Mt-07 eller...?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 19 mai 2018, 10:10 Som vanlig når Norges mest kjøpte sykkel siden 2015 diskuteres, vil Bjerknez benytte anledningen til å fortelle oss hvor dårlig den er.
MT-07 faller i gjennom dersom man sammenligner den med f.eks en S1000R. Denne type sammenligning er det vel ellers bare TV2 som kunne finne på å gjøre. Men TV2 kunne faktisk ha konkludert med at MT-07 var testvinner, fordi de konkluderer med hvor mye man får for pengene. Der er jo det markedet har gjort, det er derfor den selger i bøtter og spann. 2018 modellen er også første år i generasjon 2, blant annet med bedre dempere. Ikke dyre premium dempere denne gang heller, men bedre enn gen 1. Det er dette markedet vil ha. Mye sykkel for pengene. En sykkel som er tøff å se på, tøff å kjøre, morsom motor og som ikke koster skjorta.
Alle skjønner at sykler med 100 hk kraftigere motor og prislapp 150000 dyrere nødvendigvis bør være bedre. Men ikke alle kan bruke så mye penger på sykkel. Derfor selges det mange flere MT-07 enn f.eks. S1000R.


Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Nå har vel ikke jeg skrytt S1000R opp i skyene her kjellv når det gjelder kjøring med passasjer. Faktisk har jeg nesten ikke nevnt s1000r i det hele tatt i denne tråden. Jeg skriver til og med at den er «rævva» når det kommer til sittekomfort for passasjer...

Jeg skriver heller ikke at MT07 er en dårlig sykkel. Så hvor du har det fra vet jeg ikke. Jeg synes bare det er viktig å nevne at det faktisk er en grunn til at MT07 koster under 100.000 kroner. Hvis man tror man får en sykkel som egner seg til «alt» til den prisen så mener jeg man bør si ifra.

MT07 er mye sykkel for pengene ja, og det er derfor den selger så bra. Ikke fordi den egner seg som en «allround» sykkel med tanke på å kjøre to på sykkelen.

Hvis man sier at MT07 er egnet tilr å kjøre to på, så forstår jeg ingenting. Det er kanskje en av de syklene som er minst egnet til dette av de jeg har prøvd. Faktisk hadde jeg ikke turt og kjørt en MT07 med standard oppsett noe annet sted enn på en noenlunde rett vei i fartsgrensen med to på.

Man blir vant til det meste, uansett hva man kjører. Har man ikke noe sammenligningsgrunnlag, så er det lett å tro at sykkelen man selv kjører er den «perfekte». Jeg har selv vert der.

Har man planer om å kjøre to på sykkelen over lengre distanser så ville jeg absolutt ikke anbefalt MT07 nei. Hvis man er to personer på 60-70 kilo hver og bytter ut demperne, så kanskje, men å laste en MT07 med 200 kilo dor så og slå seg løs ser jeg nesten på som galskap.

Skal man ha en morsom sykkel til en rimelig penge med heftig lyd og ok utseende dor å kose seg på tur alene så er MT07 en flott sykkel. Men noen allrounder er det absolutt ikke. Mener jeg.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av kjellv »

Neida, jeg har slett ikke skrytt av MT-seriens baksetekomfort eller syklenes kjøreegenskaper med passasjer. Ingen av modellene i denne serien har noe særlig å tilby en passasjer. Det er egentlig likt med omtrent alt av nakne/streetfightersegmentet uansett produsent. Syklene er registrert for to, men man må nok lokke med en del annet i tillegg for å få en passasjer til å trives på baksetet.. Det er rett og slett ikke det denne sykkelkategorien er bygget for.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Dansekris »

Jeg mener bestemt at MT 07 er en veldig god allround-sykkel. Grom lyd, morsom motor og fin pris.

Det er ganske ukult å kjøre med passasjer med mindre man sitter oppreist, sånn er det. Kan ikke se for meg at det er noe særlig bedre å kjøre two up med en S1000R. Som jeg har påpekt litt humoristisk tidligere så har Bjerknez en tendens til å skrive at det ikke er noe annet som gjelder enn det han selv kjører, en (megadyr) nakensykkel med 1000cc. De aller fleste har det moro med noe annet!

