Da forhørte jeg med forhandler, og det frarådes å bruke dampvasker på motorsykkelen, da vet vi det

Men er det noen her inne som bruker varmluft for å tørke motorsykkel etter vask? Type: https://nettbutikk.mcoslo.no/DIVERSE-VA ... (SK-1-220)
Har brukt elektrisk-løvblåser... funker greit det også men bråker litt da..men luft får du mye av og vannet spruter av...
mye veistøv som fester seg i en våt sykkel... og skal en vokse litt så er ikke DET noe oki...
Jeg bruker denne:Zerocool1984 skrev: ↑06 apr 2020, 19:08 Hei.
Da forhørte jeg med forhandler, og det frarådes å bruke dampvasker på motorsykkelen, da vet vi det
Men er det noen her inne som bruker varmluft for å tørke motorsykkel etter vask? Type: https://nettbutikk.mcoslo.no/DIVERSE-VA ... (SK-1-220)
Joda, det funker det å, hvis du har en kompressor fra før etc. Hvis ikke så blir det jo litt overkill. Dog er det ikke 100% optimalt da man med kompressor kan risikere og få litt olje ut gjennom luften. Men det er vel uansett så lite at det kun er geeks som vil fraråde noe slikt. Så geek er vertfall ikke jeg at jeg ser på dette som noe stort problem
Alltid integrert på de filterregulatorene jeg har montert. Olja fanges opp i filteret og renner av. Mye luftutstyr i prosessindustri som er ikke tåler olje.
Har man kompressor fra før samt en oljeutskiller, så fungerer jo det fjell. Har selv kompressor, men det er mer anvendelig å bruke blastern jeg linket til lenger opp. Mest fordi kompressoren ikke står i garasjen men i kjelleren. Orker ikke å dra denne ut og styre med denne for å blåse av litt vann.FredrikE24 skrev: ↑07 apr 2020, 22:30 Om det er nøye, så får man sørge for å ha filter på lufta. Ikke verre enn det.