Prøvekjørt BMW K1600GT

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:K1200 R trur æ vel e utelukket ettersom det e en god tursykkel æ skal ha.
Alle de andre kan vel sies å være en god tursykkel?
R sport blir kanskje vanskelig å finne ja, æ har sett en på finn.no, men i dag e det den har mest lyst på, litt vindbeskyttelse samtidig som den e litt naken.
Om man får styreforhøyere til S'n vet æ ingenting om, bare antok det. Det levertes jo til den gamle RS'n, som forøvrig også e en bra sykkel
XX'n e jo veldig lang fra sete til styret, det kombinert med en "frozen shoulder" og en arm som ikke kan rettes helt ut gjør nok den uaktuell.
FJR har æ for øyeblikket ikke veldig lyst på.
Busa :-k , nei, har aldri hatt sansen for de, så det ser ut til å stå mellom BMW og ZZR, men så har æ jo lyst på kardang, antar det e kjede på ZZR?
Ang. motor, så har alle de nevnte guffe nok for min del
Det e stor forskjell på en S og en RS. Mener å huske det er noe sånt som 40hk og 30 kg forskjell.
Hvis du sikter på ZZR1400, vil jeg anbefale deg å enten:
1. dersom du velger modell før 08, fjerne de bakre spjeldene i insuget og mat eopp korekt med Powercomander, ikke noe must, men det er Mye å hente på effekt her
2. velge 08 eller nyere som ikke har "behovet" til valg 1 iom innsug, stempler og map er oppdatert

Ja, ZZR har kjede, og går ca 30 000km på ett sett. Jeg er nå på 27 000km, men det er ikke gæli med lyd og slikt ennå, men vet det er noe slitt fremdrev og noe ujevn stramming rundt.

BTW så kjører jeg med Helibars Bar Risers og Kawa "Touringscreen" + endel andre småmods som jeg kan anbefale ut fra "min kropp" som er 1,80, 87kg.

(Har kjørt ca 60 000km K1200S og 65 000km ZZR1400).

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Svolp »

ZZR1400 er så rå, gjennomført og brutal at den burde vært på Unesco`s liste over verneverdige gjenstander! Den ultimate kombinasjon av rå krefter samt en komfort som ingen andre sykkler kan måle seg med gjør at dette er ying og yang i samme pakke. Ufattelig lettkjørt og leken til tross for 240kg tung japansk ingenør kunst
Jeg skal bytte ut min ZZR1400 når den er 5 år gammel(2år) og kjøpe en spjuk ny kliss lik! :yeyeye

For en fabelatig sykkel og hva gjelder kjede og drev er mitt orginal kjede nå gått 30k som erling nevner... Tar en ny kontroll på 36.000km og ser om det må byttes! Har også helibars bar risers og Kawa "Touringscreen" samt GTR sin comfort gel sal når jeg drar på langtur og bruker koffertsettet... Til vanlig er det orginalsal med seat cowl siden biken bare er såååååå mye frekkere med egosete :redface
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

ZZR-Erling

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av ZZR-Erling »

Svolp skrev:ZZR1400 er så rå, gjennomført og brutal at den burde vært på Unesco`s liste over verneverdige gjenstander! Den ultimate kombinasjon av rå krefter samt en komfort som ingen andre sykkler kan måle seg med gjør at dette er ying og yang i samme pakke. Ufattelig lettkjørt og leken til tross for 240kg tung japansk ingenør kunst
Jeg skal bytte ut min ZZR1400 når den er 5 år gammel(2år) og kjøpe en spjuk ny kliss lik! :yeyeye

For en fabelatig sykkel og hva gjelder kjede og drev er mitt orginal kjede nå gått 30k som erling nevner... Tar en ny kontroll på 36.000km og ser om det må byttes! Har også helibars bar risers og Kawa "Touringscreen" samt GTR sin comfort gel sal når jeg drar på langtur og bruker koffertsettet... Til vanlig er det orginalsal med seat cowl siden biken bare er såååååå mye frekkere med egosete :redface

Satan :knegg
Æ glemte å skriv at æ har komfortsalen/gelsalen til GTR, som går rett i festene på en ZZR, og SW-Motecs "kufferrammer" med hurtigkobling som jeg har Givi V35 kufferter i samme farge som biken på, (Givi's sølvfarge er lik min "Atomic Silver").
Ja, ZZR e en rå "jævel" :twisted ...UTEN lugg, hugg, klink og klonk, samt ren turbulensfri luft...YES!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av jhn »

Joda, æ skjønne at det e stor forskjell på S og RS, æ nevnte den bare i forbindelse med styreforhøyere. Æ har en kompis med en 2000 mod RS, som virker å være en meget bra sykkel, ikke et feilslag på 10 år, og med en upåklagelig finish. Æ kikka på noen bilder og ser at styreinnfestinga på S'n e annerledes enn det var på RS'n. Men æ fant et bilde av en R med styreforhøyer, de burde kanskje passe på S'n også?
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=35750766" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan e ZZR'n i forhold til BMW'n? Sittestilling, tyngdepunkt, vindbeskyttelse osv, ja, du vet, alle de vanlige tingene man spør om.

PS Æ skriv litt sakte, og ser at dere på en måte har svart på det æ lure på, men æ spør likevel.
Men 240 kg, det e ikke lite

ZZR-Erling

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:Joda, æ skjønne at det e stor forskjell på S og RS, æ nevnte den bare i forbindelse med styreforhøyere. Æ har en kompis med en 2000 mod RS, som virker å være en meget bra sykkel, ikke et feilslag på 10 år, og med en upåklagelig finish. Æ kikka på noen bilder og ser at styreinnfestinga på S'n e annerledes enn det var på RS'n. Men æ fant et bilde av en R med styreforhøyer, de burde kanskje passe på S'n også?
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=35750766" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan e ZZR'n i forhold til BMW'n? Sittestilling, tyngdepunkt, vindbeskyttelse osv, ja, du vet, alle de vanlige tingene man spør om.

PS Æ skriv litt sakte, og ser at dere på en måte har svart på det æ lure på, men æ spør likevel.
Men 240 kg, det e ikke lite
Det er to forskjellige gaffelteknologier på RS kontra S. S'en har Duolever mens RS har Telelever. Styreforhøyer til R passer vel til S ja.
S'n har noe mer oppreist sittestilling enn ZZR'en, (jeg savner ikke forhøyere på en S). Det er vel også noe lenger mellom sal og fothvilere på S'en. S'en har bedre fjæring, særlig om du velger ESA-funksjonen. Jeg har skiftet ut bakdemperen på min ZZR til en fra Wilbers med mulighet for å justere fjæra med ext hyraulikk, anbefales iom org demperen er beregnet for en liten fjert på 68kg og e en jævel å juster fjæra på, da ble det bra. Tyngdepunkt...tjaaaaa...si det, ZZR'en e totalt sett lavere, men S'en har en motor som heller MYE forover. Er i grunn et jævlig bra chassie på S'en også! Det er også noe bedre aerodynamikk/vindbeskyttelse på S'en for en på 180cm. Motormessig har ikke S'en en sjangs! ZZR'en leverer som helt std 154nm på 7500rpm og drar jævelsk, heile veien, mens S'en drar bra og kommer temmelig sterkt på 8000rpm og opp. Inj på ZZR e som kniv i varmt smør, det bare funker heeeeelt knirkefritt. Motoren er utrolig smooth og fin! Du kan velge Hepco Becker Junior kuffertene på SW-Motec innfesting til S'en, det er bra. Vet ikke om det er grunnløst, men jeg stoler ikke helt på BMW-teknologien, hvilket jeg gjør på japansk teknologi..Min første S var et lurveverk... :-)å kombinasjonen av lurvete inj og stor slakk i tranmisjonen samt ei smellete kasse, var ikke alltid så artig. Når i tillegg kamkjedet raslet høyt 3-4 sek ved hver start, var det ikke like stas lenger. Clutchen ble også periodevis helt corny etter 36000km...hvilket i etterkant viste seg å være dårlig oljetilførsel og en recalsak så vidt jeg vet, men her på berget var de SEIN med å finne ut det! Det er for min kone bedre å sitte på ZZR'en, først og fremst pga den lekre salen man kan velge som option, GTR's komfortsal. Jeg har litt "fikling" igjen med fronten for å få den som jeg vil. Antar det blir vekttilpassede øhlinsfjærer i løpet av vinteren.
En ZZR svinger jævlig fint den også og er meget retningsstabil samt en "råere/tøffere" bike enn en S da! ;-)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Busa Trond »

jhn@
Den er dritt kul da. Velg sykkel etter følelser :thumleft
( Kjenner jeg dem rett, går den som et uvær )

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev: ....
S'n har noe mer oppreist sittestilling enn ZZR'en, (jeg savner ikke forhøyere på en S). Det er vel også noe lenger mellom sal og fothvilere på S'en. S'en har bedre fjæring, særlig om du velger ESA-funksjonen. .....! Det er også noe bedre aerodynamikk/vindbeskyttelse på S'en for en på 180cm. .....
Må bare si hjertelig takk for mye bra info. Det du sier her e gode argumenter for BMW'n, æ har en litt stiv og mørbanket kropp etter noen mc-relaterte hendelser, æ burde vel strengt tatt ikke kjøre mc, men men :mk
De negative tingene du nevner e jo ikke fullt så bra, men det går sikkert an å leve med. Eller kanskje gå for en 08 + mod. Æ forstår det sånn at det var ei oppgradering i 08?
Oy, æ glemte noe viktig. ZZR'n har vel ikke noen form for integralbremser?
Æ trur æ burde ha det grunnet en ganske følelsesløs høyrefot. Kanskje ikke helt nødvendig, men en fordel.
Har i allefall fått mye å tenke på, nå gjenstår det bare å få prøvekjørt.

