Pris på service?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Pris på service?

Legg inn av StigRune »

Heisann godtfolk! :D

Har nå rast 2500 km siden nyttår (egentlig stort sett siste par ukene), og nærmer meg tidspunkt for første 6000-service (4750km nå, og går fort unna), så lurer veldig på hva jeg må regne med å måtte punge ut på merkeverksted? Er Monsterbike i Drammen det er snakk om, tilfelle noen av dere har erfaring derfra :)

Tror det er minimalt med slitasje på det meste, men skal aldri si aldri. var litt for flink til å slite kjede og drev på lettsykkelen, selv om det i teorien burde holdt (bytta hvert år, sammen med bakdekk) :P
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Pris på service?

Legg inn av Gliciouz »

Nå har ikke jeg råpeiling på dette....men det hørtes ut som et spørsmål uten noe godt svar... Jeg ringte monsterbike selv forrige uke... oljeskift 2250,- + deler...så sikkert ca 2700....det NEKTER jeg å betale for å skifte olje på sykkelen...

... skal ta en kjøretur til en kar med verksted på jessheim på Onsdag...han er MEGET hyggelig...og raner deg ikke...jg syns prisene i og rundt Oslo er bare HELT retarded... ikke rart folk mekker sykkel selv...

Rusup
Innlegg: 19
Registrert: 18 jul 2010, 23:33
Motorsykkelen din: BMW K1300S 2015

Re: Pris på service?

Legg inn av Rusup »

I tillegg til prisene kommer ventetiden, men nå for tiden er vel den ganske ille over alt. Nesten 3000,- for å få 4 liter olje byttet er stivt hehe.
BMW K1300S 2015
Ducati 1198S 2009
BMW K1300S 2012
Suzuki GSX 750F 1990

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Pris på service?

Legg inn av StigRune »

hmm... det "kjipe" er at jeg må ha sykkelen på merkeverksted for garantien, og er vel monsterbike som er nærmeste alternativ på kawa, tror jeg...
Desuten er jeg ganske sikker på at instruksjonsboka sa at det er mer enn oljeskift som skal gjøres på 6000. bl.a luftfilter tror jeg.

Neste to service belager jeg meg på å bruke forhandler, ettersom jeg helst vil at garantien skal gjelde og at serviceheftet skal være i orden. etter det kommer nok familiens mekaniker til å få oppdraget... kjører ganske mye, så blir litt mye penger i lengden :P
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Gammelgutt

Re: Pris på service?

Legg inn av Gammelgutt »

Hyosungen har vært på verksted i vinter. Fått ny olje og simringer i forgaffel, Byttet bremseklosser foran (jeg hadde med klosser), vetilsjekk og nye plugger (2 stk). Og for en pris jeg må betale, hele 2300 kroner for hele sulamitten.

Normal småservice med olje og oljefilterbytte tar jeg selv.

Gammelgutt

Re: Pris på service?

Legg inn av Gammelgutt »

McOslo forhandler Kawasaki. Daelimen jeg hadde før fikk service på Powersportsenteret i Hønefoss, småservice ble tatt mens jeg ventet. De er også forhandler av Kawa.

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Pris på service?

Legg inn av NickNei »

MC-oslo har slutta med kawa. Motorport i oslo er den nye forhandleren av kawa. Men jeg vil sterkt anbefale MC-partner på skedsmokorset, de har jeg god erfaring med. Vet ikke hvor du bor da..

Gammelgutt

Re: Pris på service?

Legg inn av Gammelgutt »

NickNei skrev:MC-oslo har slutta med kawa.
Å ja hadde glemt det, slik er det å bli gammel. ](*,)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Pris på service?

Legg inn av RuneMC »

Har bmw, så har brukt MC-Oslo. Service hver 10 000 km, med annenhver liten og stor service. Ligger vel "villedende" på rundt 4000 for liten service og 7000 for stor service (ventiljusteringer etc) - deler, dekk etc kommer i tillegg . De sjekker vel strengt tatt endel mer enn bare å bytte olje - men det kommer jo selvfølgelig an på hvilke forutsetninger man har selv. Uansett er det nok fordel for bruktprisen den dagen man skal selge. (Og selvfølgelig garanti om man har ny MC)

I praksis endte jeg på 7000 for stor service (20K) - da inkl bremseklosser foran, tennplugger, olje, oljefilter, ventiljustering...
og på 5700 for liten service (30K) fordi det ble oppdaget hjullager som var så dårlige at de måtte byttets (sikkert den fantastiske veistandarden vi har... tennplugger, olje, oljefilter også byttet)
og nå er det straks tid for stor service (40K) igjen... pluss nye dekk trengs... så ja, det koster litt denne hobbyen...

Monster Bike virker rimelig service-innstilte ihvertfall - byttet bakdekk hos de ifjor, tok "drop in" uten avtale på en lørdag og de hadde både dekk og kunne ta det med en gang.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

hjc
Innlegg: 44
Registrert: 17 okt 2010, 21:26
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 S -02 mod.

