Nyttelast Honda transalp

Forum for fulleffekt tung-MC
FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Nyttelast Honda transalp

Legg inn av FreewheelBurning »

adivass skrev: 19 mai 2022, 00:03
Arvidnesse skrev: 18 mai 2022, 22:30 50 kg er jo ikke noe. Kan jo ikke ha guttungen på 13 år bakpå engang da.
Da må du finne en modell som er mer tilpasset dine behov, ikke verre enn det.
Problemet er vel at modellen er fint tilpasset behover (kan helt trygt ta mer enn dobbelt av oppgitt kapasitet), men det er en feil i byråkratiet som gjør at papiret er feil? Altså kartet stemmer ikke med terrenget så og si.

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Nyttelast Honda transalp

Legg inn av Plastrakett_71 »

Jeg fant ut for noen år siden at sykkelen min visstnok var over 7m bred ifølge statens vegvesen. :scratch Det var visst ikke bare bare å gjøre om på det siden skriveleifen gjalt alle GSX fa ‘11-modellene. Det ble en runddans mellom SVV, selger (MC Oslo) og importør.

Men det løste seg til slutt, og det vil jeg tro vektfeilen på Transalp’en også vil. :twothumbs:
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Nyttelast Honda transalp

Legg inn av Canutus »

Jeg oppdaget for en tid tilbake (rundt juletider -21) vektfeil på en bil vi har, og stilte spørsmål til SVV. Her er svaret jeg fikk, og har ikke hørt noe mer etter dette og har heller ikke sjekket i registeret om der er gjort endringer.
Ble litt stusselig med Amarok med nyttelast på 145kg

Sitat:
"Takk for din henvendelse til Statens vegvesen
Vi forstår at du ønsker veiledning angående: Forskjell på egenvekt mellom tekniske data i motorvognregisteret og tidligere utskrevet vognkort.
Har vært inne å sette på typegodkjenningen (1024.002/2011) Der er egenvekt uten fører oppgitt til 2103 kg som fremstår sannsynlig.
I motorvognregisteret kommer den opp med 2820 kg som ikke virker sannsynlig.
Jeg vil nå sende problemstillingen videre til typegodkjenningskontoret for å høre om de har forklaring på hvorfor egenvekten fra typegodkjenning ikke blir korrekt overført til motorvognregisteret.

Med hilsen
Algeir Thunshelle
Overingeiør
Statens vegvesens svartjeneste
Telefon: 22073000
www.vegvesen.no"

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Nyttelast Honda transalp

Legg inn av mekkern »

samme med effekter der det er en salig sammenblanding av KW og HK.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar