Moto Guzzi - nye eventyr…
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Moto Guzzi - nye eventyr…
Ny Long way round på Guzzi? https://youtu.be/q2TpzDMTViQ
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Ikke ukjent med Guzzi fra før heller den karen der

Men er det snakk om en "Long Way Around" med nye Mandello 100?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Ingen verdens ting og jeg vedder ei kasse øl på at salget blir der etter.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:23 Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Da får jeg bare håpe at salget slår ann da. En kasse ØL sier jeg ikke nei takk tillazyboy skrev: 03 apr 2023, 19:55Ingen verdens ting og jeg vedder ei kasse øl på at salget blir der etter.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:23 Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Ja hva er egentlig gode salgstall. Om det skal være en utfordrer i sport tourer så blir jo fex mt 09 en konkurrent .
Ikke kjenner jeg tallene , men at Guzzi skal nå mt 09 til ankelen i salgstall har jeg ingen tro på.
Med det sagt er det sikkert en fin sykkel som får gode skussmål.
Ikke kjenner jeg tallene , men at Guzzi skal nå mt 09 til ankelen i salgstall har jeg ingen tro på.
Med det sagt er det sikkert en fin sykkel som får gode skussmål.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Men det kan godt hende guzzien slår MT09 på andre ting. Bremser, dempere etc. det alene bør jo ikke bty så mye for mange, men MT09 er vertfall ikke den sykkelen som står høyst i kurs hos meg. Jeg tror jeg ville valgt Guzzien, hvis jeg MÅTTE velge.lazyboy skrev: 03 apr 2023, 20:07 Ja hva er egentlig gode salgstall. Om det skal være en utfordrer i sport tourer så blir jo fex mt 09 en konkurrent .
Ikke kjenner jeg tallene , men at Guzzi skal nå mt 09 til ankelen i salgstall har jeg ingen tro på.
Med det sagt er det sikkert en fin sykkel som får gode skussmål.
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Var snakk om salgstall for min del, ikke hvilken sykkel som er best.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Når det gjelder Moto Guzzi V100 Mandello er det, som med KTM 390 Duke, vanskelig å finne noen man kan sammenligne denne direkte med. Med tanke på motorstørrelse, design, kjørestilling, dekkdim., kåpeløsninger osv.
Den eneste jeg kommer på i farten er denne, Triumph Tiger Sport 1050, som nå er gått ut av produksjon, så vidt jeg vet:
Kanskje også Kawasaki Versys 1000:
Begge med ca. 1050 kubikks motorer, som Guzzi'en og ikke altfor overlesset med kåpedetaljer i tillegg til 17 - 17" hjul, som Guzzi'en:
Den eneste jeg kommer på i farten er denne, Triumph Tiger Sport 1050, som nå er gått ut av produksjon, så vidt jeg vet:
Kanskje også Kawasaki Versys 1000:
Begge med ca. 1050 kubikks motorer, som Guzzi'en og ikke altfor overlesset med kåpedetaljer i tillegg til 17 - 17" hjul, som Guzzi'en:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Den ser faktisk ganske bra ut
Selv om jeg ikke liker grønn kåpe op en ellers blå sykkel. Designmessig er det slett ikke det værste jeg har sett i den klassen.
Edit:
Så feil på bildene. Det var den første jeg likte best utseende på og det var jo en Tiger. Men den var ikke ille den Gizzien heller :)

Selv om jeg ikke liker grønn kåpe op en ellers blå sykkel. Designmessig er det slett ikke det værste jeg har sett i den klassen.
Edit:
Så feil på bildene. Det var den første jeg likte best utseende på og det var jo en Tiger. Men den var ikke ille den Gizzien heller :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Synes selv at Tiger'n ser best ut av disse tre. Med unntak av eksosen. Der er jeg klar på at Guzzi'en går av med seieren
.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
@AJ du nevner Kawasaki Versys 1000 som jeg har tittet litt på etter å ha møtt en fyr med en ny fullspekka slik med kofferter og Akropovic eksos. Veldig fin men har aldri kjørt …
Nye i butikken, fullspec med 3 kofferter og eksos godt over 300k …
Nye i butikken, fullspec med 3 kofferter og eksos godt over 300k …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Godt over 300K

