Sidevogn motorsykkel tråd …

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av dypen »

Selv om jeg har hatt motorsykkel med sidevogn blir det ikke flere … Har ikke funnet noen tråd som er dedikert mc med sidevogn her.

Kom over en annonse på finn i dag, hva er det som gjør en godt brukt motorsykkel til 60k og med sidevogn blir den plutselig salgbar for 200k? Se link annonse …

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=262934397
Sist redigert av dypen den 21 sep 2022, 20:56, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 20686
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Min motorsykkel: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av Bjerknez »

Tror kanskje ikke jeg skjønte spørsmålet...?

Disse to syklene er jo ikke engang tilnærmet like. Den ene er 10 år nyere og ser unektelig bedre ut. Den tekniske biten får andre ta seg av. Så koster vel også vognen litt også? Den skal vel godkjennes for å ha et menneske oppi etc.

Når man betaler 20K for et sett med sidevesker for baggasje, så kan jeg vel se for meg at en slik vogn ikke er gratis....?
Min blogg: www.bjerknez.no
LocaToWeb: Følg meg LIVE på tur!
Nye dekk ved 4.100km.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av dypen »

Bjerknez redigerte innlegget mitt, ble spørsmålet mer forståelig nå …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 20686
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Min motorsykkel: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 21 sep 2022, 20:57 Bjerknez redigerte innlegget mitt, ble spørsmålet mer forståelig nå …
Hvordan vet du at denne koster 60K uten sidevogn?

Beklager, men ligger her i medisinrus hog høy feber og bruker telefon, så sjansen er relativt stor for at jeg har misset noe :redface
Min blogg: www.bjerknez.no
LocaToWeb: Følg meg LIVE på tur!
Nye dekk ved 4.100km.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 35083
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Min motorsykkel: KTM 1290 SA S, ('18), KTM 390 Duke ('21)
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av AJ »

Kjørte sammen med Fidel til Norgestreffet i Sandnes i 2015, kona og jeg på KTM 1290 SA og Fidel og dattera med en eldre Moto Guzzi med sidevogn:
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=274599#p274599

Funket visst helt greit.
Men jeg tror nok kona pg jeg hadde en noe behagelige skyss på veien til og fra... ;)
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av dypen »

Jeg vet ikke att denne koster 60k … men har sett litt på finn og blocket og du får en bra tilsvarende for 60k pluss / minus. Da blir sidevogna dyr på en brukt sykkel. Tar vi en titt på Tyskland og England vil det overraske meg hvis prisene er høyere der. God bedring Bjerknez :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 20686
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Min motorsykkel: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 21 sep 2022, 21:20 Jeg vet ikke att denne koster 60k … men har sett litt på finn og blocket og du får en bra tilsvarende for 60k pluss / minus. Tar vi en titt på Tyskland og England vil det overraske meg hvis prisene er høyere der. God bedring Bjerknez :thumleft
Ahh, for meg så det ut som om først de to linkene var de to syklene du ville sammenligne, men så fjernet du den ene linken og heller ikke der står det noe om 60k. Det var derfor jeg stusset.

Takk takk. Da sjekker jeg ut for nå :thumleft
Min blogg: www.bjerknez.no
LocaToWeb: Følg meg LIVE på tur!
Nye dekk ved 4.100km.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 35083
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Min motorsykkel: KTM 1290 SA S, ('18), KTM 390 Duke ('21)
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av AJ »

Den heftigste sidevognekvipasjonen vi kom over på Norgestreffet i 2015 var utvilsomt denne:
Bilde_2022-09-21_213415991.png
Ellers må jeg for egen del si at jeg aldri har skjønt denne interessen for slike kjøretøy... :-k :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 1534
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Min motorsykkel: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av rolf-arne »

dypen skrev: 21 sep 2022, 21:20 Jeg vet ikke att denne koster 60k … men har sett litt på finn og blocket og du får en bra tilsvarende for 60k pluss / minus. Da blir sidevogna dyr på en brukt sykkel. Tar vi en titt på Tyskland og England vil det overraske meg hvis prisene er høyere der. God bedring Bjerknez :thumleft
Om du ser på videoen så er dette et meget fin eksemplar av ST1300 - så jeg vil tro at denne starter på 60-70 og hvor høy det er vanskelig å si -- men et lokalt kjøp var på hundre tusen for en tilsvarende sykkel - og så 60 k i innbytte - ved kjøp av en ganske ny BMW GTL 1600 tidlig i sommer.

sidevogna koster flesk - om den er ny så er rundt 200k et fornuftig tap for den som selger , dog smerter det nok å tape mellom 50-100 tusen på sidevogn montasjen.

Kompisens sidevogn til BMWen kostet 200000 med monteringen.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 2801
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
Sted: Lillestrøm

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av dypen »

Jeg skjønner att prisen økes hvis det er store endringer på sykkel som ombygging av hjuloppheng med ettermontering av nye hjul osv men denne er jo standard.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

SilverSmurfer
Innlegg: 839
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Min motorsykkel: Honda Forza 350

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av SilverSmurfer »

Det går vel ikke helt an å diskutere sidevogn uten å ta med Ural.



Fortnine har en god video på denne, hvor han utdyper mange av fordelene og ulempene med sidevogn.

Personlig så hadde jeg syntes det var ufattelig morro å eie en sidevogn MC i et år eller to. Men det kommer ikke på tale å kjøpe en Ural til over 200 000 når de er så utdaterte i forhold til andre nye sykler. Og nå når Russland er i krig så blir det jo enda mindre aktuelt.

Når det kommer til det orginale spørsmålet angående ST1200 med sidevogn, til 199 000. Så må jeg bare svare at den er ikke nødvendigvis verdt pengene selv om selger spør etter den prisen.

Men sidevognen på denne beskrives som helt ny, og sykkelen ser veldig strøken ut. Og sannsynligvis så er denne mer driftssikker enn feks en Ural, til tross for sykkelens alder.

Jeg biter meg også merke i at jeg har sett sidevognen før, denne sykkelen har identisk sidevogn: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=256473037 og også denne sidevognen beskrives som "HELT NY SIDEVOGN" og blir solgt av samme selger. Så det er jo tydelig at det KUS MC (selger av begge sykler) driver med er at de kjøper gamle sykler, setter på sidevogn, får det godkjent og selger sykkelen igjen.

Så i dette tilfellet så er det jo faktisk snakk om en dedikert sidevogns forhandler som setter på splitter nye sidevogner før de videreselger sykler.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 1534
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Min motorsykkel: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av rolf-arne »

SilverSmurfer skrev: 22 sep 2022, 04:24 Det går vel ikke helt an å diskutere sidevogn uten å ta med Ural.


Når det kommer til det orginale spørsmålet angående ST1200 med sidevogn,

Og sannsynligvis så er denne mer driftssikker enn feks en Ural, til tross for sykkelens alder.

Jeg biter meg også merke i
Så i dette tilfellet så er det jo faktisk snakk om en dedikert sidevogns forhandler som setter på splitter nye sidevogner før de videreselger sykler.
Nei det gjør seg ikke å utelate Ural --- men det finnes masser ..

ST1200 finnes ikke :redface

Derimot er både ST1100 og ST1300 utrolig driftsikre , både motor og sykkel .

Ser også mønstret med bygge opp gode sykler med sidevogn - det er nok et marked..

Her et par , tre som var på Nordkapp i sommer.
20210725_141442.jpg
,
20210725_110326.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar