Høy lyd

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Høy lyd

Legg inn av Stian87 »

Angående dette med biler er det enkelte (to tre) som kjører unødvendig fort inn i boligfeltet vårt. Husene står ganske tett og unger leker i veien og i oppkjørsler og hager. Det er ikke greit å kjøre fort sånne steder.

Angående borettslag og andre herligheter så er det gjerne ordensregler man må følge. At MC’en bråker når man kjører til og fra hadde jeg ikke giddet å forholde megg til en gang. En annen ting er folk som mekker på Harlyen og ruser og bråker rett etter at ungene har sovnet for kvelden, det og gressklipping kl 7 om kvelden er unødvendig. Det handler om å vise hensyn.

Og det vedtaket fra borettslaget ditt Bjerknez om planta kunne du kasta i søpla. Med mindre du har en slyngplante som kryper oppover fasaden er det bare piss. Borettslag har fult av narvestad folk, du trenger ikke bry deg om dem, og du trenger ikke være med på dugnad.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Høy lyd

Legg inn av mekkern »

Kommer ikke til å bo i «fellesskap» igjen med andre før jeg ev havner på sykehjem.

Gamle kjærringer hvis eneste mål i livet er å plage og hersje med andre og frustrerte menn som er kuet av kjerringa og skal hevne seg på andre. Nei takk.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Høy lyd

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 01 sep 2018, 09:15 Angående dette med biler er det enkelte (to tre) som kjører unødvendig fort inn i boligfeltet vårt. Husene står ganske tett og unger leker i veien og i oppkjørsler og hager. Det er ikke greit å kjøre fort sånne steder.

Angående borettslag og andre herligheter så er det gjerne ordensregler man må følge. At MC’en bråker når man kjører til og fra hadde jeg ikke giddet å forholde megg til en gang. En annen ting er folk som mekker på Harlyen og ruser og bråker rett etter at ungene har sovnet for kvelden, det og gressklipping kl 7 om kvelden er unødvendig. Det handler om å vise hensyn.

Og det vedtaket fra borettslaget ditt Bjerknez om planta kunne du kasta i søpla. Med mindre du har en slyngplante som kryper oppover fasaden er det bare piss. Borettslag har fult av narvestad folk, du trenger ikke bry deg om dem, og du trenger ikke være med på dugnad.
Med unødvendig fort mener du da i fartsgrensen, men at det likevel føles for fort? Kjører dem faktisk åpenbart for fort så er jo ikke dette bra, men kjører dem i fartsgrensen eller under så kan de som føler det går for fort ta seg en bolle.

Det med borettslaget fikset jeg greit. Leiligheten ble solgt året etter vi flyttet inn. Utrolig deilig å slippe borettslag. Forøvrig enig med mekkern :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Høy lyd

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 01 sep 2018, 09:38
Stian87 skrev: 01 sep 2018, 09:15 Angående dette med biler er det enkelte (to tre) som kjører unødvendig fort inn i boligfeltet vårt. Husene står ganske tett og unger leker i veien og i oppkjørsler og hager. Det er ikke greit å kjøre fort sånne steder.

Angående borettslag og andre herligheter så er det gjerne ordensregler man må følge. At MC’en bråker når man kjører til og fra hadde jeg ikke giddet å forholde megg til en gang. En annen ting er folk som mekker på Harlyen og ruser og bråker rett etter at ungene har sovnet for kvelden, det og gressklipping kl 7 om kvelden er unødvendig. Det handler om å vise hensyn.

Og det vedtaket fra borettslaget ditt Bjerknez om planta kunne du kasta i søpla. Med mindre du har en slyngplante som kryper oppover fasaden er det bare piss. Borettslag har fult av narvestad folk, du trenger ikke bry deg om dem, og du trenger ikke være med på dugnad.
Med unødvendig fort mener du da i fartsgrensen, men at det likevel føles for fort? Kjører dem faktisk åpenbart for fort så er jo ikke dette bra, men kjører dem i fartsgrensen eller under så kan de som føler det går for fort ta seg en bolle.

