasjonen får meg til å tenke på en av LEGO-syklene til guttungen :lol :lol
Ikke helt uenig i det, nei ;) .
Men den kommer nok i flere og mer vanlige Moto Guzzi fargekomboer, vil jeg tro.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar