Eksosanlegg

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
vm91
Innlegg: 54
Registrert: 14 aug 2018, 23:52
Motorsykkelen din: PGO

Eksosanlegg

Legg inn av vm91 »

Hei

Jeg har en Kawa ER-6N fra 2014 som jeg vurderer å kjøpe en anlegg til. Jeg snakket med par stk og han ene anbefaler Akra replica anlegg som han har kjørt i flere år uten problemer mens andre sier Firetong. Replicaen kan jeg få ned til 3500kr mens den andre havner noe mer. Ettersom sykkelen min står med orginal anlegg så må den muligens inn til visning eller noe. Begge anleggene er E-merket men jeg er usikker på hva mer jeg bør se etter? Trenger jeg støytest?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Eksosanlegg

Legg inn av kjellv »

vm91 skrev:Hei

Jeg har en Kawa ER-6N fra 2014 som jeg vurderer å kjøpe en anlegg til. Jeg snakket med par stk og han ene anbefaler Akra replica anlegg som han har kjørt i flere år uten problemer mens andre sier Firetong. Replicaen kan jeg få ned til 3500kr mens den andre havner noe mer. Ettersom sykkelen min står med orginal anlegg så må den muligens inn til visning eller noe. Begge anleggene er E-merket men jeg er usikker på hva mer jeg bør se etter? Trenger jeg støytest?
Jeg kjenner ikke til noen av anleggene du nevner. Har du en lenke til dem?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


vm91
Innlegg: 54
Registrert: 14 aug 2018, 23:52
Motorsykkelen din: PGO

Re: Eksosanlegg

Legg inn av vm91 »

https://www.firetongescapamentos.com.br ... a-400-2018

For replicaen har jeg bilder på messenger bare.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Eksosanlegg

Legg inn av kjellv »

Jeg kan ikke se noe sted at det kommer fram at dette er E-merket..
I tillegg til å være E-merket skal det være med et sertifikat som viser til hvilke sykler anlegget er godkjent. Her henvises det til deler av serienummer på sykkelen som må stemme, altså hvilken motor og årsklasser. Ellers er det ikke godkjent og du vil aldri få stempelet i vognkortet.
Det som gjør meg skeptisk er prisen på de to anleggene du refererer til. Godkjente anlegg koster som regel en god del mer enn dette. Her kan du bli lurt og oppdage at sertifikatene mangler eller kan ikke skaffes.

Når det gjelder Akrapovic Replica så er nok dette en billig Kinakopi som har ingen annen kobling til Akrapovic enn designmessige likheter.

Legg heller på noen tusenlapper og kjøp noe orntli.. Husk at fin lyd ikke er det samme som mye lyd. En dårlig høyttaler lager heller ikke finere lyd bare av å skru opp volumet.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Eksosanlegg

Legg inn av JK95 »

https://shop.sc-project.com/en-NO/Bike_ ... NINJA-650/
Vurdert SC Projects? De lager flere godkjente potter til din sykkel, og JanK her på forumet kan sikkert hjelpe med import :thumleft

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Eksosanlegg

Legg inn av JanK »

vm91 skrev: 21 nov 2019, 21:37 Hei

Jeg har en Kawa ER-6N fra 2014 som jeg vurderer å kjøpe en anlegg til. Jeg snakket med par stk og han ene anbefaler Akra replica anlegg som han har kjørt i flere år uten problemer mens andre sier Firetong. Replicaen kan jeg få ned til 3500kr mens den andre havner noe mer. Ettersom sykkelen min står med orginal anlegg så må den muligens inn til visning eller noe. Begge anleggene er E-merket men jeg er usikker på hva mer jeg bør se etter? Trenger jeg støytest?
Disse er garantert ikke E merket. Som nevnt tidligere anbefaler jeg SC.

Du kan jo selvsagt kjøre med ett anlegg som ikke er godkjent, mange som gjør det, sjansen for å bli stoppet er nok ikke så stor.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Eksosanlegg

Legg inn av cannon »

Et det snakk om eksosanlegg eller lyddemper/potte?
Fake akrapotter selges for noen hundrelapper. Helanlegg er noe helt annet.

Svar