Det med borettslaget fikset jeg greit. Leiligheten ble solgt året etter vi flyttet inn. Utrolig deilig å slippe borettslag. Forøvrig enig med mekkern :thumleft
Du skal kjøre hensynsfult og aktpågivende uansett hva fartsgrensen er. Hadde du sett den lille avstikkeren jeg bor i hadde du nok vært enig i at det er uforsvarlig å kjøre i 30. Det er tett bebyggelse smale veier og uoversiktlig med unger over alt, da tilsier forholdene at man må kjøre saktere. Greier man ikke forholde seg til det får du overleve stygge blikk og irettesettelse. Det er tross alt ikke snakk om at men er plagsom eller irriterende, men menneskeliv.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Murse
Innlegg: 62
Registrert: 10 jun 2018, 14:56
Motorsykkelen din: Suzuki SV650A 2016

Re: Høy lyd

Legg inn av Murse »

Vi hadde en nabo med harley og rake reke piper som til stadighet hadde for vane å stå og ruse motoren sin(KALD :O) for å få den varm før han kjørte, var viktig og ikke kjøre med kald sykkel sier han(Mens han dro 6-7 000 omdr. på stein kald motor i fri på gårdsplassen)..... Den andre naboen har sykkel med høy lyd, men han lar den gå litt på tomgang, og kjører etter 1-2 minutter. Vi plages ikke av sistnevnte, men førstenevnte derimot....... Jeg starter sykkelen min som sistnevnte og aldri fått beskjed om å roe meg ned, men min sykkel er relativt stille i forhold til naboenes ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Høy lyd

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 01 sep 2018, 10:50
Bjerknez skrev: 01 sep 2018, 09:38
Stian87 skrev: 01 sep 2018, 09:15 Angående dette med biler er det enkelte (to tre) som kjører unødvendig fort inn i boligfeltet vårt. Husene står ganske tett og unger leker i veien og i oppkjørsler og hager. Det er ikke greit å kjøre fort sånne steder.

Angående borettslag og andre herligheter så er det gjerne ordensregler man må følge. At MC’en bråker når man kjører til og fra hadde jeg ikke giddet å forholde megg til en gang. En annen ting er folk som mekker på Harlyen og ruser og bråker rett etter at ungene har sovnet for kvelden, det og gressklipping kl 7 om kvelden er unødvendig. Det handler om å vise hensyn.

Og det vedtaket fra borettslaget ditt Bjerknez om planta kunne du kasta i søpla. Med mindre du har en slyngplante som kryper oppover fasaden er det bare piss. Borettslag har fult av narvestad folk, du trenger ikke bry deg om dem, og du trenger ikke være med på dugnad.
Med unødvendig fort mener du da i fartsgrensen, men at det likevel føles for fort? Kjører dem faktisk åpenbart for fort så er jo ikke dette bra, men kjører dem i fartsgrensen eller under så kan de som føler det går for fort ta seg en bolle.

Det med borettslaget fikset jeg greit. Leiligheten ble solgt året etter vi flyttet inn. Utrolig deilig å slippe borettslag. Forøvrig enig med mekkern :thumleft
Du skal kjøre hensynsfult og aktpågivende uansett hva fartsgrensen er. Hadde du sett den lille avstikkeren jeg bor i hadde du nok vært enig i at det er uforsvarlig å kjøre i 30. Det er tett bebyggelse smale veier og uoversiktlig med unger over alt, da tilsier forholdene at man må kjøre saktere. Greier man ikke forholde seg til det får du overleve stygge blikk og irettesettelse. Det er tross alt ikke snakk om at men er plagsom eller irriterende, men menneskeliv.
Det er jeg enig i, men jeg snakker nå om veien her JEG bor. Her er 30km/t ikke noe å hoppe i taket for. Du har jo kjørt her selv. Det jeg mente var at jeg opplever enkelte barnefamilier slik at dem tror dem lever i en boble. Dette har ikke bare med fart isolert sett å gjøre men også en del andre ting som tidligere nevnt.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Høy lyd

Legg inn av Stian87 »

Helt enig med deg i det Bjeknez. Gata inn til deg er hverken trang eller uoversiktlig, å kjøre i 30 der har jeg inen problemer med
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Høy lyd

Legg inn av mekkern »

Her jeg bor er ikke støy noe jeg plages med-selv om jeg kan høre både E-18 -Mc og biler i dalbunnen og andre steder-crossbanen i Leirdalen og pipipper er ca like hørbare. :roll
Men kjøringa i 30 sonen her i boligfeltet....Vel... der går det unna.. jeg tok for morro skyld tiden mellom de 2 lysstolpene i gata nedenfor meg i 30..Det tar +/- 3 sekunder og noen har greid det på under 1 :O ...men vanligvis så er de "faste" på ca 2 sek....inklusive søppelbilen på retur(med mann på trinnet bak)jeg har ymtet litt om at det er 30 her men de jeg har nevnt det til blir aggresive og påstår at de "aldri har kjørt for fort"-neste gang går det like fort.Jo lengere inn i gata de bor jo fortere går det..
ikke er det de yngste heller, men 45+ og opp i 60+ som kjører værst. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar