Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av xavi0n »

Om jeg klarer å få prøvekjørt en V2 blir det nok en sånn, men dog en sykkel utenfor garanti så jeg kan ta det meste av service selv. Får strålende tilbakemeldinger på nettet
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes faktisk Norden ser mye bedre ut enn DesertX.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 06 aug 2022, 10:57 Jeg synes faktisk Norden ser mye bedre ut enn DesertX.
Ærlig sak det, men for min del er Desert X noe av det råeste når det gjelder denne kategorien. Var lenge i tenkeboksen i vår om jeg skulle bytte, men med AP og Senterpartiet ved roret venter jeg litt og ser.
Veldig retroutseende med klare linjer til Dakarsyklene på 90 tallet, men med mange tøffe finesser som blåtann på sykkelen som b.l.a gir deg GPS rett inn på displayet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 06 aug 2022, 11:22
Bjerknez skrev: 06 aug 2022, 10:57 Jeg synes faktisk Norden ser mye bedre ut enn DesertX.
Ærlig sak det, men for min del er Desert X noe av det råeste når det gjelder denne kategorien. Var lenge i tenkeboksen i vår om jeg skulle bytte, men med AP og Senterpartiet ved roret venter jeg litt og ser.
Veldig retroutseende med klare linjer til Dakarsyklene på 90 tallet, men med mange tøffe finesser som blåtann på sykkelen som b.l.a gir deg GPS rett inn på displayet.
Har sett noen nærbilder av DesertX og jeg ble ikke spesielt imponert over diverse kontakter og kabler som lå ganske utsatt og synlig til. Fikk ikke inntrykk av noe premium når jeg så den på nært hold via bilder når det kommer til det estetiske. Den er jo ikke akkurat billig heller....

Men rent tknisk kan det jo hende den er bra selvsagt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av Bjerknez »

Her er de eksponerte ledningene samt kontaktene. Jeg fikk heller ikke gåsehud av bakenden.
Han som prøvekjørte den fikk så absolutt ikke noen premiumfølelse heller. Sidedeksel var festet med plaststrips....
9EE5EB34-9870-4CFF-8A09-AB6D68C42BE8.jpeg
155ADDAB-C4D0-49C3-A16C-77A16314326B.jpeg
8E4A5317-6DB4-4272-AF3F-2998DB631C40.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av simpson »

Akkurat bakenden er ikke det fineste med sykkelen nei. Akkurat kontaktene skjemmer ikke mye synes jeg.
Men sykkelen har fått knallgode tilbakemeldinger og gjør det rimelig bra i tester. Har ikke fått testet den selv enda så jeg kan ikke uttale meg om det. Men litt rart hvis den skulle ha en litt billig kjøreopplevelse da dette nettopp er ett premiummerke

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 06 aug 2022, 15:04 Akkurat bakenden er ikke det fineste med sykkelen nei. Akkurat kontaktene skjemmer ikke mye synes jeg.
Men sykkelen har fått knallgode tilbakemeldinger og gjør det rimelig bra i tester. Har ikke fått testet den selv enda så jeg kan ikke uttale meg om det. Men litt rart hvis den skulle ha en litt billig kjøreopplevelse da dette nettopp er ett premiummerke
Ja, ikke vet jeg. Har ikke kjørt den jeg heller. Men plaststrips og godt synlige kontakter og ledninger på en sykkel av det kaliberet til premium pris synes jeg rett og slett blir litt rart.

De andre bildene jeg så av sykkelen ga heller ingen premium følelse. Men at bremser og det tekniske er bra kan jo godt være. Men som nevmt, ikke en sykkel som gir meg noe gåsehud vertfall.

Hvis dette er en sykkel som skal leve opp til navnet, så er det veldig merkelig at kontaktpunkter og ledninger ligger såpass utsatt til.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av Ketil »

Ducatien er designmessig det beste i segmentet og etter tilbakemeldingene fra de som har testet den så høres den ut som en perfekt adventuresykkel. Etter det jeg har lest så har Ducati også jobbet mye med å kvalitetssikre alle ledd i produksjonen slik at driftsikkerheten har blitt mye bedre. Norden ser også veldig bra ut og den har også fått svært god kritikk for å fungere bra både på og utenfor asfalten. Men det har også kommet meldinger om dempere og andre komponenter med feil, så her har Husqvarna kanskje ikke vært like nøye med kvalitetsarbeidet. KTM er jeg også skeptisk til, i alle fall når det er langt til forhandler og verksted. Hvis du vil ha en god allrounder som du ikke trenger å bekymre deg for kvalitet, så vil jeg slå et slag for Suzuki sin V-storm. Enten du går for 650 eller 1050, så får du mye motorsykkel for pengene. Bunnsolide sykler med herlig v-twin og fjæring som takler både telehiv og lett gruskjøring. Suzuki har vel også forhandler i Tromsø.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av Bjerknez »

Med en bakenden der, samt utsatte kontaktpunkter og sidedeksler festet med plaststrips så kan jeg ikke forstå at dette for noen føles som premium. At den er teknisk god ellers kan jo godt være, men jeg snakker om førsteinntrykket her etter å ha sett bilder samt snakket med en som har prøvekjørt den.

Det var ingen dårlig sykkel, men den ga heller ingen premium følelse.

Jeg mener Ducati er gode på design ellers, men her har dem bommet slik jeg ser det. Mer at jeg her snakker om det estetiske. Til den prisen burde dem klart bedre mener jeg.

Men så kan det jo være at jeg stiller urimelige krav selvsagt, å det kan godt hende, men det forandrer uansett ikke mitt synspunkt.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av SilverSmurfer »

Må bare bemerke at vi har gått fra Tracer til Adventure sykler...

Der er den veien det går, selv til ren veibruk så er det adv folket kjøper nå i stedet for sport touring

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 06 aug 2022, 18:40 Må bare bemerke at vi har gått fra Tracer til Adventure sykler...

Der er den veien det går, selv til ren veibruk så er det adv folket kjøper nå i stedet for sport touring
Må også bemerke at du er en av de første som foreslo adventure sykkel til TS ;)

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 06 aug 2022, 18:43
SilverSmurfer skrev: 06 aug 2022, 18:40 Må bare bemerke at vi har gått fra Tracer til Adventure sykler...

Der er den veien det går, selv til ren veibruk så er det adv folket kjøper nå i stedet for sport touring
Må også bemerke at du er en av de første som foreslo adventure sykkel til TS ;)
Guilty as charged

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av xavi0n »

SilverSmurfer skrev: 06 aug 2022, 18:40 Må bare bemerke at vi har gått fra Tracer til Adventure sykler...

Der er den veien det går, selv til ren veibruk så er det adv folket kjøper nå i stedet for sport touring
Ja men etter i dag, vært på en lang tur i dag, å fikk 10mil på en 2016 mod 1200gs….
Jeg skjønner hvorfor folk elsker de 😂😂
Selv om æ hate å innrømme det
If you gonna be dumb you gotta be tough

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av SilverSmurfer »

xavi0n skrev: 06 aug 2022, 19:30
SilverSmurfer skrev: 06 aug 2022, 18:40 Må bare bemerke at vi har gått fra Tracer til Adventure sykler...

Der er den veien det går, selv til ren veibruk så er det adv folket kjøper nå i stedet for sport touring
Ja men etter i dag, vært på en lang tur i dag, å fikk 10mil på en 2016 mod 1200gs….
Jeg skjønner hvorfor folk elsker de 😂😂
Selv om æ hate å innrømme det

Det er ikke tilfeldig nei, behagelige å sitte på, god værbeskyttelse, trenger ikke å være redd for humper i veien og selv om de i teorien ikke er like kjappe som enkelte andre alternativer så gir de en trygghetsfølelse som gjør at man tør å gi på mer enn det man kanskje tør på andre sykler.

Selv så kommer jeg til å kjøpe adv som neste sykkel. Men samtidig skal du ikke se bort i fra at det blir rene touringdekk på sykkelen feks Michelin Road 6. (Når adv versjonen kommer)

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Ny sykkel, tracer eller noe annet?

Legg inn av xavi0n »

SilverSmurfer skrev: 06 aug 2022, 20:21
xavi0n skrev: 06 aug 2022, 19:30
SilverSmurfer skrev: 06 aug 2022, 18:40 Må bare bemerke at vi har gått fra Tracer til Adventure sykler...

Der er den veien det går, selv til ren veibruk så er det adv folket kjøper nå i stedet for sport touring
Ja men etter i dag, vært på en lang tur i dag, å fikk 10mil på en 2016 mod 1200gs….
Jeg skjønner hvorfor folk elsker de 😂😂
Selv om æ hate å innrømme det

Det er ikke tilfeldig nei, behagelige å sitte på, god værbeskyttelse, trenger ikke å være redd for humper i veien og selv om de i teorien ikke er like kjappe som enkelte andre alternativer så gir de en trygghetsfølelse som gjør at man tør å gi på mer enn det man kanskje tør på andre sykler.

Selv så kommer jeg til å kjøpe adv som neste sykkel. Men samtidig skal du ikke se bort i fra at det blir rene touringdekk på sykkelen feks Michelin Road 6. (Når adv versjonen kommer)
En 1200gs var sinnsykt kvikk i forhold til det jeg trodde, løfter fronten i 1ste og andre, og min egen fazer har ikke sjangs å henge med på forbikjøringer i sjettegir
If you gonna be dumb you gotta be tough

Svar