Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Jonas
Innlegg: 2
Registrert: 31 jul 2021, 12:27
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2015
Sted: Kløfta

Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av Jonas »

Hei!
Håpte kanskje noen ville vært ledsager på korte/lange turer før sessongen tar helt slutt. Har sykkel, fult utstyr og innebygd kommunikasjon i hjelm samt 2 gule vester med L på.
Jeg blir 30 rett rundt svingen og fikk endelig realisert drømmen (hvertfall startet på den) med å skaffe meg MC lappen og Motorsykkel. Hadde planer om lappen etter militæret, men aldersgrensen ble satt opp 2 måneder for dim..
Rekker nok desverre ikke oppkjøring denne sessongen med mindre det kommer avbestillinger. Kjørelærer har lagt meg på liste over kandidater om det skal komme avbestillinger.
Har 2 jeg har kjørt en del med, Tyrigrava hver onsdag, samt noen turer rundt hadeland/jevnaker og en tur over Rondane. I motsetning til de efarne/veteranene så kjører jeg gjerne enda mer i all slags vær foruten snø.

Har forsåvidt lest en del tips og triks i ludo dere har gitt til andre som øvelseskjører og/eller skal til oppkjøring, men tar gjerne imot enda mer.
Om jeg har lagt dette feil sted eller brutt noen retningslinjer så må Admins bare slette denne. Beklager eventuelt på forhånd.

Mvh Jonas :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av Bjerknez »

Hvis det skulle vise seg at du ikke skal kjøre opp før etter juli neste år, så gi beskjed. Da kan jeg øvekjøre til krampa tar deg. Man må nemlig hatt lappen i sammenhengende 5 år for å øvekjøre og siden jeg mistet flrerkortet for 5 mnd for fem år siden så kan ikke lbekjøre for midten av juli 2022. :)

Jonas
Innlegg: 2
Registrert: 31 jul 2021, 12:27
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2015
Sted: Kløfta

Re: Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av Jonas »

Bjerknez skrev: 07 sep 2021, 20:05 Hvis det skulle vise seg at du ikke skal kjøre opp før etter juli neste år, så gi beskjed. Da kan jeg øvekjøre til krampa tar deg. Man må nemlig hatt lappen i sammenhengende 5 år for å øvekjøre og siden jeg mistet flrerkortet for 5 mnd for fem år siden så kan ikke lbekjøre for midten av juli 2022. :)
Får inderlig håpe jeg har oppkjøring innen den tid, men det skal jeg huske på! :D

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av niko »

Har nevnt det i en annen tråd, men dersom du har tid, råd og mulighet til å få med deg sykkelen, så anbefaler jeg et dags-kurs med https://www.forerutvikling.no. De har tre dager igjen denne høsten, den første nå på torsdag.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av Bjerknez »

niko skrev: 07 sep 2021, 20:20 Har nevnt det i en annen tråd, men dersom du har tid, råd og mulighet til å få med deg sykkelen, så anbefaler jeg et dags-kurs med https://www.forerutvikling.no. De har tre dager igjen denne høsten, den første nå på torsdag.
Dette er vel for dem som allerede har førerkortet?

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av niko »

Bjerknez skrev: 07 sep 2021, 20:43
niko skrev: 07 sep 2021, 20:20 Har nevnt det i en annen tråd, men dersom du har tid, råd og mulighet til å få med deg sykkelen, så anbefaler jeg et dags-kurs med https://www.forerutvikling.no. De har tre dager igjen denne høsten, den første nå på torsdag.
Dette er vel for dem som allerede har førerkortet?
Det er det mange tror, men om du får frakta sykkelen til banen kan du ta kurset med L på ryggen. En dag proff opplæring til prisen av en kjøretime. Flere L-sjåfører da jeg var der. Alle hadde stort utbytte av dagen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av Bjerknez »

niko skrev: 07 sep 2021, 21:02
Bjerknez skrev: 07 sep 2021, 20:43
niko skrev: 07 sep 2021, 20:20 Har nevnt det i en annen tråd, men dersom du har tid, råd og mulighet til å få med deg sykkelen, så anbefaler jeg et dags-kurs med https://www.forerutvikling.no. De har tre dager igjen denne høsten, den første nå på torsdag.
Dette er vel for dem som allerede har førerkortet?
Det er det mange tror, men om du får frakta sykkelen til banen kan du ta kurset med L på ryggen. En dag proff opplæring til prisen av en kjøretime. Flere L-sjåfører da jeg var der. Alle hadde stort utbytte av dagen.
Da må vel dette være vel anvente penger ja. Kjør på :thumleft

Husk å ta med en kanne bensin da :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 07 sep 2021, 20:05 Hvis det skulle vise seg at du ikke skal kjøre opp før etter juli neste år, så gi beskjed. Da kan jeg øvekjøre til krampa tar deg. Man må nemlig hatt lappen i sammenhengende 5 år for å øvekjøre og siden jeg mistet flrerkortet for 5 mnd for fem år siden så kan ikke lbekjøre for midten av juli 2022. :)
Du mistet vel førerkortet i Juli. Da må du nok regne 5 år fra du fikk tilbake førerkortet igjen, og ikke fra du mistet det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring med en som ikke rakk oppkjøring i år?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 07 sep 2021, 22:54
Bjerknez skrev: 07 sep 2021, 20:05 Hvis det skulle vise seg at du ikke skal kjøre opp før etter juli neste år, så gi beskjed. Da kan jeg øvekjøre til krampa tar deg. Man må nemlig hatt lappen i sammenhengende 5 år for å øvekjøre og siden jeg mistet flrerkortet for 5 mnd for fem år siden så kan ikke lbekjøre for midten av juli 2022. :)
Du mistet vel førerkortet i Juli. Da må du nok regne 5 år fra du fikk tilbake førerkortet igjen, og ikke fra du mistet det.
Ja, det kan du sagtens ha rett i kjellv. Ganske logisk også... faktisk... :redface

Svar