Ja, Busa Trond, kule sykler, det har du rett. Men å velge etter følelsen e ikke så enkelt, det heller, man føler jo så mye rart, i alle retninger :knegg

ZZR-Erling

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:
ZZR-Erling skrev: ....
S'n har noe mer oppreist sittestilling enn ZZR'en, (jeg savner ikke forhøyere på en S). Det er vel også noe lenger mellom sal og fothvilere på S'en. S'en har bedre fjæring, særlig om du velger ESA-funksjonen. .....! Det er også noe bedre aerodynamikk/vindbeskyttelse på S'en for en på 180cm. .....
Må bare si hjertelig takk for mye bra info. Det du sier her e gode argumenter for BMW'n, æ har en litt stiv og mørbanket kropp etter noen mc-relaterte hendelser, æ burde vel strengt tatt ikke kjøre mc, men men :mk
De negative tingene du nevner e jo ikke fullt så bra, men det går sikkert an å leve med. Eller kanskje gå for en 08 + mod. Æ forstår det sånn at det var ei oppgradering i 08?
Oy, æ glemte noe viktig. ZZR'n har vel ikke noen form for integralbremser?
Æ trur æ burde ha det grunnet en ganske følelsesløs høyrefot. Kanskje ikke helt nødvendig, men en fordel.
Har i allefall fått mye å tenke på, nå gjenstår det bare å få prøvekjørt.

Ja, Busa Trond, kule sykler, det har du rett. Men å velge etter følelsen e ikke så enkelt, det heller, man føler jo så mye rart, i alle retninger :knegg
Ja, de fikset barnefeilene i 08, feks dette med annen kamkjedestrammer og tigtere girkasse, samt smooth inj. I 2009 kom K1300S, som er en annen "sak". Nei, det stemmer, ZZR har ikke integralbremser, noe BMW'n har, og de funker fett!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Gammel BMW K1600 tråd, legger til RIDE sin «K1600 Buying Guide» fra desember 2015 hvis noen vurderer brukt til hyggelige priser... zoomer du er det leslig, går fint på nettbrett :thumleft
4D17DD3B-EAF5-46C6-8256-4509ECF878E0.jpeg
B47F06EF-1FD4-4C34-A530-EC2D18D59D61.jpeg
3A471383-C298-4DA9-82EF-CDDF16ABDC8C.jpeg
C9C8B794-77B4-4600-AF53-389C55508E2A.jpeg
B8D12D24-C75A-4C2E-A3BD-D603D147A95B.jpeg
8D8969B4-F33D-454B-BC41-86EFD6CF0EEF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

K1600 spørsmål.
Serviceintervall på K1600 ser det ut til å være først på 1000 km deretter hvert år / 10000 km det som inntreffer først. Er det riktig?

Hva er garanti på BMW K1600, er det 3 år og fri km?

Noen her som kjører K1600?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 23 apr 2021, 22:45
Noen her som kjører K1600?
Mener å huske at det er en registrert bruker her inne fra Hønefoss (tror jeg det var...), som opplyste å ha en BMW 1600 i profilen sin da han registrerte seg her for noen år siden.
Men jeg kan ikke huske om vedkommende har skrevet noen innlegg på forumet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Takker!
Ser da noen K1600 i trafikken når jeg er ute. Det må jo være solgt en del K1600 på de 10 årene den har vært i salg ... Legger ved bilde av en -12 modell med farge scheme jeg ikke har sett tidligere, mulig det er privat mod.
D5D3A74B-54BB-41C7-AC33-702641AE48CE.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Tore L »

dypen skrev: 23 apr 2021, 22:45 K1600 spørsmål.
Serviceintervall på K1600 ser det ut til å være først på 1000 km deretter hvert år / 10000 km det som inntreffer først. Er det riktig?

Hva er garanti på BMW K1600, er det 3 år og fri km?

Noen her som kjører K1600?
BMW forhandler sier - 5 års Garant og du har 5 års reklamasjonsrett
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Det var bra Tore L, takker. Er det noen andre mc som har 5 år garanti ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 24 apr 2021, 20:01 Det var bra Tore L, takker. Er det noen andre mc som har 5 år garanti ...
Yamaha og Kawasaki har vel også 5 års garanti, så vidt jeg husker?
Ja, antakelig de andre japanske merkene også.
Tror jammen også MV Agusta har 5 års garanti!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar