Fersking!! Valg av sykkel og utstyr?

Forum for fulleffekt tung-MC
KennethV
Innlegg: 53
Registrert: 21 sep 2010, 01:20
Motorsykkelen din: Snart..
Sted: Stavanger

Re: Fersking!! Valg av sykkel og utstyr?

Legg inn av KennethV »

Først av alt gratulere med lappen :D

Eg trur det at RuneMC tok for seg bekledningsbiten grundig nok.

Men valg av sykkel kan eg prøve å hjelpe med. Da eg er i ca samme båt.
Har gjort ein del research på kva sykkel som er bra, og har ikkje funnet noko endeleg konklusjon. Men det som skiller mest på syklene er nok utsjåande. Spesielt på R-syklene, da grunnprinsippet er det samme, gå fort rundt svinger.
Men har du tenkt på forsikring? Etter og ha sjekka diverse priser(Har sjekka dette kun hos Storebrand), men Suzuki GSX-R 600 og Honda CBR600RR er mykje billigare enn Yamaha R6 og Kawasaki ZX6R.
Ang. Kawasaki ZX9R så er den faktisk billigare forsikring på enn ZX6R, grunnen er at det er statistisk sett meir ulykker med 600 enn 900.

Bekledning er alltid eit litt vanskeleg valg, men vil nok tru at i ditt tilfelle, med banekøyring, så er nok skinndress det beste/sikraste valget. Men det beste er jo å ha to sett, eit skinn og eit tekstil.

Håper dette kan hjelpe på valget.

spikre
Innlegg: 4
Registrert: 16 okt 2010, 20:09
Motorsykkelen din: Aprilia RS 125 -10

Re: Fersking!! Valg av sykkel og utstyr?

Legg inn av spikre »

Vil definitivt anbefale deg å kjøpe SHOEI igjen. Den nye XR-1100 er bare helt rå!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fersking!! Valg av sykkel og utstyr?

Legg inn av LordShaft »

Vær obs på at veldig mange kjøper hjelmen for stor! Tror det faktisk er litt dårlig kunnskap på dette feltet på diverse sjapper som selger hjelm.

Der finnes masse reguleringer for å justere tykkelsen på innerpaddingen på diverse hjelmer. Når det kommer til hvilken hjelm du skal gå for, bør du finne en som sitter på hodet ditt. som du ikke får ubehag av å ha på knotten etter mange timer. Dette kan være vannskelig å finne ut av på forhånd, men bruk den tiden du trenger når du prøver hjelm. :-)

Når det kommer til bekledning er det bare skinn som er godt nok (i mine øyner) å ja jeg vet det er mange diskusjoner på dette feltet. (tekstil vs skinn)

I diverse tester som er blitt gjort siste årene, kommer faktisk de mest annerkjente merkene dårligst ut! deriblant alpinestar og dianese!
I fjor vant Lindstand testen som bike hadde. Denne dressen koster bare 6990,- veldig rimelig i forhold til mange av de dyreste i testen som gjorde det skremmende dårlig!

Mvh
-Shaft-

Trønder'n
Innlegg: 5
Registrert: 28 sep 2010, 17:50
Motorsykkelen din: Kawasaki zx6r

Re: Fersking!! Valg av sykkel og utstyr?

Legg inn av Trønder'n »

Må man ikke ha skinndress for å kjøre bane tro? Ikke helt sikker på dette, men synes jeg har hørt det..
Kjøpte skinndress jeg, men med en virago blir det vel uansett dårlig med banekjøring.. :p
Har kjørt litt zx9r, og synes den er utrolig god å kjøre, så den kan anbefales om du skal ha r-sykkel :)

Svar