Tips til sykkel
Tips til sykkel
Skal kjøpe min første egen sykkel snart. Har kjørt litt tidligere. Budsjett er satt til max rundt 180k. Blir mest dagsturer på landevei og bykjøring. Jeg er ca 188cm og 85kg.
Foreløpig har jeg satt opp følgende liste over sykler jeg vurderer:
Yamaha MT07
Yamaha MT09
Kawasaki Z900
Triumph Street Triple RS
Triumph Trident 660
BMW F900R
BMW G310 GS
Kommentarer, tips, råd?
Noen andre sykler jeg heller bør vurdere?
Foreløpig har jeg satt opp følgende liste over sykler jeg vurderer:
Yamaha MT07
Yamaha MT09
Kawasaki Z900
Triumph Street Triple RS
Triumph Trident 660
BMW F900R
BMW G310 GS
Kommentarer, tips, råd?
Noen andre sykler jeg heller bør vurdere?
- Bjerknez
- Innlegg: 24612
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Her vil du få omtrent forskjellige svar og meninger fra alle som svarer. SPesielt fordi ønsket ditt er litt for "generelt".
Men ut fra syklene du lister opp så har du jo lagt listen for hva slags type sykler du ønsker så jeg forholder meg til denne listen når jeg nå gir mitt bidrag.
Førstevalget mitt her er helt klart Street Triple RS da jeg har eid en Street Triple R tidligere. En utrolig artig og tøff sykkel synes jeg. Litt mer "premium" enn Yamaha sine modeller vil jeg si.
Kawasakien har jeg ikke noe kjennskap til.
Yamaha MT07 og 09 er jo bankers, men med angivelig noe dårligere dempere og røffere finish enn Triumph'en mener jeg. Driftsikkerhet og kvalitet ellers er det jo ikke noe å si på. Dem er bare litt kjedeligere. Spesielt missliker jeg de skarpe fargekombinasjonene Yamaha har på enkelte av sine sykler. Ser veldig fjortis ut. men det er en smakssak. Motormessig er MT09 en veldig morsom sykkel.
MT07 er ganske liten og stutt og siden du er nesten 190 høy så vil jeg tro denne kan bli litt i minste laget for deg.
Vurder også Triumph Speed Twin 1200. Dette er en sykkel vertfall jeg personlig liker utrolig godt. :)
Men ut fra syklene du lister opp så har du jo lagt listen for hva slags type sykler du ønsker så jeg forholder meg til denne listen når jeg nå gir mitt bidrag.
Førstevalget mitt her er helt klart Street Triple RS da jeg har eid en Street Triple R tidligere. En utrolig artig og tøff sykkel synes jeg. Litt mer "premium" enn Yamaha sine modeller vil jeg si.
Kawasakien har jeg ikke noe kjennskap til.
Yamaha MT07 og 09 er jo bankers, men med angivelig noe dårligere dempere og røffere finish enn Triumph'en mener jeg. Driftsikkerhet og kvalitet ellers er det jo ikke noe å si på. Dem er bare litt kjedeligere. Spesielt missliker jeg de skarpe fargekombinasjonene Yamaha har på enkelte av sine sykler. Ser veldig fjortis ut. men det er en smakssak. Motormessig er MT09 en veldig morsom sykkel.
MT07 er ganske liten og stutt og siden du er nesten 190 høy så vil jeg tro denne kan bli litt i minste laget for deg.
Vurder også Triumph Speed Twin 1200. Dette er en sykkel vertfall jeg personlig liker utrolig godt. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39813
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Heisan!
Og velkommen til oss her på MCsiden.no @MrWilliam
.
Kommer ikke med noen tips i dette innlegget, men tenker du kanskje først som sist kan glemme BMW 310 GS, som du har på lista di.
Riktignok en ganske stor sykkel med fysiske mål som ganske sikkert vil passe dine kroppsmål veldig godt. Men altfor lite motor, etter min mening, for en på 85 kg + noen ekstra kilo med kjøreutstyr. Og ikke minst om man skal legge ut på tur med litt (eller kanskje altfor mye...
) bagasje og passasjer.
Og velkommen til oss her på MCsiden.no @MrWilliam

Kommer ikke med noen tips i dette innlegget, men tenker du kanskje først som sist kan glemme BMW 310 GS, som du har på lista di.
Riktignok en ganske stor sykkel med fysiske mål som ganske sikkert vil passe dine kroppsmål veldig godt. Men altfor lite motor, etter min mening, for en på 85 kg + noen ekstra kilo med kjøreutstyr. Og ikke minst om man skal legge ut på tur med litt (eller kanskje altfor mye...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Tips til sykkel
Hei hei @MrWilliam :)
Det første som slår meg, du er en forholdsvis stor … og voksen fyr vil jeg tro så du kan sikkert kjøpe hva du vil.
Da ville mitt valg vært en romslig sykkel med litt kubikk, godt med hester som du kan vokse inn i og med. Har selv nedmaskinert og testet ut mellomsjiktet som var veldig bra på mange måter men den manglet noe … kjøregleden forsvant.
Men, den kom garantert tilbake i bøtter og spann ved sykkelbytte uten å kjøpe det dyreste, verste eller største men en romslig sykkel med godt moment.
Lykke til med sykkelkjøp
Det første som slår meg, du er en forholdsvis stor … og voksen fyr vil jeg tro så du kan sikkert kjøpe hva du vil.
Da ville mitt valg vært en romslig sykkel med litt kubikk, godt med hester som du kan vokse inn i og med. Har selv nedmaskinert og testet ut mellomsjiktet som var veldig bra på mange måter men den manglet noe … kjøregleden forsvant.
Men, den kom garantert tilbake i bøtter og spann ved sykkelbytte uten å kjøpe det dyreste, verste eller største men en romslig sykkel med godt moment.
Lykke til med sykkelkjøp

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Audi Mannen
- Innlegg: 869
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Tips til sykkel
Velkommen til oss. Gode råd har du allerede fått og jeg støtter AJ i kommentaren på BMW GS 310 sammen med de andre alternativene. Jeg tenker også at din alder kan ha innvirkning på valg av sykkel og hvilke råd du vil få. Er du i den yngre enden så er det fine sykler sikkert alle du har listet opp, men nærmer du deg mitt territorium og drar deg mot 50 eller over så er kanskje rygg og nakke bedre tjent med noe du sitter litt mer rett opp og ned kanskje. Dypen er også inne på noe når han snakker om kubikk og kjøreglede. Det er uforskamma godt å kjøre rolig og kontrollert med nok power i rulla så en slipper å jage turtall for å være litt aktiv. Men alle du ramser opp uten BMW har vel egentlig rimelig greit med power.
Lykke til videre i valget.
Lykke til videre i valget.
Yamaha XJR 1300
Re: Tips til sykkel
Ja takk for gode tips og råd allerede! Nærmer meg med stormskritt 40, uten sammenheng forøvrig...
Så kan vel strengt tatt unne meg hva som helst nå ja.
Har prøvd MT07 siden det var den jeg falt for først, men den var overraskende liten. Så mulig jeg går for noe større, men vil fortsatt holde meg i den kategorien. Litt pga utseende, men og fordi jeg frykter at en racer feks blir litt vel overkill for mitt behov.
Så kan vel strengt tatt unne meg hva som helst nå ja.
Har prøvd MT07 siden det var den jeg falt for først, men den var overraskende liten. Så mulig jeg går for noe større, men vil fortsatt holde meg i den kategorien. Litt pga utseende, men og fordi jeg frykter at en racer feks blir litt vel overkill for mitt behov.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39813
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Smugtitte litt på Aprilia 660 Tuareg, kanskje..
?
Veldig behagelig sykkel, høyreist som den er med god plass for høyreiste og langbeinte...
.
Ganske sprek er den også med en utrolig jevn og fin motorgange.

Veldig behagelig sykkel, høyreist som den er med god plass for høyreiste og langbeinte...

Ganske sprek er den også med en utrolig jevn og fin motorgange.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24612
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
MT07 er liten ja.
Prøv en Street Triple RS. Den er noe mer sportslig i sittestillingen enn MT07/09 men er litt romsligere allikevel. Jeg gir meg ikke helt på Triumph Speed Twin 1200. Det er en skikkelig fin sykkel synes jeg. Men du liker kanskje ikke den klassiske looken?
Du kan kjøre Norge rundt på en hvilken som helst sykkel. Det avhenger av hva du blir vant til og hva du foretrekker. Men en noenlunde oppreist sykkel i det litt "sportslige" segmentet med tanke på motor så er vertfall MT09 og Street Triple RS et stort byks fra MT07 når det kommer til motor.
Tenker du fornuft og komfort, så se deg om etter en større sykkel med mer kubikk og plass til mye bagasje. Disse sitter man ofte uforskammet godt på og man sitter som oftest høyere etc.
Prøv en Street Triple RS. Den er noe mer sportslig i sittestillingen enn MT07/09 men er litt romsligere allikevel. Jeg gir meg ikke helt på Triumph Speed Twin 1200. Det er en skikkelig fin sykkel synes jeg. Men du liker kanskje ikke den klassiske looken?
Du kan kjøre Norge rundt på en hvilken som helst sykkel. Det avhenger av hva du blir vant til og hva du foretrekker. Men en noenlunde oppreist sykkel i det litt "sportslige" segmentet med tanke på motor så er vertfall MT09 og Street Triple RS et stort byks fra MT07 når det kommer til motor.
Tenker du fornuft og komfort, så se deg om etter en større sykkel med mer kubikk og plass til mye bagasje. Disse sitter man ofte uforskammet godt på og man sitter som oftest høyere etc.
Re: Tips til sykkel
Speed Twin 1200 er fin den! Har sittet på Bonneville og Trident i min barndom. Men tenkte et litt mer "moderne" utseende denne gangen.
-
- Innlegg: 129
- Registrert: 12 des 2019, 08:51
- Motorsykkelen din: For tiden uten.
- Bosted: Arendal
Re: Tips til sykkel
Synes ofte Kawasaki har noe dårligere geometri for langbente enn konkurrentene. Har kjørt en 900 og likte motoren veldig godt, men kunne aldri levd med en så spiss knevinkel denne ga meg. (bruker lengde 36" i bukser). Hadde jeg hatt 180 å blåse på ei krise, hadde det blitt ny Moto Guzzi v85tt 

Re: Tips til sykkel
Ikke velg en sykkel som er liten. kan fort bli ubehagelig å sitte i "fosterstilling" over litt tid. Skal du kjøre mye så kan også service kostnader være nyttig å tenke på. Hoved service kan variere mye 6-7000 til 12000+ denne er det også forskjellige lengder i mellom på forskjellige merker.
Lykke til med valg av sykkel og husk det er hva du synes/føler som er det viktigste
Lykke til med valg av sykkel og husk det er hva du synes/føler som er det viktigste
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....
Re: Tips til sykkel
Triumph Trident 660 får veldig mye bra omtale men kan hende Triumph Tiger Sport 660 er vel så aktuell, litt samme sykkel med kåpe og innbiller meg litt romsligere uten at sikker på det?
Skal visstnok være sterkere/sprekere enn volum og effekt tilser men ikke prøvd de selv eller en gang sittet på de.

Skal visstnok være sterkere/sprekere enn volum og effekt tilser men ikke prøvd de selv eller en gang sittet på de.

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Bjerknez
- Innlegg: 24612
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Jeg hadde denne som lånesykkel sist Rocket'en var på service. Styr unna hvis du ønsker en morsom motor.pingvin skrev: 17 mar 2023, 12:24 Triumph Trident 660 får veldig mye bra omtale men kan hende Triumph Tiger Sport 660 er vel så aktuell, litt samme sykkel med kåpe og innbiller meg litt romsligere uten at sikker på det?
Skal visstnok være sterkere/sprekere enn volum og effekt tilser men ikke prøvd de selv eller en gang sittet på de.
![]()
Denne synes jeg var slapp i frasparket og krevde MYE turtall før det i det hele tatt skjedde noe.
Re: Tips til sykkel
Du har jo 4 ganger så stor motor så ikke rart du synes tam i forhold, men du har sikkert rett, som sagt ikke kjørt den selvBjerknez skrev: 17 mar 2023, 12:28 Jeg hadde denne som lånesykkel sist Rocket'en var på service. Styr unna hvis du ønsker en morsom motor.
Denne synes jeg var slapp i frasparket og krevde MYE turtall før det i det hele tatt skjedde noe.

