Min første tungsykkel!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
stavern3
Innlegg: 9
Registrert: 28 apr 2011, 21:31
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600, 2006 mod
Sted: Lillestrøm / Romerike

Min første tungsykkel!

Legg inn av stavern3 »

Bilde

Bilde

Eneste problem med sykkelen er at støtten virker som den er i lengste laget, så parkering på flat asfalt virker nesten som ett lite sjansespill :S Tror nok jeg må se å få gjort noe med det.. :scratch
For en gangs skyld er det faktisk deilig å kunne parkere på grus så støtten får gravd seg litt ned :P :p

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Min første tungsykkel!

Legg inn av Svolp »

Velkommen hit til oss :vs
Grattis med fin sykkel, siden det er din første tung sykkel så har du gjerne tatt lappen for ikke så lenge siden eller kanskje du skal til og begynne?
Angående støtta så er det kanskje en uorginal støtte som er montert for at den nesten står vertikalt på flat asfalt er da ikke riktig :scratch
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Min første tungsykkel!

Legg inn av AJ »

Svolp skrev:Velkommen hit til oss :vs
Grattis med fin sykkel, siden det er din første tung sykkel så har du gjerne tatt lappen for ikke så lenge siden eller kanskje du skal til og begynne?
Angående støtta så er det kanskje en uorginal støtte som er montert for at den nesten står vertikalt på flat asfalt er da ikke riktig :scratch
Javisst! Velkommen hit til MCsiden.no, stavern3 :thumleft

En annen grunn til at støtta er blitt for lang kan være at sykkelen er blitt senket. Påmontert senkesett gjør at støttevinkelen endres.
Om mulig kan det være lurt å sjekke med tidligere eier(e) om dette ergjort.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
stavern3
Innlegg: 9
Registrert: 28 apr 2011, 21:31
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600, 2006 mod
Sted: Lillestrøm / Romerike

Re: Min første tungsykkel!

Legg inn av stavern3 »

Takktakk! :D

Lappen ble tatt i august i fjor rett før jeg flyttet hit ned til Stavern, men jeg hadde ingen sykkel så da var det virkelig på tide å kjøpe seg en nå :=D>

Sykkelen står nesten vertikalt ja, og da gjelder det virkelig å finne alle små groper i asfalten for å få plassert den trygt nok når jeg parkerer :[-o< Her nede ved havet blåser det ganske mye innimellom i forhold til det jeg er vant til fra Romerike, så jeg har faktisk ikke tenkt noe særlig over hvor jeg plasserer sykkelen før nå.. Hehe

Sykkelen skal visst ikke være senket heller, så det spørs nok om ikke en av de forrige eierne har satt på en uorginal støtte ja.. Hm.. :-k

Gammelgutt

Re: Min første tungsykkel!

Legg inn av Gammelgutt »

Dekkprofil kan også gi utslag på støttevinkel. Går en fra 150/70 til 150/60 gir det 15 mm lavere bakende.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Min første tungsykkel!

Legg inn av evike »

Velkommen til Stavern/Larvik og grattis med stor sykkel! Bor selv et lite stykke opp i Lågendalen (ca. 6 km fra Bommestad), så du har antageligvis kjørt forbi huset vårt allerede.

Snakkes!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min første tungsykkel!

Legg inn av Globe »

Hei stavern3 :vs og velkommen hit til mcsiden.no :=D> :=D>

Grattis med ganske nytt A-kort og ikke minst grattis med en flott sykkel!! Ser frem til å få høre og se mer til deg og dine utflukter med denne!

Tøff sykkel :jada:

Brukeravatar
stavern3
Innlegg: 9
Registrert: 28 apr 2011, 21:31
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600, 2006 mod
Sted: Lillestrøm / Romerike

Re: Min første tungsykkel!

Legg inn av stavern3 »

Gammelgutt skrev:Dekkprofil kan også gi utslag på støttevinkel. Går en fra 150/70 til 150/60 gir det 15 mm lavere bakende.
Dekkprofilen skal være 110/70-17 og 140/70-17 originalt tror jeg, men eneste forskjellen er at det står 150/70 dekk bak ;-);)
evike skrev:Velkommen til Stavern/Larvik og grattis med stor sykkel! Bor selv et lite stykke opp i Lågendalen (ca. 6 km fra Bommestad), så du har antageligvis kjørt forbi huset vårt allerede.
Snakkes!
Det har jeg nok helt sikkert da :D Da sees vi helt sikkert på veien også!
Globe skrev:Hei stavern3 :vs og velkommen hit til mcsiden.no :=D> :=D>

Grattis med ganske nytt A-kort og ikke minst grattis med en flott sykkel!! Ser frem til å få høre og se mer til deg og dine utflukter med denne!

Tøff sykkel :jada:
Takktakk :D skal prøve å få skrevet ned litt ting og tang fremover! Skal ikke se bort i fra at jeg vil komme med noen "kloke" spørsmål til dere litt mer erfarne på mc-siden når jeg møter på problemer :notworthy:

Kan fortelle at i dag vil sykkelen bli kjørt til Lillestrøm og få en liten vårsjekk og justering av forgassere osv, så da blir det nok myyye kjøring fremover! Ha en fin dag i solen alle sammen :b_c:

Svar