oppreist sykkel?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

oppreist sykkel?

Legg inn av space-ace »

Jeg har i dag en Ducati 748 og en Suzuki gsxr 400, og comforten er ikke av det beste. kunnet tekt meg noe mer oppreist til lengre turer.


jeg har selvsagt tenkt på litt forskjellig:

1. Ducati streetfighter 848. men synes kanskje de er noe dyre etter hvor gamle de er. og Ducati er jo som kjent ikke det med minst vedlikehold. men kanskje den sykkelen som appellerer meg mest av disse 3 sett bort fra feil og vedlikehold

2. BMW s1000r. Denne virker meget lovende. designet er litt elsk/hat, men den vokser på meg. god BMW kvalitet og all over bra. eneste er at det kanskje blir FOR mye motor?

3. BMW nineT. jeg liker prinsippet litt. enkelt bygd og lett å bygge om slik man ønsker de. og at de er luftavkjølte med kardangdrift. lite feil og vedlikehold på bmw er mitt inntrykk. noen som har erfaring med de her? er de slik jeg ser for meg, tunge og trege?



tips til andre modeller mottas også. er bare i tenke-fasen enda. blir sikkert ikke handlet før neste sesong

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av FredrikE24 »

K1300R eller K1300S. Knallsykler fra BMW, med nok motor..

Ellers er jeg i og for seg enig i at BMWene holder generell høy kvalitet. Min 2001 modell BMW ser etter min mening fordømt bra ut med tanke på alder og 110 000km. Noe vedlikehold er det jo, men kunne nok fint kjørt like mye som jeg har gjort med bare å bytte bremseklosser og oljer. Jeg er av den litt preventive typen.

RNineT er kul, men lite spennende kanskje. Kanskje den simpleste sykkelen av de du nevner.

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av BlåBil »

Har prøvd streetfighter før, mer fremoverlent enn andre i samme klasse

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

space-ace skrev: 23 apr 2020, 22:05 Jeg har i dag en Ducati 748 og en Suzuki gsxr 400, og comforten er ikke av det beste. kunnet tekt meg noe mer oppreist til lengre turer.


jeg har selvsagt tenkt på litt forskjellig:

1. Ducati streetfighter 848. men synes kanskje de er noe dyre etter hvor gamle de er. og Ducati er jo som kjent ikke det med minst vedlikehold. men kanskje den sykkelen som appellerer meg mest av disse 3 sett bort fra feil og vedlikehold

2. BMW s1000r. Denne virker meget lovende. designet er litt elsk/hat, men den vokser på meg. god BMW kvalitet og all over bra. eneste er at det kanskje blir FOR mye motor?

3. BMW nineT. jeg liker prinsippet litt. enkelt bygd og lett å bygge om slik man ønsker de. og at de er luftavkjølte med kardangdrift. lite feil og vedlikehold på bmw er mitt inntrykk. noen som har erfaring med de her? er de slik jeg ser for meg, tunge og trege?



tips til andre modeller mottas også. er bare i tenke-fasen enda. blir sikkert ikke handlet før neste sesong
Tre gode kandidater du har der. Selv om NineT befinner seg i en litt annen kategori i mine øyne. StreetFighter vet jeg ingenting om og kan hverken huske at jeg har sett en på close hold i virkeligheten eller prøvesittet en. Annet enn min kanskje noe gammeldagse holdning til Ducati vedrørende kvalitet, så synes jeg dette er en knalltøff sykkel.

Bimmern har jeg jo selv og har eid to S1000R de siste fire årene. En knall sykkel som har alt og ingen av syklene har overrasket meg i negativ grad. Kvaliteten virker bra og sykkelen virker litt påkostet.

R NineT er også en sykkel jeg er ganske svak for. Jeg vurderte faktisk å kjøpe en slik i fjor sommer og kanskje er dette min neste sykkel hvis den jeg har skal byttes ut. Hvem vet. Så langt kan jeg ikke se at dette er noe som kommer til å skje med det første og vertfall ikke i år.

Jeg vet ikke hvor du bor, men hvis du har lyst kan du komme hjem til meg og prøvesitte min samt ta den i nærmere oppsyn. Den jeg har er den "nye" modellen som kom i 2017. :thumleft

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av oivindg »

Jeg her helt nybegynner siden jeg holder på med øvingskjøring fortsatt, men siden R NineT er nevnt tenkte jeg at en litt eldre R1200R kunne være et alternativ også. Jeg har en pent brukt 2011 R1200R og trives veldig godt på den. Komfortabel kjørestilling, greit med kraft og god kvalitetsfølelse. R NineT er kulere å se på, men R1200R kan du sette vesker på og dra på tur. R NineT blir det liksom litt feil med vesker på.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

916
Innlegg: 39
Registrert: 16 des 2005, 20:17

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av 916 »

Hvorfor gå rett fra ekstremt fremoverlent (748R) til helt oppreist uten kåpe? Hvis det er lengre turere du skal bruke den til ville jeg sjekket ut Ducati Supersport. Nok oppreist til å være komfortabel på lengre turer, i tillegg god beskyttelse bak kåpe.

Brukeravatar
MaGr
Innlegg: 59
Registrert: 11 feb 2020, 18:19
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke R 1290
Sted: Buskerud ;)

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av MaGr »

916 skrev: 24 apr 2020, 11:13 Hvorfor gå rett fra ekstremt fremoverlent (748R) til helt oppreist uten kåpe? Hvis det er lengre turere du skal bruke den til ville jeg sjekket ut Ducati Supersport. Nok oppreist til å være komfortabel på lengre turer, i tillegg god beskyttelse bak kåpe.
Jeg gikk fra Aprilia RSV 1000R til KTM SDR 1290
Stor overgang ja, men jeg angrer over hodet ikke. :twothumbs:
Fruen har en CBR 954RR, jeg kjørt den nå i ettertid. Tanken var med en gang, at dette skal jeg aldri tilbake til . :[-(
Min MC historikk:
82’ Suzuki GSX 750/1100, 84’ Honda VF 750F, 86’ Kawasaki GPZ 1000RX, 96’ Kawasaki ZX-7R Ninja,
98’ Suzuki TL 1000R, 98’ Honda CBR 900RR, 98’ Boom Trike, 98’ Honda CBR 900RR, 02’ Honda CBR 954RR,
04’ Aprilia RSV 1000R og nå 14’ KTM SuperDuke R 1290

Toven

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av Toven »

Nye CB1000R er jo og en flott sykkel i mine øyne!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev: 24 apr 2020, 12:15 Nye CB1000R er jo og en flott sykkel i mine øyne!
Gjør slett ikke skam på seg den nei. En av de få syklene fra Honda jeg faktisk liker utseende på :thumleft

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av ELO1973 »

Toven skrev: 24 apr 2020, 12:15 Nye CB1000R er jo og en flott sykkel i mine øyne!
Har CB650R i dag....skal ha 1000R når jeg blir stor (>50) :roll

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av BlåBil »

ELO1973 skrev: 24 apr 2020, 14:27
Toven skrev: 24 apr 2020, 12:15 Nye CB1000R er jo og en flott sykkel i mine øyne!
Har CB650R i dag....skal ha 1000R når jeg blir stor (>50) :roll
Ut fra navnet ditt så er du 47år. >50 betyr jo at du skal ha den før du fyller 50? På tide det

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av space-ace »

FredrikE24 skrev: 23 apr 2020, 22:41 K1300R eller K1300S. Knallsykler fra BMW, med nok motor..

Ellers er jeg i og for seg enig i at BMWene holder generell høy kvalitet. Min 2001 modell BMW ser etter min mening fordømt bra ut med tanke på alder og 110 000km. Noe vedlikehold er det jo, men kunne nok fint kjørt like mye som jeg har gjort med bare å bytte bremseklosser og oljer. Jeg er av den litt preventive typen.

RNineT er kul, men lite spennende kanskje. Kanskje den simpleste sykkelen av de du nevner.

K1300s liker jeg ikke designet på. Framgaflene der ødelegger hele sykkelen. Og k1300r blir for stor og tung. Viktig at syklene jeg ser på ikke er for store da jeg bare er 168 høy.

Men at det virker som BMW har generelt høy kvalitet er jeg enig i. Kjører BMW bil og som jeg er meget fornøyd med.

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av space-ace »

Bjerknez skrev: 24 apr 2020, 06:19
Tre gode kandidater du har der. Selv om NineT befinner seg i en litt annen kategori i mine øyne. StreetFighter vet jeg ingenting om og kan hverken huske at jeg har sett en på close hold i virkeligheten eller prøvesittet en. Annet enn min kanskje noe gammeldagse holdning til Ducati vedrørende kvalitet, så synes jeg dette er en knalltøff sykkel.

Bimmern har jeg jo selv og har eid to S1000R de siste fire årene. En knall sykkel som har alt og ingen av syklene har overrasket meg i negativ grad. Kvaliteten virker bra og sykkelen virker litt påkostet.

R NineT er også en sykkel jeg er ganske svak for. Jeg vurderte faktisk å kjøpe en slik i fjor sommer og kanskje er dette min neste sykkel hvis den jeg har skal byttes ut. Hvem vet. Så langt kan jeg ikke se at dette er noe som kommer til å skje med det første og vertfall ikke i år.

Jeg vet ikke hvor du bor, men hvis du har lyst kan du komme hjem til meg og prøvesitte min samt ta den i nærmere oppsyn. Den jeg har er den "nye" modellen som kom i 2017. :thumleft

Jeg bor i Kristiansund. Lite sykler hos forhandlere å prøvesitte her.

Har nok rett i at nineT er litt annen liga. Om det er på godt eller vondt vet jeg nesten ikke. Men kan kanskje se for mer at jeg vil savne litt turtall og morro. Uten at jeg vet

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av space-ace »

916 skrev: 24 apr 2020, 11:13 Hvorfor gå rett fra ekstremt fremoverlent (748R) til helt oppreist uten kåpe? Hvis det er lengre turere du skal bruke den til ville jeg sjekket ut Ducati Supersport. Nok oppreist til å være komfortabel på lengre turer, i tillegg god beskyttelse bak kåpe.
Nå er ikke ducati streetfighter helt oppreist da. Det vil jeg ikke ha heller. Å sitte rett opp er neppe bedre for ryggen i litt motvind.

Supersportsbil har jeg ikke tenkt så mye på. Er ikke dette en monster med kåpe i bunn og grunn? Hyggelig pris på de da. Så får kanskje mye for pengene der.

Må si jeg elsker kvaliteten og fellingen på 748. Alle knapper, hendler, og duppeditter ser og føles bra ut. Gsxr føles ut som billig i forholdt

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: oppreist sykkel?

Legg inn av space-ace »

Toven skrev: 24 apr 2020, 12:15 Nye CB1000R er jo og en flott sykkel i mine øyne!
Den nye er ikke dum nei. Men sprenger budsjettet ganske heftig, så den er ikke med i vurderingen dessverre

Svar