Prøvekjørt BMW K1600GT

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Spørsmåletet for de fleste interessenter vil være GT vs GTL ...
GT vs GTL

Forskjellen på K1600GT og K1600GTL ligger rett og slett i oppsettet. GT er satt opp med en sittestilling som er mer fremoverlent, og myntet på en litt mer aktiv kjørestil. På en GTL sitter du mer oppreist og avslappet, og har i grunnen posisjonert deg for en skikkelig langtur. Da skal vi heller ikke glemme at syklene er utstyrt med elektronisk justering av chassiset. Det kan være greit å ha, for eksempel dersom du laster sykkelen til grensen.

https://dinside.dagbladet.no/motor/to-n ... w/61750079

Revolusjonerende tohjulinger fra BMW

Med verdens letteste MC-rekkesekser, integrert GPS, adaptive kjørelys og et dynamisk antispinnsystem setter BMW nok en gang ny standard på to hjul.

Av Morten Broks (Bike) Publisert: Oppdatert 9. november 2010

175 Nm
Råsterk rekkesekser med hele 160 hestekrefter. Motoren veier bare 102 kilo og er knapt større enn de eksisterende rekkefirerne BMW nytter i touringmaskinene. Men den viktige forskjellen er dreiemomentet, som er på hårete 175 Nm mot 135 Nm på dagens K1300GT. Allerede ved 1500 rpm yter motoren 70 prosent av maksimalt dreiemoment - akkurat slik norske milslukere vil ha det når sykkelen er tungt lastet med både passasjer og oppfylte kofferter.

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og ... er-fra-bmw

BMW K 1600 GTL
https://speedmc.no/nytt/k-1600-gtl/

BMW K 1600 GT
https://speedmc.no/nytt/k-1600-gt/
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Klipp fra motorcyclenews.com
B84B9E47-752F-4A78-8158-9BF5E80118AC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Bare å få bestilt en snart vel? :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

FredrikE24 skrev: 05 mai 2021, 18:17 Bare å få bestilt en snart vel? :knegg
Tenker det samme :crazy: .
Ja... Ikke på egne vegne, da :[-( .
Men dypen er nok dypt inne i Bimmer 1600 drømmeland, virker det som, ja :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg hadde nok personlig valgt GT fremfor GTL. Integrerte sidekofferter frister ikke.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Får titte litt på denne også.
https://youtu.be/d0hv0NEvXWI

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av oivindg »

FredrikE24 skrev: 05 mai 2021, 19:43 Jeg hadde nok personlig valgt GT fremfor GTL. Integrerte sidekofferter frister ikke.
Betyr det sidekoffertene ikke kan tas av på GTL? Får det ikke helt til å stemme.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Mente det sto integrerte kofferter på GTL i lista. På GT kan de hvertfall tas av.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av xavi0n »

Kan virkelig vekta bmw oppgir på 210 kilo stemme?!
Noen som vet om dette er kjøreklart, eller med alle tanker og hulrom fylt med helium?
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »


Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 05 mai 2021, 19:43 Jeg hadde nok personlig valgt GT fremfor GTL. Integrerte sidekofferter frister ikke.
Uten å ha fysisk sett GT vs GTL trodde jeg koffertsystemet var likt på de to ... men koffertene på GTL er ikke demonterbare på samme måte som på GT’n ?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

xavi0n skrev: 05 mai 2021, 20:19 Kan virkelig vekta bmw oppgir på 210 kilo stemme?!
Noen som vet om dette er kjøreklart, eller med alle tanker og hulrom fylt med helium?

332 og 348 er vekta på GT og GTL og det er ikke tørrvekt ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av xavi0n »

Hmm, stussa på den når det sto servicevekt 209kg på den siden du linket til
If you gonna be dumb you gotta be tough

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 05 mai 2021, 19:44 Får titte litt på denne også.
https://youtu.be/d0hv0NEvXWI
Er ikke helt fan av Grand America og Bagger ... eksosen er en ting, mulig det er mere også
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Er jo samme sykkel med annet dilldall på.

Svar