Men ettermarkedseksos trekker vel prisen en gode del opp

Og jeg er jo blant de som har hoppet av slip-on kjøret

Så kanskje...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Det er vanskelig å ser på video/bilder hvordan sykler ser ut vs når en ser dem live. Jeg kommer nok til å sjekke denne ut hos en forhandler. Håper den ser bedre iit live. Men Guzzi er mye flinkere til å få følelsene i sving vs f.eks Yamaha i reklamene.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Den har aktiv aero - som hva testerne sier er en vits. Men det er da noeBjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:23 Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Det Guzzi har som alle italienske merker har, som ingen andre har, er sjel. Ingen produsenter er mer lidenskapelige enn italienere. Det gjenspeiler seg i hele konseptet til italienere.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:23 Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?
Du kan være uenig i det, men blir som å sammenligne Toyota og Ferrari.
Eneste land som er i nærheten av å få til denne lidenskapen er USA.
Uansett hvor i verden du er på en italiensk sykkel, så kommer du i prat med likesinnede uansett om de kjører Ducati, Aprilia eller Guzzi for den saks skyld.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
For all del... jeg tror deg jeg. Eller jeg har vertfall lyst til det.simpson skrev: 04 apr 2023, 07:15Det Guzzi har som alle italienske merker har, som ingen andre har, er sjel. Ingen produsenter er mer lidenskapelige enn italienere. Det gjenspeiler seg i hele konseptet til italienere.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:23 Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?
Du kan være uenig i det, men blir som å sammenligne Toyota og Ferrari.
Eneste land som er i nærheten av å få til denne lidenskapen er USA.
Uansett hvor i verden du er på en italiensk sykkel, så kommer du i prat med likesinnede uansett om de kjører Ducati, Aprilia eller Guzzi for den saks skyld.
Så det du mener her er at V100 Mandello er "Ferarri" i forhold til feks. Tiger 1095 i form av ytelser og tekniske detaljer ellers i form av bremser, dempere etc.?
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Det er jeg 100% enig i. Får mer følelser når jeg ser italienske sykler en de fleste andre.simpson skrev: 04 apr 2023, 07:15 Det Guzzi har som alle italienske merker har, som ingen andre har, er sjel. Ingen produsenter er mer lidenskapelige enn italienere. Det gjenspeiler seg i hele konseptet til italienere.
Du kan være uenig i det, men blir som å sammenligne Toyota og Ferrari.
Eneste land som er i nærheten av å få til denne lidenskapen er USA.
Uansett hvor i verden du er på en italiensk sykkel, så kommer du i prat med likesinnede uansett om de kjører Ducati, Aprilia eller Guzzi for den saks skyld.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Jeg er enig når det kommer til de dyrere Ducatiene og spesielt Panigale modellene. Der SER man at det er lagt en del flid i designet. Men usikker på om jeg mener det samme om nye Monster eller denne Guzzien...
men alle produsenter har kanskje noen sorte får på skogen for å dekke et bredere marked kanskje?
men alle produsenter har kanskje noen sorte får på skogen for å dekke et bredere marked kanskje?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Men design er vel ikke bare utseende, men også hvordan ting fungerer sammen på sykkelen (og ellers)?
Da mener jeg at den beste måten og måle et kvalitetssikret design på er og se hvilket sykkelmerke som har vunnet flest titler i diverse mesterskap.
Å nei, jeg vet ikke svaret på dette men her snakker vi produsenter med nærmest alle midler prøver og perfeksjonere en sykkel over tid hvor den blir satt på harde prøver.
Nå sier jo ikke det så mye om alle syklene i sortimentet selvsagt men det det sier noe om kapasiteten og kunnskapen til de som produserer dem.
Men her har sikkert du Simpson litt erfaring da jeg har skjønt at du har kjørt en del på bane samt har en slags forkjærlighet til italienere og kanskje spesielt Ducati?
Da mener jeg at den beste måten og måle et kvalitetssikret design på er og se hvilket sykkelmerke som har vunnet flest titler i diverse mesterskap.
Å nei, jeg vet ikke svaret på dette men her snakker vi produsenter med nærmest alle midler prøver og perfeksjonere en sykkel over tid hvor den blir satt på harde prøver.
Nå sier jo ikke det så mye om alle syklene i sortimentet selvsagt men det det sier noe om kapasiteten og kunnskapen til de som produserer dem.
Men her har sikkert du Simpson litt erfaring da jeg har skjønt at du har kjørt en del på bane samt har en slags forkjærlighet til italienere og kanskje spesielt Ducati?
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Overhode ikke, men lidenskapen og sjelen er like stor for en Ferrari eier som for en italiensk sykkel og neppe hos en ToyotaeierBjerknez skrev: 04 apr 2023, 07:20For all del... jeg tror deg jeg. Eller jeg har vertfall lyst til det.simpson skrev: 04 apr 2023, 07:15Det Guzzi har som alle italienske merker har, som ingen andre har, er sjel. Ingen produsenter er mer lidenskapelige enn italienere. Det gjenspeiler seg i hele konseptet til italienere.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:23 Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?
