Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Forum for fulleffekt tung-MC
ZZR-Erling

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av ZZR-Erling »

Tracer ville jeg sjekka nærmere. En ting med de GS’ene er at de er et bælverk å parkere, de er så høye at en liten hump gjør at du ikke når ned og hele «røysa» faller og faller og faller...😛

n00b
Innlegg: 42
Registrert: 03 sep 2019, 14:52
Motorsykkelen din: Suzuki M800 Intruder

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av n00b »

Takk for tips. Nå bor jeg på landet og er 195cm så tror ikke det blir noe problem egentlig. Har i grunn bestemt meg for at det blir en GS uansett :knegg

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av Dansekris »

Jeg skal selge min BMW F800 GS 09 til våren.
Gått 70k og legges ut etter storservice er gjort. Godt vedlikeholdt med regelmessige bytter av slitedeler som drev/kjede og styrelager og full av utstyr som bla bakdemper og progressive fjærer fra HyperPro.

Etter hva jeg leser er motoren fra Rotax ekstremt slitesterk og det har aldri vært motormessige feil i sykkelens levealder.

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg gjentar meg selv og mener kjellv har noen gode argumenter her. Tracer har jeg stor tro på i segmentet du leter. GS er vel en mer "hardcore" offroader og Tracer samt Vstrom er vel intet annet enn en mer høyreist asvaltsykkel.

Tracer vs V-strom? Jeg vilel valgt Tracer. LETT.

Traceren er langt friskere i frasparket enn både GS og V-Strom synes jeg.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av Dansekris »

Skal du ikke ha bimmer må du for all del ikke kjøpe en Tracer, men en Tenere 700. Ferdig snakka.

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4717
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av FredrikE24 »

Gå for R1200GS, BMW gir eierglede.

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av ErikW »

FredrikE24 skrev: 03 des 2020, 18:17 Gå for R1200GS, BMW gir eierglede.
Takk, sånn snakker vi ekte BMW folk :thumleft :thumleft

n00b
Innlegg: 42
Registrert: 03 sep 2019, 14:52
Motorsykkelen din: Suzuki M800 Intruder

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av n00b »

Takker for alle svar her, og spesielt fra dere som har erfaring med BMW og Suzuki :thumleft og takk for alternative forslag på Tracer. Men jeg er en stor mann på 195cm og 0,12 tonn. Dessuten har jeg tatt skade av å se på sånne Long Way Round / Down serier. Selv om jeg aldri kommer til å reise verden rundt på to hjul er jeg veldig fan av å få med seg halve huset på sykkel og reise på langtur. Gjorde det i sommer på en cruiser også, men halebeinet fikk allergiske reaksjoner på sittestillingen.

Er veldig fan av kardang også, så uansett hva folk anbefaler nå så er hjertet og hjernen helt fast bestemt på at det blir en R1200GS fra 2013 og nyere. I starten syntes jeg de var ekstremt stygge. Nebb på sykkel, hva er greia liksom? Men de blir bare bedre og bedre hver gang jeg ser dem. Blir litt som første gang man smakte på en IPA, det var liksom ikke like godt som pils. Etter å ha smakt et par ganger til så vokste smaken på meg. Idiotisk sammenligning, men det er fredag tross alt.

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4717
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av FredrikE24 »

Bra! Du gjør et rett valg mtp. Hva du ønsker å gjøre på to hjul!

Beemer som MCene også kalles. Bilene som er Bimmer :crazy:
Sist redigert av FredrikE24 den 04 des 2020, 08:38, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av Bjerknez »

n00b skrev: 04 des 2020, 08:15 Blir litt som første gang man smakte på en IPA, det var liksom ikke like godt som pils. Etter å ha smakt et par ganger til så vokste smaken på meg. Idiotisk sammenligning, men det er fredag tross alt.
Ja, man blir fort vant til den vonde smaken :lol :knegg

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av oivindg »

n00b skrev: 04 des 2020, 08:15 I starten syntes jeg de var ekstremt stygge. Nebb på sykkel, hva er greia liksom? Men de blir bare bedre og bedre hver gang jeg ser dem. Blir litt som første gang man smakte på en IPA, det var liksom ikke like godt som pils. Etter å ha smakt et par ganger til så vokste smaken på meg. Idiotisk sammenligning, men det er fredag tross alt.
Jeg synes også GS er fin når jeg får i meg nok IPA. :D

Neida, jeg har sansen for GS. Og BMW-boxer. Og det å kjøpe motorsykkel med hjertet i stedet for hodet. Lykke til med handling!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av Tiger »

n00b skrev: 04 des 2020, 08:15 Takker for alle svar her, og spesielt fra dere som har erfaring med BMW og Suzuki :thumleft og takk for alternative forslag på Tracer. Men jeg er en stor mann på 195cm og 0,12 tonn. Dessuten har jeg tatt skade av å se på sånne Long Way Round / Down serier. Selv om jeg aldri kommer til å reise verden rundt på to hjul er jeg veldig fan av å få med seg halve huset på sykkel og reise på langtur. Gjorde det i sommer på en cruiser også, men halebeinet fikk allergiske reaksjoner på sittestillingen.

Er veldig fan av kardang også, så uansett hva folk anbefaler nå så er hjertet og hjernen helt fast bestemt på at det blir en R1200GS fra 2013 og nyere. I starten syntes jeg de var ekstremt stygge. Nebb på sykkel, hva er greia liksom? Men de blir bare bedre og bedre hver gang jeg ser dem. Blir litt som første gang man smakte på en IPA, det var liksom ikke like godt som pils. Etter å ha smakt et par ganger til så vokste smaken på meg. Idiotisk sammenligning, men det er fredag tross alt.
I sommer kjøpte jeg meg BMW bil, for 14 dg siden en BMW GSA. BMW = kjøreglede, enten du er høy eller lav, tung eller lett. Og som deg syntes jeg den første IPA'en var helt ......merkelig/feil som øl. Men nå? Skål :D :D

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4717
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av FredrikE24 »

Jepp, det er godt. BMW både på to og fire hjul. Fortreffelig!

ZZR-Erling

Re: Hjelp: Gammel BMW GS eller nyere Suzuki V-Strom?

Legg inn av ZZR-Erling »

...finn en GS med eksosrøra nedover.

Svar