Re: Pris på service?

Legg inn av hjc »

Jeg har en Bandit som skal ha ventiljustering hver 12' km. Hadde den hos Leeres for å justere ventiler, synke/justere forgassere og skifte kjede (som jeg leverte med). De tok 3800,- for jobben. Greit synes jeg. Jeg sparte i hvert fall mye på å skifte olje og filter, bremseklosser og bremse- og clutchvæske selv. En sparer mye penger på å kjøpe en verkstedhåndbok og ta de enkle tingene selv. Det er lærerikt også. Da lærer en litt om sykkelen og kan lettere klare seg dersom det blir problemer litt utenfor allfarvei. Standard verkstedpris er vel ca 750,- for timen og deler i tillegg.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pris på service?

Legg inn av Intruder »

:mc2 Har snakket med mange BMW-folk som har handlet på MC-Huset Nydal,selv om de bor "innafør". :thumleft
Etter avtale henter de sykler for reparasjon/service fra hovedstadsområdet,med påfølgende
retur. :thumleft :=D>
Og DE gutta var ihvertfall fornøyd,naturlig det der de har Per Almestrand med rundt 50 år
på baken i MC-bransjen !! :b_c: :jada:
MC-folkets Reodor... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Pris på service?

Legg inn av gsx750_80 »

hjc skrev:Jeg har en Bandit som skal ha ventiljustering hver 12' km. Hadde den hos Leeres for å justere ventiler, synke/justere forgassere og skifte kjede (som jeg leverte med). De tok 3800,- for jobben. Greit synes jeg. Jeg sparte i hvert fall mye på å skifte olje og filter, bremseklosser og bremse- og clutchvæske selv. En sparer mye penger på å kjøpe en verkstedhåndbok og ta de enkle tingene selv. Det er lærerikt også. Da lærer en litt om sykkelen og kan lettere klare seg dersom det blir problemer litt utenfor allfarvei. Standard verkstedpris er vel ca 750,- for timen og deler i tillegg.
Høres rimelig ut tatt i betraktning at jeg for 12-13 år siden betalte rett i underkant av 7000.- for justering av ventiler og forgassere, skifte av rykkutjevner
("gummikloss") og muligens noe annet småtteri (deler for under 1000.-) på en Kawasaki ZX 11 D1. Dette var hos Strandveien Auto (Trondheim), som jeg var meget godt fornøyd med de gangene jeg benyttet dem.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Pris på service?

Legg inn av StigRune »

Service + olje og oljefilter, samt at de bl.a tok seg bryet med å stille klokken og sånt småtteri endte på 2790, om jeg ikke husker feil. egentlig ganske fornøyd, ettersom jeg da i det minste vet at noen andre enn meg selv har sett på sykkelen, og ville gitt beskjed om noe var galt som jeg ikke hadde skjønt/lagt merke til. En reklamasjonsdel ble også byttet (en bagatell egentlig, men var recall på en brakett).
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Pris på service?

Legg inn av frankh »

Gliciouz skrev:Jeg ringte monsterbike selv forrige uke... oljeskift 2250,- + deler...så sikkert ca 2700....det NEKTER jeg å betale for å skifte olje på sykkelen...
Disse bør jo nesten boikottes - den prisen er drøy. Det tar jo ikke mer enn et kvarter å gjøre jobben, og med mindre de bruker enda dyrere olje enn Løvaas gjør til Ducati så koster vel neppe olje pluss filter mer en i underkant av en tusenlapp. Jeg har brukt dem en gang før (til Ducati), men det var fordi de var de eneste som kunne ta jobben raskt nok. Hadde ikke inntrykk av at de var spesiellt dyre da.
Gliciouz skrev: ... skal ta en kjøretur til en kar med verksted på jessheim på Onsdag...han er MEGET hyggelig...og raner deg ikke...jg syns prisene i og rundt Oslo er bare HELT retarded... ikke rart folk mekker sykkel selv...
[/quote]
Men Jessheim er da ikke lenger unna Oslo enn Monsterbike i Kobbervikdalen...

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: Pris på service?

Legg inn av Togmannen »

Hei StigRune.

Skal snart ha service på min egen, det er en 2007 Kawa Er6-n. Spurte McPartner på Skedsmokorset. De skulle ha rundt 5000 for hovedservice pluss deler og olje.

Men på 6000km (iallefall på min) er det ikke mye, kun inspeksjon og kontroll, ikke noe skal byttes. kun olje(hvert år) og luftfilter(annethvert år) som kan være aktuelt. Da skal det ikke koste så mye, siden hovedservice er bytte av alle væsker og filter.(bremse-, olje, oljefilter, kjøle- væske+ luftfilter)

Regn med 2000 kr? Ren gjetting det da :prf

Håper du koser deg på sykkelen :)
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

Svar