Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
- FredrikE24
- Innlegg: 4705
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Hetter med treskrue er egentlig veldig vanlig. Har aldri hatt noen problemer med dette.
Foretrekker egentlig dette fremfor støpte. Feiler en støpt plugg så står man der med overslag og trenger ny del.
Foretrekker egentlig dette fremfor støpte. Feiler en støpt plugg så står man der med overslag og trenger ny del.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Dette er jeg ganske sikker på at du vet mye mer om enn det gjør, så du har nok helt rett.FredrikE24 skrev: ↑07 feb 2020, 08:55 Hetter med treskrue er egentlig veldig vanlig. Har aldri hatt noen problemer med dette.
Foretrekker egentlig dette fremfor støpte. Feiler en støpt plugg så står man der med overslag og trenger ny del.
Men på Stelvioen funket det altså ikke særlig bra.
Kablene med støpt plugg fungerte derimot helt fint uten feilslag den tiden jeg eide sykkelen.
Jeg vil uansett tro at kabel med støpt plugg er mindre ursatt for feil enn plugg som er skrudd på kabelen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Da har jeg fått både godt svar, og gode tips fra Hadeland MC. Hurtig og greie svar.
Code 23 og 25, er jordfeil på tennings Coil begge sider. Noe gode tips om hvor jeg finner Jordkablene, samt råd om hva jeg skal gjøre.
Hjelper ikke dette, så blir det nok en tur til Hadeland i løpet av våren :-)
Code 23 og 25, er jordfeil på tennings Coil begge sider. Noe gode tips om hvor jeg finner Jordkablene, samt råd om hva jeg skal gjøre.
Hjelper ikke dette, så blir det nok en tur til Hadeland i løpet av våren :-)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Så bra!L-NA skrev: ↑07 feb 2020, 19:15 Da har jeg fått både godt svar, og gode tips fra Hadeland MC. Hurtig og greie svar.
Code 23 og 25, er jordfeil på tennings Coil begge sider. Noe gode tips om hvor jeg finner Jordkablene, samt råd om hva jeg skal gjøre.
Hjelper ikke dette, så blir det nok en tur til Hadeland i løpet av våren :-)
Håper du greier å løse problemet. Hvis ikke så må du svært gjerne ta kontakt om det blir en Hadelandstur .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Kan det være slik at jordkablene er irret?
Jeg opplevde dette på Stelvion min med jordkabelen fra batteriet. Dette var visst en svakhet på en del Stelvioer og en luring et eller annet sted i verden laget en erstatningskabel, som man kunne kjøpe.
Jeg gjorde det da jeg oppdaget mye irr på originalkabelen.
Problemet løst med den nye erstatningskabelen, før det oppsto pogensielle problemer med den irrede originalkabelen.
Har søkt litt her på forumet for å evt. finne et innlegg hvor jeg har skrevet om dette. Men så langt ikke funnet noe.
Begynner å bli noen år siden jeg var Stelvioeier så jeg husker ikke lenger om jeg i det hele tatt skrev noe om dette... .
Jeg opplevde dette på Stelvion min med jordkabelen fra batteriet. Dette var visst en svakhet på en del Stelvioer og en luring et eller annet sted i verden laget en erstatningskabel, som man kunne kjøpe.
Jeg gjorde det da jeg oppdaget mye irr på originalkabelen.
Problemet løst med den nye erstatningskabelen, før det oppsto pogensielle problemer med den irrede originalkabelen.
Har søkt litt her på forumet for å evt. finne et innlegg hvor jeg har skrevet om dette. Men så langt ikke funnet noe.
Begynner å bli noen år siden jeg var Stelvioeier så jeg husker ikke lenger om jeg i det hele tatt skrev noe om dette... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- FredrikE24
- Innlegg: 4705
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Finner du coilene så er nok de godt jordet. Enten i ramme eller med lask til ramme. Dette bør være enkelt å finne ut av. Videre må du forsikre deg om at hovedjordkabler fra batteri til ramme er OK.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
I dag blir det noen timer I garasjen med leting. Mye av dette som het blir nevnt er greit, og allerede sjekket. Men Hadeland Mc sier ramme til front (kåpe) skal være jordet inne ved styrelager. Dette er jo noe jeg aldri har verken sjekket eller visst noe om. Men jeg venter på noen nye plugger og koblinger jeg vil bytte når jeg først skrur sundt igjen. Men det også en del andre jordinger jeg ikke har funnet, som skal sjekkes.
Gennerelt ikke noe stort problem dette, men må likevel innrømme at det ødela mye av fjorårets sesong. Var liksom litt usikkert, og ble lite langtur pga dette. Så håper på at jeg skal få nyte Guzzi'n til fulle, og uten problemer i år..
Gennerelt ikke noe stort problem dette, men må likevel innrømme at det ødela mye av fjorårets sesong. Var liksom litt usikkert, og ble lite langtur pga dette. Så håper på at jeg skal få nyte Guzzi'n til fulle, og uten problemer i år..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Funnet og fikset feilen, L-NA ?
Er litt nysgjerrig da, vet du... .
Er litt nysgjerrig da, vet du... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Nei. Samme problemet. Har byttet plugghetter og ledninger, men ingen forskjell. Venter på noen koblinger som ligger under tanken. Disse skal byttes, så får vi prøve det...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
All grunn til å håpe og tro at feilen fikses før sesongen starter for alvor. Greit å slippe å ha dette hengende over seg når sykkelturene skal nytes til det fulle.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- FredrikE24
- Innlegg: 4705
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Er de med skrue utført riktig, så er de like gode. Er når man slurver og får fuktighet i dem at det går skeis. Har kjørt tre vintre med NGK-hetter med skrue uten feilslag. Er terminert i henhold til hva NGK har anbefalt med tetninger som passer kabel.AJ skrev: ↑07 feb 2020, 09:05Jeg vil uansett tro at kabel med støpt plugg er mindre ursatt for feil enn plugg som er skrudd på kabelen.FredrikE24 skrev: ↑07 feb 2020, 08:55 Hetter med treskrue er egentlig veldig vanlig. Har aldri hatt noen problemer med dette.
Foretrekker egentlig dette fremfor støpte. Feiler en støpt plugg så står man der med overslag og trenger ny del.
Ulempen med de støpte er som tidligere nevnt, at dersom det først blir overslag eller dårlig kontakt, så står man der. Med de som er skrudd kan man i det minste terminere de på nytt og fortsette.
Har støpte BMW-hetter på BMWen og de virker jo de, men går litt og venter på problemer skal oppstå.
- Erik_B70
- Innlegg: 183
- Registrert: 27 jul 2018, 14:04
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
- Sted: Radøy , Vestland
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Error DC Gnd tyder vel på at jordfeilen er i lavspenningskretsen. Altså mellom ECU og coil. Siden det er feilkode på begge coiler , virker det litt usannsynlig at det er feil i kabel. Kan det være så enkelt som fuktighet i kontakt(er) ?
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Ja. Det har du nok rett i. Men kontaktene var irret, så selv om de er pusset, så blir det byttet. ECU og tilhørende kontakter har jeg prøvd å få tørket med hårføner, samt at de har stått åpne en liten uke før jeg satte dei på igjen. Men jeg er likevell redd det er her feilen ligger, siden alle kontakter som jeg finner ifbm. coil har vert rengjort. Men er det noen som vet om jeg kan måle meg frem til event. feil i ECU, kontakter ?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Kanskje du finner løsningen her?
https://www.manualslib.com/manual/11266 ... =98#manual
https://www.manualslib.com/manual/11266 ... =98#manual
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Takker for denne. Men jeg har funnet skjema som viser hvilke "pinner" i pluggene som skal være jord. Tenkte jeg skulle sjekke dette. Dersom det viser seg at det er her feilen ligger, så kan jeg heller få en lokal MC verksted til å fikse problemet. Men ellers så begynner jeg å se for meg en tur til Hadeland i løpet av våren.