oppreist sykkel?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av pekle »

Skjønte hva som ble ment, men om jeg skulle henge meg opp i noe så er IMO en "billig" sykkel (uansett opprinnelse) ikke i samme segment som en "premium", nettopp pga av komponentforskjellene. Selv om salg og marked selvsagt vil bruke de dyre syklenes halo til å selge de billige med samme segment-image. Har ikke kjørt så veldig mye forskjellig, men merker klar forskjell på de jeg har hatt- spesielt på norske vårveier som ikke har retta seg opp etter vinteren. Ducatien mister aldri fatningen, slik som f.eks middelklasse-bimmern kunne gjøre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22845
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skrev «Billigerer sykler i samme segment».

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 28 apr 2020, 10:47 Jeg skrev «Billigerer sykler i samme segment».
Kan du oppgi hvilken billigere japansk sykkel, i samme segment som din BMW, som har gitt deg denne nedturen? Da blir alt så meget enklere å forstå :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22845
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Med samme segment mener jeg feks. Suzuki sin 1000s ett eller annet som kom i fjor eller året før. Denne kjørte jeg og det var nedtur.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 28 apr 2020, 13:00 Med samme segment mener jeg feks. Suzuki sin 1000s ett eller annet som kom i fjor eller året før. Denne kjørte jeg og det var nedtur.
Bra oppklaring. Vi legger nok svært ulik betydning i "samme segment". Denne kan i beste fall sammenlignes med en budsjettutgave av din BMW (hvis det finnes).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22845
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Nei. Denne falt helt igjennom. Bremsene på den jeg kjørte var betydelig dårligere. Gassen var av og på, finish «så där». Fikk ikke noen godfølelse på denne overhodet.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av pekle »

Bjerknez skrev: 28 apr 2020, 10:47 Jeg skrev «Billigerer sykler i samme segment».
Ja, men det er en selvmotsigende setning mener jeg da ;)

Nå sporer vi fælt av :sorry

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22845
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

pekle skrev: 28 apr 2020, 16:01
Bjerknez skrev: 28 apr 2020, 10:47 Jeg skrev «Billigerer sykler i samme segment».
Ja, men det er en selvmotsigende setning mener jeg da ;)

Nå sporer vi fælt av :sorry
Vår definisjon på segment i dette tillfellet er nok ikke den samme. Å slik går no dagan :roll

Svar