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Tips til sykkel
Ser du etter ny eller brukt sykkel? Jeg er 185, og hadde Versys 650 - for spiss vinkel for mine "gamle" knær. Grei til øvelseskjøring og første sykkel. Hadde den 1/2 etter jeg fikk lappen. Det kreves en lang tur for å finne ut om ergonomien er rett for deg.
Re: Tips til sykkel
Tenker mest ny sykkel ja.
- Bjerknez
- Innlegg: 24612
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Haha, jeg sammenligner ikke med min egen dapingvin skrev: 17 mar 2023, 12:43Du har jo 4 ganger så stor motor så ikke rart du synes tam i forhold, men du har sikkert rett, som sagt ikke kjørt den selvBjerknez skrev: 17 mar 2023, 12:28 Jeg hadde denne som lånesykkel sist Rocket'en var på service. Styr unna hvis du ønsker en morsom motor.
Denne synes jeg var slapp i frasparket og krevde MYE turtall før det i det hele tatt skjedde noe.![]()

Men jeg har jo kjørt/prøvekjørt/eid noen sykler og kan dra en ganske så grei konkulsjon ut fra erfaringene jeg har vedrørende hvordan jeg føles motorene i forskjellige sykler trigger meg (eller ikke).
Trident var så absolutt ingen opptur når det kommer til motor. Må forøvrig IKKE sammenlignes med motoren i Street Triple RS som er noe helt annet med ca. 40 HK'er mer og langt mer dreimoment. :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24612
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Skal sies at jeg også har LITT sansen for BMW R Nine T. Men denne blir nok for dyr muligens. BMW R1200RS er også en meget fin sykkel, men denne også blir fort dyr muligens.
I den prisklassen du nevner ville jeg siktet meg inn helt i overkant av denne og gjerne litt over.
Generelt synes jeg Triumph har veldig mye bra og syklene derfra fremstår generelt som premium synes jeg. De 3-sylindrede motorene dems er midt i blinken og gir deg det beste fra begge leire (moment og toppeffekt). Men hold deg unna Trident 660 hvis du er ute eter en litt spennende motor. Denne blir du nok fort veldig vant til tror jeg.
Street Triple RS er dog helt noe annet som nevnt og det er en sykkel som er meget morsom å kjøre med heftig lyd, godt bunndrag i forhold til motorstørrelse og fin toppeffekt. I tillegg synes jeg sykkelen ser knalltøff ut. Den ser på en måte dyrere ut ett det den er. Noe jeg ikke helt vil mene om dens konkurrenter.
I den prisklassen du nevner ville jeg siktet meg inn helt i overkant av denne og gjerne litt over.
Generelt synes jeg Triumph har veldig mye bra og syklene derfra fremstår generelt som premium synes jeg. De 3-sylindrede motorene dems er midt i blinken og gir deg det beste fra begge leire (moment og toppeffekt). Men hold deg unna Trident 660 hvis du er ute eter en litt spennende motor. Denne blir du nok fort veldig vant til tror jeg.
Street Triple RS er dog helt noe annet som nevnt og det er en sykkel som er meget morsom å kjøre med heftig lyd, godt bunndrag i forhold til motorstørrelse og fin toppeffekt. I tillegg synes jeg sykkelen ser knalltøff ut. Den ser på en måte dyrere ut ett det den er. Noe jeg ikke helt vil mene om dens konkurrenter.
- Bjerknez
- Innlegg: 24612
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Når det kommer til Yamaha, så sjekk også ut XSR900. Denne har samme motor som MT09, men den ser i vertfall i mine øyne langt bedre ut. Litt mer "classic/modern" style. Skulle jeg hatt en Yamaha i dag og måtte velge en modell hadde jeg uten tvil tatt denne.
Denne er også ganske høy så vil trolig passe din høyde bra.
Denne er også ganske høy så vil trolig passe din høyde bra.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1688
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Tips til sykkel
Geometri er viktig, egentlig uansett alder, men desto eldre man blir desto viktigere blir det at kropp og sykkel passer sammen.
