BMW F900XR versus Yamaha Tracer 900 GT

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: BMW F900XR versus Yamaha Tracer 900 GT

Legg inn av Geiroe »

simpson skrev: 01 mai 2020, 06:21 Tracer er mer sportslig og en god del kjappere, litt typisk BMW at når de kommer med noe nytt i mellomklassen legger de seg i bunnen av effekt sammenlignet med konkurrentene.
Men BMW er mer gjennomført, bedre følt kvalitet på komponenter, brytere osv.
Hvis du skal ha en leken, kjapp sykkel, vondt sete, sykkel som du ser på hvert gatehjørne kjøper du tracer.
Liker du gjennomført engineering, kvalitet, komfort, ubegrenset med originalt ekstrautstyr, litt mer traust sykkel kjøper du BMW.
BMW ser dessuten mye bedre ut mener jeg.
Jeg skal ikke uttale meg så mye om sykler jeg ikke har prøvd, men jeg bifaller det simpson sier her. Følt kvalitet skal man ikke kimse av, motorlyd, og noe som får frem smilet.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Re: BMW F900XR versus Yamaha Tracer 900 GT

Legg inn av Shir0 »

F900XR uten tvil, er helt enig med simpson!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: BMW F900XR versus Yamaha Tracer 900 GT

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg har sett en del om F900XR også i det siste. Det ser absolutt ut som et interessant valg om jeg skulle hatt en annen sykkel for litt mer reising.
Fullstendig pakke med "all the bells and whistles" blir ikke så fryktelig kostbart heller. Både F900XR og Tracer 900 GT ser ut som "mangler noe" når sidekofferter ikke er montert, men det gjelder de fleste syklene i det segmentet...

En annen sykkel som kanskje står meg litt nærere, og som havner midt i sammenligningen (men dyrere) mellom F900XR og Tracer 900GT er MV Agusta Turismo Veloce 800. Beholde den deilige hissige trippel 800-motoren fra F3en (med litt annet setup) og samtidig sitte komfortabelt etter 2 timer i salen og mulighet for litt bagasje? :vs
Det er i hvert fall en tanke som har gått i hodet mitt flere ganger i det siste.
Jeg liker den riktignok kun i "RC-utgaven", da fargene gjør en veldig god jobb med å skjule den litt merkelige formen som disse klasse syklene fort får med store bensintanker og smale bakender.
mv_agusta_turismo_veloce_800_rc_scs_3_00bb000016c50fa7.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: BMW F900XR versus Yamaha Tracer 900 GT

Legg inn av FredrikE24 »

Det er nok gitt på forhånd hva jeg ville valgt, men BMW har i utgangspunktet totalpakken på plass.

Ser selv i mitt eget segment fra 20 år tilbake. Flott motor, masse ekstrautstyr og velge i og originale koffertløsninger man bare kan hekte rett på. Tar man det av så ser man diskréte innfestninger som ikke skriker Givi monorack med flytting av blinkers og den leksa der. Japanerne er liksom ikke like gjennomført på det området, eller britiske og italienske for den saks skyld. En kjenning hadde S1000XR en periode. Det samme gikk igjen der.

R1200/R1250GS/GSA er kanskje ikke helt der. Da det ofte kan minne mer om et klatrestativ med to hjul og en motor uten kassene på. Et annet segment hvor det skal være et litt røffere utrykk, men er rimelig integrert og robust det også.

GstarOne
Innlegg: 27
Registrert: 02 mai 2020, 21:45
Motorsykkelen din: Ktm Duke 790 2019 ,Aprilia rsv4 rr 2019

Re: BMW F900XR versus Yamaha Tracer 900 GT

Legg inn av GstarOne »

Her har du fått mye gode råd og et av de beste er vel og ta deg tid til og prøve disse hvis du ikke har et merke du foretrekker.. ser du nevner ktm men ikke vil ha disse store selv om jeg må si at 1290 super adventure s er en noe av det beste.. en sykkel som ikke nevnes mye her er 790 adventure selv om den er mindre på kubikk så er dette en fantastisk sykkel og den nye motoren en fenomenal.. prøv den og se.. har gått fra 1290 til 790 selv..
-Ktm 690 smc 2015-
-Ktm 1290 superduke 2016-
-Ktm 1290 adventure s 2018-
-Ktm 790 duke 2019-

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW F900XR versus Yamaha Tracer 900 GT

Legg inn av AJ »

GstarOne skrev: 03 mai 2020, 23:03 har gått fra 1290 til 790 selv..
Interessant :) !
Du må gjerne fortelle mer om hvorfor du gikk fra 1290 til 790 og ikke minst hvordan du opplever fordeler og evt. ulemper med nedgraderingen i fysisk støreldse på sykkel og kubikk.

Og du må gjerne gjøre det i egen blogg her inne - https://www.mcsiden.no/viewforum.php?f=13 ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

snøgg
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2014, 08:47
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Africa Twin

Re: BMW F900XR versus Yamaha Tracer 900 GT

Legg inn av snøgg »

Det er bare en svakhet ved Tracer, etter min mening, og det er den originale vindskjermen. Mye turbulens og slag. Tror noe av problemet, men her bare spekulerer jeg, er lave festepunkter, som gir mye vibrasjon, litt som et stupebrett,-). Høyere skjerm løser da ikke problemet, heller tvert i mot. Heller ikke Givis store touring-skjerm, som leveres med egen, litt kraftigere festebrakett. Løsning for meg ble en lavere, "sport" vindskjerm, f.eks. fra Ermax. Fungerer svært bra, fordi vinden treffer i en jevn, konstant strøm. Godt støydempet hjelm og ørepropper ordner resten. Ellers må jeg si at jeg blir mer og mer fornøyd med og imponert over sykkelen. Kjørte en nyere VStrom 1000 en sesong, men gikk tilbake til Tracer; v-stromen mer behagelig i høye hastigheter på motorvei, men det var også eneste som var bedre. Synes Tracer er en suveren, ujålete sykkel til en sympatisk pris. Fungerer virkelig til alt, lett å håndtere på alle måter, og pålitelig til tusen. En anmelder sammenlignet Traceren med Hondas crossrunner, og sa at tracer sitter du på, mens crossrunner sitter du i. Synes det var en god beskrivelse. Kan vel si at den innbyr til "aktiv kjøring", men hvis du vil bruke den som en cruiser, funker den til det og. I hvert fall for meg - gjennomsnittlig høy og tjukk - er ergonomi og sittestilling på tracer helt perfekt. Kjørte oslo-lindesnes t/r nylig, og kjente minimalt med tretthet i skuldre, rygg, håndledd eller noe annet sted. At det er mange som har Tracer, er ikke noe problem for meg. Gode sykler selger gjerne litt, eller så er de svindyre.

Svar