Prøvekjørt BMW K1600GT

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av BjørnSover »

Har sett en annen reklame for denne - sort eller mørkeblå med trykkoverføring av noe stjerne/galaksemotiv var flott.

BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av BjørnSover »

Der var den


Hmmm, får ikke embedde den…

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Lenge siden det har vært liv i tråden … Ingen K1600 piloter her inne, eller?
6DC5964B-A885-458D-AE3D-608A5AF7D9BF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Tore L »

Ikke helt umulig at min K1200 GT, blir til en K1600 GT i løpet av vår / sommer - hvis jeg finner en som som jeg liker :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Tore L skrev: 18 feb 2022, 23:31 Ikke helt umulig at min K1200 GT, blir til en K1600 GT i løpet av vår / sommer - hvis jeg finner en som som jeg liker :)
Det hadde vært skikkelig morro Tore L, får gåsehud bare jeg hører lyden. Vil tro det er ett skikkelig lokomotiv på tur :twothumbs: Har lekt med tanken å bytte ut Transalp`n med en K1600 da forhåpentlig ingen (fruen) har innvendinger da antall stretchlaken i garasjen er uendret :crazy:
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Tore L skrev: 18 feb 2022, 23:31 Ikke helt umulig at min K1200 GT, blir til en K1600 GT i løpet av vår / sommer - hvis jeg finner en som som jeg liker :)

Er K1600GTL helt utelukket foran K1600GT og hvis ja eventuelt hvorfor … :-k
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Tore L »

dypen skrev: 19 feb 2022, 19:22
Tore L skrev: 18 feb 2022, 23:31 Ikke helt umulig at min K1200 GT, blir til en K1600 GT i løpet av vår / sommer - hvis jeg finner en som som jeg liker :)

Er K1600GTL helt utelukket foran K1600GT og hvis ja eventuelt hvorfor … :-k
Jeg tror jeg sier Ja til det dypen, det blir litt for mye sykkel for meg - K 1600 GLT er etterfølgeren for K1200 LT, og K 1600GT for K 1300GT.
Og GT er nok mere meg når det gjelder tur sykkel, er veldig glad i denne typen sykler med meget sportslige kjøreegenskaper, mer en nok motorkraft og egentlig en super tursykkel. Veldig synd at at K1300GT forsvant, for den er nok den jeg ønsker meg aller mest. Den veier 50 kg mindre en K 1600, og det er jo litt i hvert fall for meg. Men jeg kunne tenke meg å prøve ( kjøpe ) en K 1600 og kjøre den i en sesong, for å se om det fungerer for meg. Det hjelper ikke bare å kjøre den en tur, må nesten ha den en stund for å finne ut av det. Finner jeg en 2012-2014 mod med lav km i bra stand, så tror jeg det blir et bytte. Er litt avhengig at den er hos en forhandler, slik at jeg kan bytte inn min. Har brukt opp flaksen med å selge før jeg skal på Mc siden tur, og jage rundt for å finne en ny sykkel :)
Men hvis det kommer inn et bra eks hos KUS i Mysen, er det muligheter :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Ser den! Hvorfor utelukker du den første årgangen 2011 som ble presentert medio 2010 ?? Er det store endringer for 2012 modellen …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

Ja, det er vel nå eller aldri, Tore L ;) , om man skal satse på en tungvekter som BMW 1600.
Straks man drar litt mer på årene vil antakelig de fleste av oss nedskalere.
300 kg. + er ikke like lett å håndtere for oss opp i sekstiårene som en som er 20 år yngre, vil jeg tro... :-k

Selv merker jeg (selvfølgelig...) stor forskjell på dette når det gjelder 390'en kontra 1290'en...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av ErikW »

3 kompiser av meg kjører K1600GTL og har gjort det i mange år. De forguder sykkelen :thumleft Selv har jeg kjørt den ene 2013 modellen flere ganger og må jo innrømme at den motoren er herlig med nydelig lydbilde. Jeg synes vel også at GT er noe smekrere og det er litt mer sporty sittestilleing også vel.
Selv sitter jeg for lavt, da høyre hofte får for mye knekk/klem. Derfor måtte jeg kutte ut RT`n jeg hadde, da de er veldig like i sitte stilling.