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av 45316 »

Må ikke glemme at han allerede har en grom sykkel og spørsmålet er om han får det noe bedre med enn MT07. I mine øyne, nei.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av kjellv »

Jeg har hatt gleden av å prøve sykkelen til Bjerknez :yeyeye Den er heftig. Punktum! Selv om den befinner seg i noenlunde samme motorsykkelkategori som MT-07 er disse to knapt sammenlignbare. Ikke bare pga. motorstørrelse og krefter, men dette er en high performance sykkel, der det knapt er spart på noe som helst.
MT-07 er en tøff sykkel det også, men ment for en helt annen kjøpergruppe. Den er lettkjørt, en lett sykkel med en morsom og god motor som har bra dreiemoment hele veien. Det er en sykkel som gir enormt med kjøreglede, samtidig som du har full kontroll over den. Ingen overraskelser underveis. Til og med jeg synes det er morsomt å leke med en MT-07. Den veier omtrent det halve av det min FJR gjør, og har omtrent det halve antall hk. Raske svinger og unnamanøvre er bare morsomt.
Prøv den sier jeg bare.. Med åpent sinn, prøv den og se hva en tosylindret nakensykkel på under 200kg og 75 hk er god for! Det er faktisk enormt mye sykkel for 100 000,-

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 19 mai 2018, 14:46 Jeg mener bestemt at MT 07 er en veldig god allround-sykkel. Grom lyd, morsom motor og fin pris.

Det er ganske ukult å kjøre med passasjer med mindre man sitter oppreist, sånn er det. Kan ikke se for meg at det er noe særlig bedre å kjøre two up med en S1000R. Som jeg har påpekt litt humoristisk tidligere så har Bjerknez en tendens til å skrive at det ikke er noe annet som gjelder enn det han selv kjører, en (megadyr) nakensykkel med 1000cc. De aller fleste har det moro med noe annet!
Hvis du så hva jeg skrev så så du sikkert at jeg skrev at S1000R er "rævva" når det kommer til sittekomfort til passasjer nummer to. S1000R er like lite egnet til passasjerer som det MT07 er. Demperne er så klart i en annen verden, men hva hjelper det når man sitter på en planke på størrelsen til en serviett...

Så klart liker man den sykkelen man har selv best, men jeg har ikke på noe som helst måte prakket en S1000R på noen i denne tråden. Jeg sier bare at hvis man skal kjøre to på sykkelen så er MT07 veldig lite egnet.

Dessuten så er ikke S1000R "megadyr". Det er faktisk den mest prisgunstige sykkelen i den klasse den befinner seg. MT-10, Aprillia Tuono, Suoperduke 1290R koster alle minst 50.000kr. mer, og da snakker vi fra priser. En ferdig spekket S1000R med alt du trenger koster i skrivende stund rundt 220.000. (lenge siden jeg sjekket nøyaktig pris).

men at den er megadyr i forhold til MT07, ja. Men jeg har aldri satt disse opp mot hverandre heller. Jeg kommer bare med synspunkter rundt hva man bør kikke på hvis man har planer om å kjøre to på sykkelen, og da funker strengt tatt ingen nakensykler, selv om noen er bedre enn andre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 19 mai 2018, 18:03 Jeg har hatt gleden av å prøve sykkelen til Bjerknez :yeyeye Den er heftig. Punktum! Selv om den befinner seg i noenlunde samme motorsykkelkategori som MT-07 er disse to knapt sammenlignbare. Ikke bare pga. motorstørrelse og krefter, men dette er en high performance sykkel, der det knapt er spart på noe som helst.
MT-07 er en tøff sykkel det også, men ment for en helt annen kjøpergruppe. Den er lettkjørt, en lett sykkel med en morsom og god motor som har bra dreiemoment hele veien. Det er en sykkel som gir enormt med kjøreglede, samtidig som du har full kontroll over den. Ingen overraskelser underveis. Til og med jeg synes det er morsomt å leke med en MT-07. Den veier omtrent det halve av det min FJR gjør, og har omtrent det halve antall hk. Raske svinger og unnamanøvre er bare morsomt.
Prøv den sier jeg bare.. Med åpent sinn, prøv den og se hva en tosylindret nakensykkel på under 200kg og 75 hk er god for! Det er faktisk enormt mye sykkel for 100 000,-
Igjen så må jeg påpeke at jeg her ikke har sammenlignet MT07 med S1000R :thumleft

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av mekkern »

45316 skrev: 19 mai 2018, 15:21 Må ikke glemme at han allerede har en grom sykkel og spørsmålet er om han får det noe bedre med enn MT07. I mine øyne, nei.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Som sagt over:
Når TRÅDSTARTER har en MV augusta brutale800 så blir nok overgangen til en mt07 ganske stor..... både effektmessig og på andre områder.

Mt07 er en storselger av en grunn-Pris.-Hvilket bremser salgstallene for MV`n. Skikkelig fin, men den er i mine øyne for dyr.
Mt07 er en helt grei sykkel men hvis en ser litt nøyere på sykkelen og ser en del "brukererfaringer" fra hele verden så er det et par ting som krystalliserer seg:
Motoren er bra og har en litt "tøff" gange og greit nok med effekt (spesielt med tanke på nedreg til A2, som mange blir)
men detaljer og opplevd kvalitet gjenspeiler seg i prisen-det er en grunn til at den er billigere enn mange andre sykler.
Mange har slitt med kjedestøy-overflaterust,og fjæringskomponentene er av det enkle slaget så mulig de har spart litt mye, men noe må jo lide..
Men for all del -en kurrant sykkel til lite penger. :thumleft
Jeg har også vurdert en pent brukt Mt07 når markedet har mettet seg og bruktprisene kommer i normalleie.
For en slik billig "Rema1000" sykkel er kjekk til å strippe av alt plastskrot og lage litt personlig for nesten nada penge.
Og funker gjør de jo. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Elruts84 »

Mange gode argumenter for MT 07. Og MT 09 ikke minst. Men mener bestemt at trådstarter må prøvekjøre MT 07 og MT 09.
Rett og slett for selv å danne seg sitt eget bilde. :D

Spec til begge syklene finnes tilgjengelig for alle. Men svipp innom en Yamaha forhandler og prøv. Der kan di fortelle om fordelene med begge, forskjellene. Så er det alltid greit å få en 3 part som ikke er forhandler (Som f.eks oss her på MC siden) til å argumentere for og mot.

Du vil få mye mer spørsmål etter en prøverunde. Det er jeg sikker på.
Og noen syns syklene er bra. Noen syns syklene er kjedelige. Noen elsker syklene.

Selv er jeg super gira på MT 09 serien, men det trenger ikke å bety at det er din mening :lol

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Danielsoli
Innlegg: 18
Registrert: 14 mai 2018, 13:32
Motorsykkelen din: Honda CB650F 2018
Sted: Fredrikstad

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Danielsoli »

Etter mye selvargumentereing har jeg fått testet en MT-07 hos Graarud, samt en Tracer som jeg ble forklart har samme motor som en MT-09. Jeg er egentlig fortsatt like ubesluttsom etter prøvekjøringene.
Jeg følte vel at MT-07 var et stort steg ned i forhold til ren kraft, men samtidig, trenger jeg all kraften på mine vanlige turer? njaa, muligens ikke. I tillegg var jeg ikke spesielt fan av styret på MT-07 hvor jeg følte at det nesten var litt racebike følelse, men dette går jo selvfølgelig an å bytte ut.
Traceren jeg prøvde likte jeg svært godt (ikke utseendet riktignok), men motoren var veldig smidig og hadde nok av krutt. Den ble forsåvidt veldig lik MV'en jeg allerede har, men bare enda litt mer kontrollerbar. De hadde ingen demosykkel av 09, så fikk ikke prøvekjørt denne. Litt teit, men beskrivelsen jeg fikk var "som å kjøre 07, men med kraften til traceren".

Det som veier veldig for 07 er jo selvfølgelig prisen, og med den prisen så må man jo selvfølgelig regne med at det er spart inn her og der.
Som dere nevner over så er jo ikke disse syklene laget for 2 personer, men når jeg og frøkna er vant til MV, så er Alt et steg opp for vår del :)
Det som trekker ned, er at det kanskje blir et For stort steg ned i kraft, mens 09 hadde samme kraft, men som sagt, litt mer kontrollerbar.
1., 2. og 3. gir gikk veldig fint å bare putre i, mens på min MV blir det veldig rykk og napp i lave turtall. Der er Yamaha klart bedre.

