HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av Bjerknez »

I Norge hadde det nok gått helt dint å bruke en slik vest. Vi er litt tryggere og rundere i kantene i lille Norge. I USA er det annerledes virker det som.

Men jeg forstår ikke hvorfor enkelte føler et behov for å se badass ut på en slik måte. Jeg itfordrer deg heller til å faktisk vise at du er badass og tre på deg en Bandidos vest og dukke opp på et bandidos treff. :)

Ja, jeg har kjøpt meg en helsort hjelm med sotet visir som ser litt badass ut og det er vel det eneste jeg har gjort. Blir litt som å kjøpe dyre og kule solbriller. (Ja, jeg har det også).. Men å gjøre meg mer badass enn jeg egentlig er føler jeg blir feil. Jeg kommer aldri til å bli en ekte badass uansett hvordan jeg velger å kle meg.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av erik m »

Tom; nei 1% er ikke bra. Men vi hadde følge med en lightversjon på Kielferga i -17; Satans Ørner! Orntli fælinger, de både røyka og drakk øl! (alkokoholfritt). Og snakka veldig veldig høyt og gassa voldsomt da vi kjørte ombord. Han vi kjørte bak hadde baklykta montert som øya i en hodeskalle! (liten plastikkversjon). Antakelig kontorfunksjonærer i verste midtlivskrisa. Huttetu!
Men ikke 1%'ere, og der kan det være de har en ledig plass...
20170511_121756.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av erik m »

Bjerknez skrev: 18 sep 2021, 07:50 I Norge hadde det nok gått helt dint å bruke en slik vest. Vi er litt tryggere og rundere i kantene i lille Norge. I USA er det annerledes virker det som."
Nei Bjerknez, vi er ikke alltid så runde her på berget heller. Trur det var i Stavanger eller Haugesund for et par år sia, hadde vært litt alvor mellom to 1%-gjenger, og alle med vest ble nekta på alle utestedene. Så du kan risikere å gå glipp av en halvliter sjøl om det bare er en juksevest. :knegg

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 788
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av Tore L »

Siden jeg er medlem i MilvetMC ( Militære Veteraners Motorsykkelklubb) https://www.milvetmcn.no/
Kan jeg kjøre rundt med en vest som ser slik ut:
https://portal.styreweb.com/api/files/2 ... ilering%2f

Men behovet for dette har ikke meldt seg hos meg enda, får nok vente til jeg kjøper meg en HD :)
Sist redigert av Tore L den 18 sep 2021, 13:31, redigert 1 gang totalt.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av 127Tom »

Bjerknez skrev: 18 sep 2021, 07:50 I Norge hadde det nok gått helt dint å bruke en slik vest. Vi er litt tryggere og rundere i kantene i lille Norge. I USA er det annerledes virker det som.

Men jeg forstår ikke hvorfor enkelte føler et behov for å se badass ut på en slik måte. Jeg itfordrer deg heller til å faktisk vise at du er badass og tre på deg en Bandidos vest og dukke opp på et bandidos treff. :)

Ja, jeg har kjøpt meg en helsort hjelm med sotet visir som ser litt badass ut og det er vel det eneste jeg har gjort. Blir litt som å kjøpe dyre og kule solbriller. (Ja, jeg har det også).. Men å gjøre meg mer badass enn jeg egentlig er føler jeg blir feil. Jeg kommer aldri til å bli en ekte badass uansett hvordan jeg velger å kle meg.
Det er forskjell på å ville ta selvmord og leke badass da ;)

Nå skrev jeg jo "leke badass / late som da". Det er forskjell på å vite at man bare leker og kose seg for moro skyld og faktisk tro man er en (sistnevnte er patetisk).
Mulig det ble misforstått: Er liksom litt "roleplay" når du tar på deg hjelmen og tar på habitten og setter deg på sykkelen. Men jeg oppfører meg jo ordentlig i trafikk og prat til folk. Lever bare ut drømmen når man kjører sykkelen sin. Og det er det jo morro å fantasere om at man er den og den karen fra den filmen / spillet whatever :p