Du kan være uenig i det, men blir som å sammenligne Toyota og Ferrari.
Eneste land som er i nærheten av å få til denne lidenskapen er USA.
Uansett hvor i verden du er på en italiensk sykkel, så kommer du i prat med likesinnede uansett om de kjører Ducati, Aprilia eller Guzzi for den saks skyld.
Så det du mener her er at V100 Mandello er "Ferarri" i forhold til feks. Tiger 1095 i form av ytelser og tekniske detaljer ellers i form av bremser, dempere etc.?
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Har kjørt Ducati i 20 år. Har flørtet litt med Honda og BMW, men ender alltid opp med Ducatl.Bjerknez skrev: 04 apr 2023, 07:37 Men design er vel ikke bare utseende, men også hvordan ting fungerer sammen på sykkelen (og ellers)?
Da mener jeg at den beste måten og måle et kvalitetssikret design på er og se hvilket sykkelmerke som har vunnet flest titler i diverse mesterskap.
Å nei, jeg vet ikke svaret på dette men her snakker vi produsenter med nærmest alle midler prøver og perfeksjonere en sykkel over tid hvor den blir satt på harde prøver.
Nå sier jo ikke det så mye om alle syklene i sortimentet selvsagt men det det sier noe om kapasiteten og kunnskapen til de som produserer dem.
Men her har sikkert du Simpson litt erfaring da jeg har skjønt at du har kjørt en del på bane samt har en slags forkjærlighet til italienere og kanskje spesielt Ducati?
Motorsport er drivkraften til mange italienske merker, og i enkelte klasser har Ducati vunnet fler titler enn alla andre merker tilsammen.
I fjor vant de alt i vm, merkemesterskapet, førermesterskapet, teammesterskapet, årets rookie osv. Rent bord i Motogp og Superbike..
De er ett hav foran japser i teknologi og utvikling. Og forsetter triumfen i år og feier banen med konkurrenter
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Kult. Det viste jeg faktisk ikke. Følger ikke så mye med når det gjelder Roadracing. Er egentlig ikke så interresant, men jeg skjønner jo at det krever det ypperste av det ypperste for å bygge en sykkel som takler slike situasjoner.simpson skrev: 04 apr 2023, 07:54Har kjørt Ducati i 20 år. Har flørtet litt med Honda og BMW, men ender alltid opp med Ducatl.Bjerknez skrev: 04 apr 2023, 07:37 Men design er vel ikke bare utseende, men også hvordan ting fungerer sammen på sykkelen (og ellers)?
Da mener jeg at den beste måten og måle et kvalitetssikret design på er og se hvilket sykkelmerke som har vunnet flest titler i diverse mesterskap.
Å nei, jeg vet ikke svaret på dette men her snakker vi produsenter med nærmest alle midler prøver og perfeksjonere en sykkel over tid hvor den blir satt på harde prøver.
Nå sier jo ikke det så mye om alle syklene i sortimentet selvsagt men det det sier noe om kapasiteten og kunnskapen til de som produserer dem.
Men her har sikkert du Simpson litt erfaring da jeg har skjønt at du har kjørt en del på bane samt har en slags forkjærlighet til italienere og kanskje spesielt Ducati?
Motorsport er drivkraften til mange italienske merker, og i enkelte klasser har Ducati vunnet fler titler enn alla andre merker tilsammen.
I fjor vant de alt i vm, merkemesterskapet, førermesterskapet, teammesterskapet, årets rookie osv. Rent bord i Motogp og Superbike..
De er ett hav foran japser i teknologi og utvikling. Og forsetter triumfen i år og feier banen med konkurrenter
men selvsagt har det også med penger å gjøre og ikek minst føreren, så mange marginer som spiller inn her, men hvis Ducati som du sier gjør "rent bord" så gjør dem helt klart noe riktig med tanke på design.
men samtidig så ødelegger dem litt for seg seg kanskje når det gjelder nye Monster? Den føler jeg nesten dem har laget kun for å dekke et bredere marked (de yngre og gjerne førstegangskjøpere). En slags budsjettutgave av sine storebrødre?
Eller skjuler det seg et "monster" bak denne sykkelen?
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
I helga ble det 1,2 og 3 på Ducati i motogp. Så de er overlegne konkurrentene. Penger er jo ett poeng, men Ducati er ett av de minste merkene. Ducati lager 60-70.000 sykler i året, Honda lager over 1 000.000
Er ikke Monster fan selv. Men de selger bra og er Ducaties melk og brød.
Men den er ett monster teknisk og har rå kjøreegenskaper
Er ikke Monster fan selv. Men de selger bra og er Ducaties melk og brød.
Men den er ett monster teknisk og har rå kjøreegenskaper
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi - nye eventyr…
Er det noe spesielt Ducati gjør riktig? Er det noe dem utpeker seg på som gjør at dem høster seire? eller er dem bare jevnt over LITT bedre på alt?simpson skrev: 04 apr 2023, 08:21 I helga ble det 1,2 og 3 på Ducati i motogp. Så de er overlegne konkurrentene. Penger er jo ett poeng, men Ducati er ett av de minste merkene. Ducati lager 60-70.000 sykler i året, Honda lager over 1 000.000
Er ikke Monster fan selv. Men de selger bra og er Ducaties melk og brød.
Men den er ett monster teknisk og har rå kjøreegenskaper
jeg regner med det er ytterst små marginer på det nivået, men mange seire over tid gjør jo at man kan tegne et lite bilde av grunnen til suksessen kanskje?