Men må uansett få med frøkna opp og prøvekjøre en 07 og prøvesitte en 09.
Daniel

2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av TOH »

Det er viktig å prøvekjøre ja. Jeg startet med en mt-07 som jeg har bare godt å si om. Morsom motor. Årsaken til at jeg byttet til MT-09 var rett og slett at jeg følte jeg ble for stor på MT-07 ( men satt godt på den). Når MT 09 kom i hus ble det også bedre for hun bakpå. Vil anbefale deg å søke på comfort sete (ikke yamaha sitt). Seteløsningen på MT-09 syntes jeg er mye bedre en de fleste andre naken sykler. Kanskje med unntak av 800 cc til BMW.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Bjerknez »

Å kjøre to personer på en MT07 blir som å kjøpe seg VW UP og dra på familieferie til Alpene.

Selv en MT09 blir for liten der i størrelse. Faktisk de fleste nakensyklene sitter man ganske rævva på som passasjer. Skal du få madammen din til å like MC livet så gi henne noe annet enn en planke å sitte på.

En ADV sykkel eller en litt større sportstourer er nok veien å gå, selv om det kanskje koster litt ekstra. Å kjøpe sykkel på budsjett og samtidig forvente i pose og sekk vil du nok angre på i det lange løp.

Du kan få sitte bak på meg i fem mil, så kan du gjøre deg opp en mening om hvordan du tror madammen vil like seg bak der. For passasjersalen på de fleste nakensyklene er ganske ubrukelig. Legg til dårlige bakdempere i tillegg så er man dømt til å misslykkes.

Altså misslykkes i form av at madammen ikke vil finne mc livet interresant. Hvis dette er noe du derimot innerst inne ønsker skal skje, så kjør på :knegg

Danielsoli
Innlegg: 18
Registrert: 14 mai 2018, 13:32
Motorsykkelen din: Honda CB650F 2018
Sted: Fredrikstad

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Danielsoli »

Bjerknez skrev: 05 jun 2018, 15:39 Å kjøre to personer på en MT07 blir som å kjøpe seg VW UP og dra på familieferie til Alpene.

Selv en MT09 blir for liten der i størrelse. Faktisk de fleste nakensyklene sitter man ganske rævva på som passasjer. Skal du få madammen din til å like MC livet så gi henne noe annet enn en planke å sitte på.

En ADV sykkel eller en litt større sportstourer er nok veien å gå, selv om det kanskje koster litt ekstra. Å kjøpe sykkel på budsjett og samtidig forvente i pose og sekk vil du nok angre på i det lange løp.

Du kan få sitte bak på meg i fem mil, så kan du gjøre deg opp en mening om hvordan du tror madammen vil like seg bak der. For passasjersalen på de fleste nakensyklene er ganske ubrukelig. Legg til dårlige bakdempere i tillegg så er man dømt til å misslykkes.

Altså misslykkes i form av at madammen ikke vil finne mc livet interresant. Hvis dette er noe du derimot innerst inne ønsker skal skje, så kjør på :knegg
Selvfølgelig ville det optimale for en passasjer være en helt annen type sykkel, men det er ikke det jeg spurte etter her eller det jeg ønsker.
Da ville jeg heller gått for en goldwing om kun passasjerkomfort var det jeg var ute etter.
Som sagt ønsker jeg selv en naked bike, og av de jeg har sett på så er det mt-09 eller mt-07 som jeg liker best utseendemessig. Jeg elsker selvfølgelig utseendet på min MV også, men der går det mest på at jeg ikke trenger den brutaliteten som (duh) Brutale gir.

Madammen er allerede glad i MC-livet, men kunne ønske å sitte på noe som ikke gikk i rykk og napp og hvor hun konstant sklir ned i førersetet hvis man bremser litt hardt. Til en mt-07 og mt-09 har man et mye større alternativ av mods og da også comfortseats i forhold til MV.

Som sagt er det hovedsaklig jeg som kjører den alene og da ønsker jeg en som i tillegg er morsom å kjøre. 07 vil nok ikke være en veldig bra sykkel for 4-5 timers turer i strekk for 2 personer, men det er ikke det den daglig vil bli brukt til heller. Funker det de få gangene, så funker det. Når vi begge nærmer oss 40-50 vil nok en annen type sykkel med mer komfort være aktuelt :)
Daniel

2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002

Danielsoli
Innlegg: 18
Registrert: 14 mai 2018, 13:32
Motorsykkelen din: Honda CB650F 2018
Sted: Fredrikstad

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Danielsoli »

Er det forresten noen i nærheten av Fredrikstad som eier en MT-07 eller MT-09 som er villig til å la meg teste den på en litt lenger tur enn den 20 minutters turen jeg fikk lov til av Graarud, så skrik ut. Låner selvfølgelig bort min MV til gjengjeld :)
Daniel

2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mt-07 eller...?

Legg inn av Bjerknez »

Danielsoli skrev: 06 jun 2018, 15:25
Bjerknez skrev: 05 jun 2018, 15:39 Å kjøre to personer på en MT07 blir som å kjøpe seg VW UP og dra på familieferie til Alpene.

Selv en MT09 blir for liten der i størrelse. Faktisk de fleste nakensyklene sitter man ganske rævva på som passasjer. Skal du få madammen din til å like MC livet så gi henne noe annet enn en planke å sitte på.

En ADV sykkel eller en litt større sportstourer er nok veien å gå, selv om det kanskje koster litt ekstra. Å kjøpe sykkel på budsjett og samtidig forvente i pose og sekk vil du nok angre på i det lange løp.

Du kan få sitte bak på meg i fem mil, så kan du gjøre deg opp en mening om hvordan du tror madammen vil like seg bak der. For passasjersalen på de fleste nakensyklene er ganske ubrukelig. Legg til dårlige bakdempere i tillegg så er man dømt til å misslykkes.

Altså misslykkes i form av at madammen ikke vil finne mc livet interresant. Hvis dette er noe du derimot innerst inne ønsker skal skje, så kjør på :knegg
Selvfølgelig ville det optimale for en passasjer være en helt annen type sykkel, men det er ikke det jeg spurte etter her eller det jeg ønsker.
Da ville jeg heller gått for en goldwing om kun passasjerkomfort var det jeg var ute etter.
Som sagt ønsker jeg selv en naked bike, og av de jeg har sett på så er det mt-09 eller mt-07 som jeg liker best utseendemessig. Jeg elsker selvfølgelig utseendet på min MV også, men der går det mest på at jeg ikke trenger den brutaliteten som (duh) Brutale gir.

Madammen er allerede glad i MC-livet, men kunne ønske å sitte på noe som ikke gikk i rykk og napp og hvor hun konstant sklir ned i førersetet hvis man bremser litt hardt. Til en mt-07 og mt-09 har man et mye større alternativ av mods og da også comfortseats i forhold til MV.

Som sagt er det hovedsaklig jeg som kjører den alene og da ønsker jeg en som i tillegg er morsom å kjøre. 07 vil nok ikke være en veldig bra sykkel for 4-5 timers turer i strekk for 2 personer, men det er ikke det den daglig vil bli brukt til heller. Funker det de få gangene, så funker det. Når vi begge nærmer oss 40-50 vil nok en annen type sykkel med mer komfort være aktuelt :)
Jeg skjønner hva du mener, men ut fra hva du skriver så mener jeg fortsatt det samme. Det er ikke meningen å være vrang, men du skriver 4-5 timers turer (i strekk) med noen bak på. Om dette skjer sjelden eller ikke så vil en slik tur for de aller fleste være rene marerittet bak på en MT07 eller en nakensykkel generelt. SPesielt hvis man ikke er vant med å være passasjer og gjerne vil sitte litt trygt og godt.

Xyvind her i forumet som jeg vil si er en ganske oppegående motorsyklist satt på meg (Med S1000R) fra Horten til Sandefjord for en stund siden. Det var en halvtimes kjøring og det første han sa var "aldri mer" når han gikk av sykkelen. Noe jeg skjønner godt.

Det skal sies at S1000R nok er enda værre enn MT07 med tanke på sittekomfort, men 4-5 timer på en slik vil uansett skje sjeldent. Er madammen din lett i kroppen etc. så øker nok sjansen for at dette er mulig, men jeg tviler sterkt på at dette vil bli en fornøyelse.

Desverre kjenner jeg ingen (som jeg kommer på i farten) som eier en MT07/09 som bor i nærheten.

Svar