Triumph eller Indian

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Lordjanus
Innlegg: 19
Registrert: 08 aug 2018, 17:25
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville Bobber 1200

Triumph eller Indian

Legg inn av Lordjanus »

Hei , folkens .

Etter å hatt en pause på ca 20år skal jeg og kona ha hver vår MC ( har hun bestemt ) hun skal ha en Honda Rebel 500.

Jeg er derimot i tvil , det står mellom 2 motorsykler :

https://www.indianmotorcycle.com/en-us/scout-sixty/

https://www.triumphmotorcycles.co.uk/mo ... lle-bobber

Har fått blankofullmakt fra kona og kan velge en av de, jeg vet at den ene ikke kan ha passasjer og har liten tank men det er ikke noe problem for meg.

Noen her som har noen erfaringer med noen av de her eller har prøvd de. setter stor pris på innspill, skal opp til Bergen å se på de i begynnelsen av september.

Mvh
Lordjanus

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av AJ »

Velkommen hit til oss her på MCsiden.no, Lordjanus :vs

To artige og ikke minst særpregede sykler med stil og karakter du har valgt å velge mellom der.
Her jeg bor er det lette og tunge motorsykler omtrent ved annenhver hustand og en av dem er denne, en Triumph Bonneville, som RobertD her inne nylig anskaffet seg:

Bilde

Nydelig sykkel, som han er strålende fornøyd med, kunne han fortelle da han stakk oppom gårdsplassen min for å vise den fram :) .
Som tidligere H-D mann måtte han ha apehengerstyre, fortalte han meg. Ikke akkurat min stil, men sykkelen kler denslags også, faktisk ;) .

IndianerScout'en ser slett ikke dum ut den heller. Selv liker jeg motoren og ikke minst designet på den.
Så... decisions, decisions... :-k :P

Ikke akkurat noe lett valg du står ovenfor her...
Hold oss gjerne oppdatert :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

bieola
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2017, 20:08
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R 2019

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av bieola »

AJ skrev: 08 aug 2018, 18:38 Velkommen hit til oss her på MCsiden.no, Lordjanus :vs

To artige og ikke minst særpregede sykler med stil og karakter du har valgt å velge mellom der.
Her jeg bor er det lette og tunge motorsykler omtrent ved annenhver hustand og en av dem er denne, en Triumph Bonneville, som RobertD her inne nylig anskaffet seg:

Bilde

Nydelig sykkel, som han er strålende fornøyd med, kunne han fortelle da han stakk oppom gårdsplassen min for å vise den fram :) .
Som tidligere H-D mann måtte han ha apehengerstyre, fortalte han meg. Ikke akkurat min stil, men sykkelen kler denslags også, faktisk ;) .

IndianerScout'en ser slett ikke dum ut den heller. Selv liker jeg motoren og ikke minst designet på den.
Så... decisions, decisions... :-k :P

Ikke akkurat noe lett valg du står ovenfor her...
Hold oss gjerne oppdatert :) .

Er ikke det der en Speedmaster? :-k
- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av AJ »

bieola skrev: 08 aug 2018, 19:19
Er ikke det der en Speedmaster? :-k
Jo, det kan hende.
Men forskjellen mellom denne og Bobber er ikke veldig stor.
Begge er flotte sykler med god byggkvalitet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

bieola
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2017, 20:08
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R 2019

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av bieola »

AJ skrev: 08 aug 2018, 19:24
bieola skrev: 08 aug 2018, 19:19
Er ikke det der en Speedmaster? :-k
Jo, det kan hende.
Men forskjellen mellom denne og Bobber er ikke veldig stor.
Begge er flotte sykler med god byggkvalitet.
Enig, fine sykler begge to. :D
- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008

Lordjanus
Innlegg: 19
Registrert: 08 aug 2018, 17:25
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville Bobber 1200

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av Lordjanus »

Hei.

Takk for velkomsten, ja det kan bli en vanskelig avgjørelse, ser alt jeg kommer over på Youtube , Indian har 5års garanti, Triumph 2år, regner med at det blir magefølelse og inntrykk som avgjør.

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av SprintS955 »

Litt OT dette. Men LJ fra SrC?

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av Canutus »

Jeg var på en demodag i Skien og fikk bla. prøvd en Scout.
Kjørte ikke lange turen, men ble et lite førsteinntrykk, og før jeg parkerte kunne jeg konkludere med at det ikke var noe sykkel for meg. Dvs kansje om jeg kunne hatt den som sykkel nr tre.

Liker lyden og motor generelt, liker utsende, men sittestilling var ikke noe for meg. Kansje en vane, men jeg klarte ikke å se for meg den på en dagstur eller forsåvidt halvdagtur heller som jeg gjerne har mest av.
Ble óg litt overrasket hvor dårlige bremser den hadde, men så er jo jeg vant men BMW's bremser på en helt annen type sykkel.

Men er man innstilt på en slik type sykkel, så tror jeg Scout er en sykkel en kan bli glad i. Den virket ivertfall kompakt og godt skrudd ihop om en kan si det etter 20 min tur.


Sent fra min E6653 via Tapatalk


Lordjanus
Innlegg: 19
Registrert: 08 aug 2018, 17:25
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville Bobber 1200

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av Lordjanus »

ja jeg er også vant med midtstilling slik Triumph har , må nok prøve begge ja.

Lordjanus
Innlegg: 19
Registrert: 08 aug 2018, 17:25
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville Bobber 1200

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av Lordjanus »

SprintS955 skrev: 08 aug 2018, 21:25 Litt OT dette. Men LJ fra SrC?
Det stemmer en du da....

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av Juicebox »

Kjørte bobbern i sommer og den er liten!! Trodde den faktisk skulle være større. Fin motor med bra drag, men jeg likte ikke girkassa på den eller generelt bonneville-serien. Følte at den måtte gires mye, eller så er det sikkert meg som ikke er vant til en sånn kjørestil. Scouten ser 10 ganger bedre ut i mine øyne. Liker tracker-stylingen som Indian har vist frem.
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av Bjerknez »

Veldig vanskelig valg. Begge syklene er veldig tøffe i sitt slag.

Jeg har kikket på dem nå i noen minutter og klarer ennå ikke å bestemme meg med tanke på utseendet hvem jeg hadde valgt. Indian er kanskje mer "spesiell" og noe "eget". Du skiller deg litt ut med en slik. Triumph Scout ser jeg for meg er et tryggere valg.

Jeg mener å ha lest på en utenlandsk nettside at Triumph Scout er mer moderne når det kommer til teknologi.

Personlig ville jeg nok valgt Triumph'en, hvis jeg skulle valgt med den informasjonen jeg sitter med etter 5 minutter surfing. Men tøffe er dme begge to. Jeg tror motorstyrke og utseendet samt teknologi og sittestilling hadde avgjort valget for meg med prioriteringene i akkurat den rekkefølgen.

Jeg har jo selv eid en 1300 Yamaha XVS cruiser og det er rett og slett så enorm forskjell på en cruiser og en nakensykkel med respekt for seg selv at jeg tror mange av bakdelene med en cruiser ville gjort det vanskelig for meg å konvertere tilbake.

Bremsene er stort sett veldig dårlige (i forhold), og kombinerer man middelmådige dempere og høyere vekt så blir det liksom litt døll og sette seg på en cruiser igjen.

Det skal sies at jeg ikke har kjørt noen av de syklene du nevner her så det kan nok hende dem hadde overrasket meg i positiv grad.

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av olela »

Jeg har ikke kjørt Bobberen, men hadde en tur på Scout tidligere i sommer. -Og det er vel første gang jeg har fått vondt av å kjøre mc. Godt mulig det kun er meg som ikke harmonerer med sittestillingen på denne, men jeg fikk rett og slett vondt etter ganske kort tid. Hele ryggen fra nakken til rasstappen slo seg vrang, noe jeg ikke har opplevd på noen annen mc før enten cruiser eller R-sykkel.
Men som sagt så er det ikke sikkert at det er lik for alle heldigvis.

Lordjanus
Innlegg: 19
Registrert: 08 aug 2018, 17:25
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville Bobber 1200

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av Lordjanus »

Takker så meget for innspill , setter stor pris på det

Greenhorn
Innlegg: 23
Registrert: 10 mai 2017, 20:58
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 700 2016 ¨

Re: Triumph eller Indian

Legg inn av Greenhorn »

oj... vanskelig valg det der.... Indian Scout har jeg selv en drøm om å eie en dag, ihvertfall for en liten stund om ikke mer.... :knegg Jeg liker virkelig designet på de, men triumph har veldig mye lekre doninger de og :yeyeye Har desverre enda ikke fått prøvd noen av de, masse lykke til med valget :thumleft

Svar