VFR 800 FI 98 problem

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Hondaduden
Innlegg: 2
Registrert: 06 jul 2018, 17:26
Motorsykkelen din: Honda vfr 800 fi-x

VFR 800 FI 98 problem

Legg inn av Hondaduden »

Hei!

Noen som kan linke eller har noen tips til mitt problem her inne? :)

Kjøpte sykkel med stor tro at jeg kunne bytte stator og regelator for at den skulle kunne ladigjenn, til jeg fant ut prisen på honda forhandler.
Da ble ebay. nå lader sykkelen, men på gass på drag mister jeg ladingen helt og det til sykkelen blir kald.

I ettertid av bytte, har også FI lampa begynt å tennes når jeg har inn brems, lys sjenerelt og den stopper plutselig når det er varmt i været ute. Måtte kutte jording kabel fra hovedlys og feste til gaffel for at den skal kunne kjøres.

Takk for alle tips og triks på fårhand

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: VFR 800 FI 98 problem

Legg inn av 45316 »

Jeg er ingen El ekspert, men høres ut som som du bør gå over ledningsnettet sjekke for dårlige kontakter samt gå over jording.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: VFR 800 FI 98 problem

Legg inn av HeHy »

Høres ut som trøblete regulator eller stator ved større belastning for meg. Når du øker turtallet skal også ladespenning økes noe. Dette blir da kompensert ned igjen med regulator som tar bort overflødig strøm/spenning i form av varme.
Hvis det du sier stemmer så høres det jo ut som du mister ladinga i det den skulle vært høyest. Da høres det jo ut som noe ikke henger med på økningen.
Kan anbefale å melde deg inn i vfrdiscussion forumet og vfrworld. Der har de god peiling på alt vfr-relatert. Vet at flere av modellene i vfr rekka har hatt en form for ladeproblemer, ofte relatert til tynn generatorkabling, dårlig kontakter og dårlige regulatorer (som igjen kan føre til batteri og generatortrøbbel).
En annen ting som kan være en feilkilde er disse ebay-delene. Mye ymse der hvor billigst ikke alltid akkurat er bra...

Svar