Dessverre så merker man sjeldent det før man har kjørt sykkelen mer enn en kort prøvekjøringstur, dersom det ikke er veldig feil.
Noe er tilvenning og vil kunne gå seg til, mens noe er ikke det.
Vet ikke hvordan du er proposjonert, jeg er noen centimeter lenger enn deg og har en litt uproposjonal fordeling med veldig lange bein.
Jeg vektla derfor setehøyde og avstand sete til fothvilere da jeg kjøpte eskeny sykkel i fjor.
Stor forskjell på langtur/lange etapper med "riktig" sykkel vs noe man blir sliten av, det er ikke godt når kroppen verker og du må kjøre videre.
Uansett: Lykke til med å finne sykkel!
Dessverre så merker man sjeldent det før man har kjørt sykkelen mer enn en kort prøvekjøringstur, dersom det ikke er veldig feil.
Noe er tilvenning og vil kunne gå seg til, mens noe er ikke det.
Vet ikke hvordan du er proposjonert, jeg er noen centimeter lenger enn deg og har en litt uproposjonal fordeling med veldig lange bein.
Jeg vektla derfor setehøyde og avstand sete til fothvilere da jeg kjøpte eskeny sykkel i fjor.
Stor forskjell på langtur/lange etapper med "riktig" sykkel vs noe man blir sliten av, det er ikke godt når kroppen verker og du må kjøre videre.
Uansett: Lykke til med å finne sykkel!
- Bjerknez
- Innlegg: 24612
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Jeg har så langt totalt sett kjørt de lengste turene på BMW S1000R og Triumph Street Triple R. Begge disse har en ganske sportslig sittestilling i den klassen. Når jeg nå sammenligner med Rocket og evt. min første cruiser så merker man jo hvor store fordeler man har ved å kjøre litt større sykler som ofte også betyr større motor etc.
Med BMW S1000R og Street Triple klarte jeg maks 10-15 mil i strekk før røven ville ha litt hvile i form av å ikke sitte på sykkelen. Med Rocket og cruiseren jeg hadde er ikke dette noe tema. Man kjører til tanken er tom.
Når det er sagt, så koker det hele ned til hva du ønsker. Vil du vise deg frem samt kjlre småturer så er en typisk nakensykkel helt innafor generelt sett. Vil du ut på lengre turer, kanskje helgeturer etc. er mer oppreiste sykler mer anbefalt. Ikke noen fast regel da vi alle er forskjellige, men en generell regel som må tas med en klype salt. Det er vertfall mine erfaringer.
Med BMW S1000R og Street Triple klarte jeg maks 10-15 mil i strekk før røven ville ha litt hvile i form av å ikke sitte på sykkelen. Med Rocket og cruiseren jeg hadde er ikke dette noe tema. Man kjører til tanken er tom.
Når det er sagt, så koker det hele ned til hva du ønsker. Vil du vise deg frem samt kjlre småturer så er en typisk nakensykkel helt innafor generelt sett. Vil du ut på lengre turer, kanskje helgeturer etc. er mer oppreiste sykler mer anbefalt. Ikke noen fast regel da vi alle er forskjellige, men en generell regel som må tas med en klype salt. Det er vertfall mine erfaringer.
Re: Tips til sykkel
Har du landet på noen aktuelle sykler du eventuelt vil prøvekjøre opp mot hverandre før valget tas @MrWilliam … Ser du har fått god respons på FB :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Tips til sykkel
Kommet mange gode tips både her og der ja!
Så fort været tillater det her blir det prøvekjøring av Yamaha MT09, Triumph Street Triple RS og Ducati Monster hvertfall, så får vi se.
Så fort været tillater det her blir det prøvekjøring av Yamaha MT09, Triumph Street Triple RS og Ducati Monster hvertfall, så får vi se.

- Bjerknez
- Innlegg: 24612
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til sykkel
Ducati Monster (den nye) stnes jeg rett slett ikke er noe spesielt å se på. Synes dem eldre modellene var mye tøffere. Av street triple, monster og MT09 er Street Triple den sykkelej JEG ville valgt vertfall, uten tvil. Eventuelt en Yamaha XSR900.
Den nye monster synes jeg ligner mest på en opphoret Honda synes jeg.
Den nye monster synes jeg ligner mest på en opphoret Honda synes jeg.