Kjenner litt på kubikk syndromet

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av AJ »

beemer skrev: 09 apr 2021, 19:23 Mulig BMW er et mer fornuftig kjøp (?), men KTM gir mye mer kjøreglede..for meg :-) Lykke til med valg av sykkel.
:knegg
Vanskelig å velge noe annet når man først er bitt av KTM kraften.
Men bør du ikke oppdatere "Min motorsykkel" infoen på profilen din ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
beemer
Innlegg: 60
Registrert: 08 jan 2010, 01:53
Motorsykkelen din: KTM 1290 S + Honda Valkyrie

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av beemer »

Touché ... Fikset :-)
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av lazyboy »

AJ skrev: 09 apr 2021, 19:30
beemer skrev: 09 apr 2021, 19:23 Mulig BMW er et mer fornuftig kjøp (?), men KTM gir mye mer kjøreglede..for meg :-) Lykke til med valg av sykkel.
:knegg
Vanskelig å velge noe annet når man først er bitt av KTM kraften.


Pøh, solgte 16 1290´n og bytta til tysker og har ikke savna beta test maskinen fra Østerrike et sekund.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av AJ »

lazyboy skrev: 09 apr 2021, 20:15
AJ skrev: 09 apr 2021, 19:30
beemer skrev: 09 apr 2021, 19:23 Mulig BMW er et mer fornuftig kjøp (?), men KTM gir mye mer kjøreglede..for meg :-) Lykke til med valg av sykkel.
:knegg
Vanskelig å velge noe annet når man først er bitt av KTM kraften.


Pøh, solgte 16 1290´n og bytta til tysker og har ikke savna beta test maskinen fra Østerrike et sekund.
Bra for deg :thumleft .
Jeg teller på knappene om jeg skal gå for min tredje :). Ikke i år, men kanskje neste år :crazy: ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Tore L »

Jeg må jo si at denne her frister veldig :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05 Jeg må jo si at denne her frister veldig :)

Bilde
Er ikke helt fremmed for denne jeg heller.
Ikke minst veldig interessant med storservice hver 60K, etter hva jeg har fått med meg. Som må sies å være nesten revolusjonerende!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 09 apr 2021, 21:09
Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05 Jeg må jo si at denne her frister veldig :)

Bilde
Er ikke helt fremmed for denne jeg heller.
Ikke minst veldig interessant med storservice hver 60K, etter hva jeg har fått med meg. Som må sies å være nesten revolusjonerende!
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 09 apr 2021, 21:53
Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
Men blir det færre service oppmøter? Hva er intervallene?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 22:04
AJ skrev: 09 apr 2021, 21:53
Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
Men blir det færre service oppmøter? Hva er intervallene?
Kommer an på hvor langt du kjører selvfølgelig. Men altså all grunn til å tro at lengre serviceintervaller betyr færre servicer for fe fleste.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men hvis service intervallene er feks. Pr. 10.000km. Så er jo det det samme som omtrent alle andre motorsykler.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av pekle »

Det er vanlig oljeskiftservice hver 15.000km (eller minst hvert år). Min MS1200 har oljeskift hver 15.000 (ca 4000kr forrige gang) og storservice hver 30.000 (ca 12.000kr forrige gang), så litt lavere totalsum blir det nok, men at det utgjør det helt store (sammenlignet med f.eks verditap og forsikring) vil jeg ikke skrive under på :)
Sist redigert av pekle den 09 apr 2021, 23:19, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Tore L »

Min utmerkede GS er en 2018 mod, km nå 7800 - og skal inn på sin 4. service i juni. Den har 10 og 20 tusen inertvaller + årlig service hvis det kommer før et av service intervallene. Jeg synes jo at det er nok, og det kan jo bli noen servicer før den har kommet til 60.000 km i mitt eie :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av ErikW »

Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05 Jeg må jo si at denne her frister veldig :)
I Ducati sin ånd med ventiler, så hørte jeg idag at det er recall på over 1000 Multistrada pga ventil feil :O Om det stemmer, så er det nettopp slikt jeg ikke orker å være testperson på. Har vært der før med Volvo x 2 i båtmotor, så Gud hjelpe meg. Da safer jeg på Tyskeren

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av pekle »

Alltids greit å unngå første årsmodell. Men nå er ikke disse ventilene i Ducatis ånd da ;)

Svar