KAWASAKI VERSYS

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: KAWASAKI VERSYS

Legg inn av ZZR-Tom »

Bagasje løysning så er Sw-motech å anbefale http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... d=31978822

Fjerner heile festet på få sekunder slik at det ser penere ut når du kjører uten bagasje.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=WvH5tchsOCQ[/video]

Gammelgutt

Re: KAWASAKI VERSYS

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har ikke prøvekjørt Versys da den er for høy for meg. Har prøvd ER6n og F650gs (twin). Syntes det var mindre vibrasjoner i BMWen, og den høye giringen passet meg bra. Men Versysen ser vel noe bedre ut men for meg betyr det lite. BMWen passer meg utmerket når det gjelder sittestilling, setehøyde (lavt sete) og at den er så lettkjørt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37845
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KAWASAKI VERSYS

Legg inn av AJ »

Har nevnt det tidligere og nevner det like så godt igjen: Efr-6N, som jeg prøvekjørte i fjor sommer, var noe av det morsomste jeg har kjørt på to hjul \:D/

Om det hadde vært slik at jeg i all hovedsak skulle kjøre uten passasjer og mye bagasje, ville jeg meget sannsynlig endt opp med en slik :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
arhy
Innlegg: 9
Registrert: 22 jan 2011, 11:21
Motorsykkelen din: Honda Varadero 2005

Re: KAWASAKI VERSYS

Legg inn av arhy »

Ja det ble da kjøp av en en pent brukt Kawasaki Versys 2008 mod.

Etter å ha hatt sykkelen noen dager og derved og fått prøve den på litt lengre turer, oppdager man da ting som jeg ønsket å endre.
(Jeg er ca. 192 cm og endringer er nødvendig for at sykkelen skal passe til min høyde)

1. Fotpedaler må senkes lavere.
2. Styret bør heves
3. Lange førere må kunne sitte lenger bak på setet.
4. Setet må heves i front slik at du ikke sklir fremover mot tanken
5. Speil før 2010 mod. må forlenges lenger ut på sidene.
7. Vindskjerm bør være høyere.
(Se test: http://www.webbikeworld.com/motorcycles ... indscreen/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Jeg har da kjøpt følgende. ( Det meste funnet på ebay.com)
* Lowering Foot Pegs Blocks for the Versys (ebay, Moto Werk)
* "Handlebar Riser for the Versys (ebay, Moto Werk) "
* Chrome Mirror Riser Extender Adapter ER6N Versys ER6 ER (ebay, mc motoparts)
* Givi front windscreen (many vendors online)
* Modifiserte sete etter å ha funnet flere forslag til løsning på internet.


Med dette fikk jeg en helt ny sykkel !
Før jeg gjorde endringene ble jeg sliten etter 2 timers kjøring, men nå er dette ikke et problem lenger.

Har du en Versys 2006-2009 og du selv er rundt 190cm eller mer så er dette endringer som vil være til stor nytte.
PS Som ny stuffing i sete benyttet jeg soveunderlag (2,5 cm tykke) til å lime på setet.
For å slipe ned de deler av sete som skulle endres benyttet jeg en vanlig stålbørste, samt en slik rund stålbørste som man normalt bruker på drillen.
(ikke monter den på drillen, men utfør det for hånd)

Her er link til en webside som viser hvordan "noen" har utført endring av sete.
http://www.kawasakiversys.com/forums/sh ... hp?t=11152" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er flere leverandører som kan levere alternative seter, som eksempelvis Corbin, Airhawk, Kawasaki +++.


Jeg fjernet stiftene for setetrekket (fremre del) fjernet 5 cm fremre del av skumgummien på bakputen (for å kunne sitte lenger bak) samt senket bakre del av frontsete og deretter bygget opp hele fremsete med 2,5 cm liggeunderlag. Stift eller lim deretter setetrekket på igjen. ( Jeg limte det med ekstra sterk dobbelsidig teip, men vil trolig stifte det på nytt når jeg får tak i skikkelig stiftepistol)
På nettet er Versys sete mye omtalt og hvor noen ønsker et lavare sete og noen ønsker det høyere.

Versys er kvikk, morsom å kjøre og da spesielt på svingete veier eller bykjøring.
Her få du mye sykkel for pengene !

arhy

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: KAWASAKI VERSYS

Legg inn av rayongracer »

Ser det er interesse for Versys,

Jeg har ingen erfaring med Versys men med ER6n og Fullkåpe versjonen har jeg testa mye som har akkurat samme motor, samt mange venner har kjørt dem da dette er ekstremt billige sykler i utlandet.

1. Alle disse 2 sylinder Kawasakiene er laget i Thailand, og aftermarket deler er billige derfra.
2. Vær ekstremt forsiktig med kjøp av potter til disse syklene, den bittelille klumpen under er vanskelig å erstatte skikkelig, altfor mye bråk samt backfiring er veldig vanlig på aftermarket potter. Slike potter kan bråke veldig mye, nå snakker vi ikke om godlyd men helt ærlig høres det nøyaktig ut som en briggs and stratton plenklipper. Ikke kult i det hele tatt. Så sjekk lydklipp og bruk forumer for å finne noe som ikke får sykkelen til å høres ut som en plenklipper som alle ler av. Rette anlegget høres bra ut, men mesteparten hløres helt grusomt ut.
3. Det er sirka 63 hester på bakhjulet, potter gir 1 hest (kompiser som har dyno testet dette) så tenk deg godt om du trenger den ene hesten, eller om du bare vil ha noe godlyd.
4. Syklene er veldig driftsikre og dem jeg kjenner som eier 2 syl 650 fra Kawasaki er veldig fornøyd med dem, masse sykkel for pengene mener de.

Lykke til med kjøpet.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: KAWASAKI VERSYS

Legg inn av Rottenikken »

Har hatt æren av å kunne kjøre Versys i et døgn, byttelånte med en kompis.
Dette er bare en knallfin sykkel, brukte den til og fra jobb i Oslo dvs. Drammen Oslo tur- reteur.
Den er veldig lett til å manøvrere mellom biler i kø.
Flott mellomregister, krefter fra bånn..
Herlige svingegennskaper, veldig lettstyrt.
Høyt og bredt styre er fint, men jeg fikk en litt "feil knekk" i ryggen som kan bli slitsom på langturen..
Knallfin motor og kjøreegenskaper på denne "biken"
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
KawaSuki
Innlegg: 83
Registrert: 06 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
Sted: Halden/Tistedal

Re: KAWASAKI VERSYS

Legg inn av KawaSuki »

Kjøpte min 2010 mod. i midten av des. 2009 i Pattaya , etter kursen på baht da , ble det ca. 45000 kr. m./ABS .
Dette er en Er 6 F ( Ninja ) , i Thailand . Skulle jeg kjøpt tilsvarende " Japse ) , ville den vært importert , og
kostet ca. 35% mer . Er meget fornøyd etter 11000 km . Lettkjørt , rask og smidig , men kan selvfølgelig ikke
sammenlignes med " Store " sykler til lengre turer .
Til mitt bruk i Thailand , 40-50 mils dagsetapper , 3-4 dager , er den perfekt . 8)

KawaSuki

Svar