Synes kiloene forsvinner så fort den beveger seg, samt den er meget manøvrerbar ved stille flytting. Fin balanse ved sakte kjøring.

På Lofoten turen i sommer og 4506km så var den ene av 8 - BMW`r på tur en K1600GTL Vi kjøre på alle rare plasser, samt grus og krøtterstier og han hang fin på han, så ble imponert der.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Tore L »

dypen skrev: 19 feb 2022, 22:17 Ser den! Hvorfor utelukker du den første årgangen 2011 som ble presentert medio 2010 ?? Er det store endringer for 2012 modellen …
Utelukker ikke 2011 mod, men å finne en bra 2011 med under 50t på telleren er vell ikke så lett tenker jeg. Ligger en 2015 ute nå med 5000 km, men jeg synes 250 t er litt mye å bruke på en sykkel - skal også ha en KTM 390 adv - Honda CB 500X eller en Yamaha 03, som hverdags sykkel i tillegg. Blir litt mye med en 350 kg sykkel til det synes jeg. Så derfor tenker jeg at en 2012-2014, under 50t på telleren og til 165-210 tusen. Da blir det rom for en liten sykkel også :)
Finner jeg en 2011 innenfor kriteriene, så handler jeg :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 19 feb 2022, 22:20 Ja, det er vel nå eller aldri, Tore L ;) , om man skal satse på en tungvekter som BMW 1600.
Straks man drar litt mer på årene vil antakelig de fleste av oss nedskalere.
300 kg. + er ikke like lett å håndtere for oss opp i sekstiårene som en som er 20 år yngre, vil jeg tro... :-k

Selv merker jeg (selvfølgelig...) stor forskjell på dette når det gjelder 390'en kontra 1290'en...
Helt enig Anders - det er nå eller aldri :)
Synes det var stor forskjell på GT og GSen jeg hadde, ca 50 kg forskjell mellom de også.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Bjerknez »

Personlig synes jeg BMW sine touring sykler ser litt "gubbete" ut. Jeg tror jeg heller ville gått i retning Kawasaki H2 sin sports tourer. Den er mye lettere, har mer gamp og ikke minst ser mye tøffere ut. Prisen er vel omtrent den samme.

Nå er jo kanskje ikke hester og moment alt som betyr noe. Heller ikke for meg (lenger), men utseendet derimot er veldig viktig. Men som alt annet er jo smaken når det gjelder nettopp det ganske forskjellig. :)

Men at K1600 er en skikkelig kjøremaskin betviles dog ikke.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av mekkern »

Selv om jeg ikke er 60 ennå så har jeg heller aldri likt sykler med mer enn max250kg..helst under 200 og hurra for under 150kg...
men har heller aldri hatt behov for å ha størst eller dyrest..
Selv om jeg har kjørt mye rart. :lol

Frister liksom ikke med et bælverk på 2 hjul..og stort sett alt over 125ccm greier å holde farta selv med passasjer hvis man vil..
Greit nok så liker jeg litt power men egentlig mest artig med noe som har litt særegenhet.. :roll

Gamle cbr`n er en grei nok tursykkel og greit nok med futt og kan kjøres 40-240 på samme gear men det er litt bælete til kosekjøring synes jeg..med sine 262kg fulltanket.
Sist redigert av mekkern den 20 feb 2022, 10:57, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 20 feb 2022, 10:52 Frister liksom ikke med et bælverk på 2 hjul..
Veldig enig!
Skal ikke gå god for uttrykket "bælverk", men kan si såpass at jeg synes 1290'en bare så vidt holder seg innafor det jeg kan like angående fysisk størrelse. Så noen fysisk større sykkel enn dette kommer nok aldri på tale.

Motorkraften derimot, er godt innafor :P :knegg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar