Prøvekjørt BMW K1600GT

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2680
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Min motorsykkel: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av simpson »

dypen skrev: 09 mai 2021, 19:29 Det er nok ikke noe tema her hjemme men USA med kanskje noen til er det bruk. Siterer fra annet forum vedr dimensjon, usikker på % beskrivelsen da vi bruker rulleomkrets og de skriver diameter.
205 / 50 - 17 bildekk er tilgjengelig overalt. Det er innenfor 1/2 % av diameteren til standard 190 / 55 - 17 bakdekk på K1600 og ikke problem med ABS etc.

Dekket er bredere så det er nødvendig med spacer for å opprettholde klaring til svingarm og lengre hjulbolter.

Smalere bildekk 195 / 50 - 17 kan bolter rett på men det er uvanlig dimensjon. 195 / 50 - 17 dekk er over 2 % mindre i diameter og vil gi flere problemer. 205 / 50 - 17 vil være best.
Det er så hakkende galt at jeg ikke har ord.
Kan ikke skjønne at det er lovlig i det hele tatt.......

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 1608
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 XL700
Sted: Lillestrøm, Norge

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Her tenker jeg, ingen har spurt om lov eller fått det godkjent ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4

Mags
Innlegg: 14
Registrert: 27 apr 2021, 11:31
Min motorsykkel: Yamaha TDM 850 1999

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Mags »

Jeg snakket med en som hadde bildekk bak på gammel HD, han sa han ikke merket forskjell. Dekket var nok mye smalere enn på bildet.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 1608
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 XL700
Sted: Lillestrøm, Norge

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

MICHELIN Road 5 GT 120/70 ZR17 og MICHELIN Road 5 GT 190/55 ZR17 ca kr 4000,- for to dekk
MICHELIN Road 5 GT er det siste tilskuddet til Michelin Road 5-dekkserien for motorsykler. Dekket er designet for langkjøringsentusiaster og vil være tilgjengelig hos forhandlere fra september 2019.

Tilhengere av touring-sykler, som eier modeller som BMW R 1200 RT, BMW K 1600 GT, YAMAHA FJR 1300, HONDA PAN EUROPEAN 1300, KAWASAKI 1400 GTR, TRIUMPH TROPHY og lignende, forventer dekk som leverer på sikkerhet, komfort, lang levetid, stabilitet og ren kjøreglede, uavhengig av forhold[1], selv når et høyt antall kilometer er tilbakelagt.

GT-utgaven er utviklet etter de nøyaktig samme prinsippene og strenge standardene som Michelin Road 5, og har alle de tekniske fordelene som kjennetegner de andre dekkene som utgjør Road 5-serien.
https://www.michelin.no/auto/michelin-p ... -road-5-gt
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 1608
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 XL700
Sted: Lillestrøm, Norge

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

K1600GT 2021

- Utstyr / Priser -

Standard equipment: (349.800kr/Svart farge)
DTC
Dynamic ESA
ABS Pro with DBL
Heated grips
Seat heating HSC Pro
Cruise control
Reverse gear
Electronic adjustable windscreen
Intelligent emergency call
Adaptive Headlight
DRL
Tyre pressure control

Equipment package - 13.690kr
Keyless Ride
Gear shift assistant Pro
Central locking system with Anti theft alarm system

Touring package - 15.200kr
Audiosystem with preparation for GPS device
Engine protection bar
LED additional fog lights

Single options
Seat high +3cm - 0kr
Seat extra high +6cm - 0kr
Audiosystem with preparation for GPS device - 11.650kr
LED additional fog lights and Engine protection bar - 6 950kr
Central locking system with Anti theft alarm system - 7 650kr
Keyless ride - 3 900kr
Gear shift assistant Pro - 5 395kr

Style Sport (Black storm/Glacier silver) - 6195kr

Style Black - 0kr

Option 719:
Forged wheels "Classic" - 19.590kr
Dark brown seat - 2650kr
Brown seat - 2650kr

Option 719 colours:
Mineral white metallic - 23.390kr

Accessories:
Topcase with b.light - 11.420kr
BMW Motorrad Navigator VI - 8.905kr
AB456B91-A220-4B70-A349-88018111EE17.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 1608
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 XL700
Sted: Lillestrøm, Norge

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

simpson skrev: 09 mai 2021, 18:17
FredrikE24 skrev: 09 mai 2021, 17:58 Bildekk er for folk som ikke tar seg råd til å bruke de pengene det å kjøre MC koster. Er ikke noe spesielt med BMWer dette.

Det finnes helt klart billigere sykler å kjøre med enn disse store touringbeistene.
Hvis folk kjøper sykkel til 3-400.000 kr og den sliter så mye dekk at folk må bruke bildekk av økonomiske grunner er det kanskje på tide å finne en annen hobby?
Drift og service på en sykkel til 400k vs 100k nypris sier seg selv ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4

kgjersda
Innlegg: 456
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Min motorsykkel: MT-10 SP -17

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av kgjersda »

Fortnine har en video om bildekk på en motorsykkel:
https://www.youtube.com/watch?v=hEZeR9E3JyY

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 1608
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 XL700
Sted: Lillestrøm, Norge

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

kgjersda skrev: 18 mai 2021, 14:41 Fortnine har en video om bildekk på en motorsykkel:
https://www.youtube.com/watch?v=hEZeR9E3JyY
For de som vurderer bildekk på mc må se denne filmen ...
bildekk vs mc-dekk.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1275
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Relax »

dypen skrev: 18 mai 2021, 18:01
kgjersda skrev: 18 mai 2021, 14:41 Fortnine har en video om bildekk på en motorsykkel:
https://www.youtube.com/watch?v=hEZeR9E3JyY
For de som vurderer bildekk på mc må se denne filmen ...

bildekk vs mc-dekk.jpg


Det filmen viser er at bildekk kanskje ikke er det rette på den type sykkel og den type kjøring ...snø osv :yeyeye
"Do the right thing"

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 1608
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 XL700
Sted: Lillestrøm, Norge

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Det var det hele på drøye 11 minutter med film ... :scratch
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1275
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Relax »

dypen skrev: 22 mai 2021, 19:00 Det var det hele på drøye 11 minutter med film ... :scratch
Neida, men det var det jeg valgte å plukke ut :P

Jeg synes ikke bildekk har så mye å gjøre på slik sykkel og til det bruk, og det hadde jeg innyrykk av at du mente også :)

På tunge asfalt cruisere som ofte har mer tyngde bak blir det noe annerledes... og man er mer kresen på valg av dekk og lufttrykk osv ...
Det funker bildekk for mange :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 1608
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 XL700
Sted: Lillestrøm, Norge

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Da er vi enige :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4

Svar