Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...

Forum for fulleffekt tung-MC
Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...

Legg inn av Lauri »

FJZZR skrev:For liten forspenning bak gjør at den setter seg på rumpa ved gasspådrag. Min står på trinn 5 ved solo kjøring. Med passasjer er orginalen i veikeste laget. Vet noen gir max forspenning, skur av stramme enheten og vrir denne tilbake til trinn t
3 og setter den på igjen. Nå kan bakfjæra strammes to trinn til. Det beste er definitivt en Øhlins bak.
Min forgaffel er modifisert av Marco mc i Moss. Bakkeklaring ble noe bedre, samt at den ble mer følsom.
Gode tips!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Tvinitla
Innlegg: 253
Registrert: 01 okt 2006, 11:09
Motorsykkelen din: BMW R1150RT
Sted: Hordaland

Re: Det er vel ingen her inne som kjører FJ 1200...

Legg inn av Tvinitla »

Kom over denne gamle tråden.
Jeg kjøpte en 89-mod FJ 1200 i 2004 og har brukt den hvert år siden til korte og lange turer. Både med og uten passasjer.
Har også en BMW K1200 LT som er hovedsykkelen når vi skal på lengre turer, men når jeg skal på kosetur alene er det nesten alltid FJ'en som blir valgt. Nå har den fått 159000 km på klokka og det eneste jeg har skiftet bortsett fra vanlige slite- og servicedeler er bensinpumpa. Men nå begynner den å bruke litt olje, vurderer derfor å skifte ventiltetningene denne vinteren.
Om et år er den veteran og regner med å bruke den i mange år fremover. Detter er en nesten udødelig MC med sjel.
Mine sykler:
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59

Svar