MT 07... bytte hovedlys

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Siri
Innlegg: 7
Registrert: 02 des 2018, 21:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2017
Sted: Bergen

MT 07... bytte hovedlys

Legg inn av Siri »

Hei! :vs Lurte på om noen har greie på om det er mulig å bytte front løkten på en Yamaha MT 07 2017 modell til løkten som er på 2018/2019 modellene? Evt hva noe sånt vil koste?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MT 07... bytte hovedlys

Legg inn av Bjerknez »

Dette kan helt sikkert kjellv svare deg på vil jeg tro. Noe annet ville overraske meg :thumleft

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MT 07... bytte hovedlys

Legg inn av Juicebox »

Det er ikke plug n play akkurat, og braketter er sikkert ikke helt like. Vil man så skal det gå, teknisk sett. Ganske sikker på at noen fra de internasjonale forumer har gjort dette før, evt brukt første generasjon Mt09s lykt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MT 07... bytte hovedlys

Legg inn av kjellv »

Hei Siri, velkommen hit :) Ser du har vært forummedlem en stund, men utrolig kjekt at du trer inn i en aktiv rolle. Det liker vi, det er alt for lite aktive jenter her :thumleft

Så til spørsmålet ditt. Dette kan jeg dessverre ikke svare på, selv om Bjernez som vanlig har klokkertro på meg :crazy:
Jeg kjenner ikke til om det har vært prøvd, og har heller ikke oversikt over hvordan festebraketter eller delene passer sammen disse modellene mellom. MT-07 fikk jo en betydelig facelift i 2018, bla.a. med ny hovedlykt og ny front. Også nye gaffelbein.
Men jeg sier ikke at det ikke går! Det meste er mulig, men man må jo påregne litt ombygging og tilpassing både i innfesting og for å få resten av fronten til å passe med lykten. Designmessig bør det jo ha en viss symmetri og passe sammen med resten av sykkelen også. Det enkleste ville nok være å bytte hele fronten, altså alt som sitter foran forgaffelen. Det koster jo litt, men mulighetene for å få det til er større.
Men om du ville prøve tror jeg nok mange ville være interessert i å følge prosjektet ditt :thumleft

Brukeravatar
Siri
Innlegg: 7
Registrert: 02 des 2018, 21:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2017
Sted: Bergen

Re: MT 07... bytte hovedlys

Legg inn av Siri »

Takk for svar! Fikk en idé uten å undersøke det så mye, høres ut som det ville blitt litt mer omfattende enn jeg hadde håpet på :P

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MT 07... bytte hovedlys

Legg inn av Juicebox »


Brukeravatar
Siri
Innlegg: 7
Registrert: 02 des 2018, 21:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2017
Sted: Bergen

Re: MT 07... bytte hovedlys

Legg inn av Siri »

Se der ja! Takk for linken - får se litt bedre på det 😄

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MT 07... bytte hovedlys

Legg inn av Juicebox »

En av de første linkene da jeg googlet det 🤷‍♂️😛

Svar