Og poenget med å bruke den vesten var jo bare i håp å møte en sånn tulling som på den bensinstasjonen og bare le av han.
Men trur desverre han ikke hadde turt å si noe til meg da jeg er 187 cm høy, tar 100 i benken og jobba dørvakt i mange år.
Hmmm kanskje jeg er litt badass ;) men jeg går ikke rundt og tror det haha....eller? :lol
Sist redigert av 127Tom den 18 sep 2021, 13:42, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av 127Tom »

erik m skrev: 18 sep 2021, 11:50 Tom; nei 1% er ikke bra. Men vi hadde følge med en lightversjon på Kielferga i -17; Satans Ørner! Orntli fælinger, de både røyka og drakk øl! (alkokoholfritt). Og snakka veldig veldig høyt og gassa voldsomt da vi kjørte ombord. Han vi kjørte bak hadde baklykta montert som øya i en hodeskalle! (liten plastikkversjon). Antakelig kontorfunksjonærer i verste midtlivskrisa. Huttetu!
Men ikke 1%'ere, og der kan det være de har en ledig plass...
20170511_121756.jpg
Koselig for han da ;) så lenge han har det bra og ikke plager andre går det vel greit.
Hva andre gjør gir jeg F i så lenge de ikke er rasshøl. Og hva folk tror og mener om meg og gir jeg F i.
Men er morro å vite grunnen til hvorfor folk kjører MC da. igjen så er det nostalgi fra barndommen som trigga meg = diverse filmer.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av erik m »

127Tom skrev: 18 sep 2021, 13:17
erik m skrev: 18 sep 2021, 11:50 Tom; nei 1% er ikke bra. Men vi hadde følge med en lightversjon på Kielferga i -17; Satans Ørner! Orntli fælinger, de både røyka og drakk øl! (alkokoholfritt). Og snakka veldig veldig høyt og gassa voldsomt da vi kjørte ombord. Han vi kjørte bak hadde baklykta montert som øya i en hodeskalle! (liten plastikkversjon). Antakelig kontorfunksjonærer i verste midtlivskrisa. Huttetu!
Men ikke 1%'ere, og der kan det være de har en ledig plass...
20170511_121756.jpg
Koselig for han da ;) så lenge han har det bra og ikke plager andre går det vel greit.
Hva andre gjør gir jeg F i så lenge de ikke er rasshøl. Og hva folk tror og mener om meg og gir jeg F i.
Men er morro å vite grunnen til hvorfor folk kjører MC da. igjen så er det nostalgi fra barndommen som trigga meg = diverse filmer.
Ja nå var det ikke bare en satans ørn da, det var dusinet fullt. De turte vel ikke å kjøre aleine til satanisttreffet på Lillehammer. Men jeg holder en knapp på at de ikke akkurat tente på stavkirker eller så mye som rappa en blomst fra kirkegårdene. Lurer på om de skjønte at folk bare gliste av dem i stedet for å bli redd. Ellers var det nostalgi fra barndommen som trigga meg også, både min første opplevelse som to-åring, og da kjøpte min første mc i -65, og da jeg kjøpte maken sykkel; Jawa 1956-modell i 2008. Eller som en annen bidragsyter her i forumet har som motto: ung igjen på mc!
Jeg var vel to år da onkel Carsten og kompisen kom innom for å si farvel - de kjørte til Lago Maggiore på en gammal Matchless 350 med 16hk i 1953!
Susten T.jpg
Så blei det Jawa på meg i 1965
Skann_20200223 (11).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av pekle »

Var vel litt verbale "oppfordringer" inne i bildet ifbm "Hells hemm'at" for en del år siden. Var noen badassinger som følte varemerket sitt truet.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av kjellv »

127Tom skrev:
erik m skrev: 18 sep 2021, 11:50 Tom; nei 1% er ikke bra. Men vi hadde følge med en lightversjon på Kielferga i -17; Satans Ørner! Orntli fælinger, de både røyka og drakk øl! (alkokoholfritt). Og snakka veldig veldig høyt og gassa voldsomt da vi kjørte ombord. Han vi kjørte bak hadde baklykta montert som øya i en hodeskalle! (liten plastikkversjon). Antakelig kontorfunksjonærer i verste midtlivskrisa. Huttetu!
Men ikke 1%'ere, og der kan det være de har en ledig plass...
20170511_121756.jpg
Koselig for han da ;) så lenge han har det bra og ikke plager andre går det vel greit.
Hva andre gjør gir jeg F i så lenge de ikke er rasshøl. Og hva folk tror og mener om meg og gir jeg F i.
Men er morro å vite grunnen til hvorfor folk kjører MC da. igjen så er det nostalgi fra barndommen som trigga meg = diverse filmer.
Tja hvorfor jeg kjører MC.. Har faktisk ikke tenkt så mye på det før.
Jeg kjører for min egen del, og mine egne veier. Helst alene eller sammen med noen få jeg trives sammen med. Føler meg aldri som noen badass, og har heller ingen ønsker om å begynne med det.
Egentlig så har jeg også litt problemer med å kjenne noe nært slektskap til grupper med HD og skinnvester med klubbmerke på. Har jo støtt på noen slike grupper av og til. Hilser på dem selvfølgelig, men har aldri funnet noe felles og fornuftig å prate med dem om når vi tilfeldigvis har pause på samme sted.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av mekkern »

En annen pussig sak: mange som kjører HD kjører m halvhjelm og steintryne….. blir man sint av HD?😜

Får ribbe ei høne å lime på jakka/ hjelmen jeg da siden jeg kjører Indian. 🤣
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av 127Tom »

mekkern skrev: 18 sep 2021, 15:30 En annen pussig sak: mange som kjører HD kjører m halvhjelm og steintryne….. blir man sint av HD?😜

Får ribbe ei høne å lime på jakka/ hjelmen jeg da siden jeg kjører Indian. 🤣
Vinden biter mye og blir kald + åpner du kjeften får du fluer til middag.
Derfor kjører jeg med helhjelm.
Pluss skulle man kræsje så ser man ihvertfall litt finere ut i kista

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av 127Tom »

erik m skrev: 18 sep 2021, 14:39
127Tom skrev: 18 sep 2021, 13:17
erik m skrev: 18 sep 2021, 11:50 Tom; nei 1% er ikke bra. Men vi hadde følge med en lightversjon på Kielferga i -17; Satans Ørner! Orntli fælinger, de både røyka og drakk øl! (alkokoholfritt). Og snakka veldig veldig høyt og gassa voldsomt da vi kjørte ombord. Han vi kjørte bak hadde baklykta montert som øya i en hodeskalle! (liten plastikkversjon). Antakelig kontorfunksjonærer i verste midtlivskrisa. Huttetu!
Men ikke 1%'ere, og der kan det være de har en ledig plass...
20170511_121756.jpg
Koselig for han da ;) så lenge han har det bra og ikke plager andre går det vel greit.
Hva andre gjør gir jeg F i så lenge de ikke er rasshøl. Og hva folk tror og mener om meg og gir jeg F i.
Men er morro å vite grunnen til hvorfor folk kjører MC da. igjen så er det nostalgi fra barndommen som trigga meg = diverse filmer.
Ja nå var det ikke bare en satans ørn da, det var dusinet fullt. De turte vel ikke å kjøre aleine til satanisttreffet på Lillehammer. Men jeg holder en knapp på at de ikke akkurat tente på stavkirker eller så mye som rappa en blomst fra kirkegårdene. Lurer på om de skjønte at folk bare gliste av dem i stedet for å bli redd. Ellers var det nostalgi fra barndommen som trigga meg også, både min første opplevelse som to-åring, og da kjøpte min første mc i -65, og da jeg kjøpte maken sykkel; Jawa 1956-modell i 2008. Eller som en annen bidragsyter her i forumet har som motto: ung igjen på mc!
Jeg var vel to år da onkel Carsten og kompisen kom innom for å si farvel - de kjørte til Lago Maggiore på en gammal Matchless 350 med 16hk i 1953! Susten T.jpg
Så blei det Jawa på meg i 1965 Skann_20200223 (11).jpg
Satanist treff? Mener du folk som hører på hard rock / metal er satanister eller noe? :lol
Metal har mange sjangre ;) Og selv mange Black metal band er ikke satanister. Immortal synger og krig, fjell og majestetiske ting.
Virker som du er veldig fordomsfull og i tillegg uvitende. Kanskje snakk mer med folk enn å baksnakke dem?

"Small minds discuss other people, good minds discuss events and great minds discuss ideas."
- Denzel Washington

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av erik m »

Altså denna tyske gjengen gjorde et stort nummer av å være "Satans Adler", altså på norsk satans ørner. De hadde vester med det på ryggen, hadde det over alt på sykla sine - som du ser på felgen på den første HD'n på bildet over, og fullt av hodeskaller og opp-nedkors, så det at de skulle forestille satanister var ikke noe jeg fant på. De gjorde maksimalt ut av den imagen!
Så dette er ikke baksnakking, jeg har ikke noe mot satanister - syntes egentlig de var litt søte. Og snakke med de, joa, forsøkte opptil flere ganger, jeg snakker helt greit tysk. Men de var heller avvisende. Fikk til nød lov til å fotografere syklene.
Og - alle er salige i sin tro.
Og, he he - siden du også diskuterer dette, regner du deg sjøl med i "small minds-gruppa"? ;)
Sist redigert av erik m den 18 sep 2021, 20:05, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: HD FXDX 1999 mod. Lurt kjøp?

Legg inn av 127Tom »

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Svar